چاپ مطلب چاپ مطلب

دهیار دیوشل: ثبت نان برنجی در کشور به نام دیوشل / احداث پلکان منتهی به بقعه آقا سیدحسن

 

اختصاصی همای گیلان: دیوشل، دهستانی از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود در استان گیلان است.این دهستان  در مسیر اصلی بین لنگرود و لاهیجان و پانصد متری شهر لنگرود واقع است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن بیش از ۳۰۰۰ نفر (تقریبا ۷۰۰خانوار) بوده‌است. عمده فعالیت مردم کشاورزی است. محصولات اصلی

چای، برنج و پیله ابریشم می باشد. بعد از رکود کشاورزی روستاییان میل کمتری به کشاورزی نشان دادند و شغل هایی همچون پخت نان تمیجان،صنایع دستی و ساخت و سازجایگزین شد. مقبره آقا سید حسن و همچنین کوه زیبای عطاکوه با داشتن آبشارهای منحصر به فرد دو نقطه زیبا برای جذب گردشگران است.

برای آشنایی بیشتر با دهستان دیوشل گفتگویی را با علی فرهودی دهیاردهستان  دیوشل انجام داده ایم که شما را دعوت به خواندن می نماییم:

فرهودی دهیار دیوشل در ابتدای این گفتگو درخصوص برخورداری ازامکانات زیربنایی دهستان اگفت : خوشبخانه دهستان دیوشل از سالهای گذشته با حمایت مسئولین از نعمت آب شرب سالم ، گاز و برق برخوردار بوده و در این خصوص مشکل خاصی ندارد. همچنین شبکه فاضلاب سنتی در سطح روستا وجود داشته و تمامی فاضلاب منازل به فاضلاب  اصلی هدایت می شود.

سنگ چینی رودخانه  دلاک محله و پلکان منتهی یه بقعه آقا سیدحسن مهمترین عملکرد عمرانی

دهیار دیوشل  ضمن قدردانی از حمایت اعضای شورای اسلامی ، به مهترین عملکرد دهیاری در بخش عمرانی  اشاره کرد و گفت :تسطیح معابر ورودی و خروجی محل – آسفالت بیش از ۸۰ درصد معابرکه امیدواریم با حمایت مسئولین مابقی امر نیز به اتمام رسد – سنگ چینی حاشیه رودخانه منطقه دلاک محله  به طول ۲۵ متر در ارتفاع ۳ متر جهت جلوگیری از خروش رودخانه  که با اتمام پروژه تبدیل به یک فضای توریستی شده است  که جا دارد از مساعدت مهندس لاهوتی نماینده دلسوز شهرستان ، جوادپور فرماندار و اهتمام رنجبر بخشدار بخش مرکزی شهرستان جهت پیشبرد این پروژه قدردانی نمایم.

فرهودی در ادامه لایروبی قسمتی از رودخانه منتهی به خیابان اصلی لنگرود به لاهیجان جهت جلوگیری از سیلاب و مسدود شدن خیابان – اجرای پروژه رفاهی و توریستی پلکان میانبر منتهی به مزار شهدا و بقعه آقا سید حسن به طول ۱۱۰ متر و عرض ۲متر – تسطیح ۱۵ کیلومتر جاده بین باغات جهت احیای کشاورزی و همچنین رفاه حال کشاورزان و گردشگران – تسطیح و هموار کردن جاده زمین ورزشی منتهی به لیلاکوه جهت امورات ورزشی و توریستی  – و همچنین احداث جاده دیوشل به تالش محله جهت رفاه حال مردم روستا در ایام محرم را از دیگر برنامه های عمرانی دهیاری برشمرد.

دهیار دیوشل در ادامه به عملکرد فرهنگی  دهیاری اشاره نمود و گفت : برگزاری کلاسهای روشنفکری درپایگاه محل و مساجد با مضامینی همچون پی بردن به مضرات ماهواره و شبکه های اجتماعی از قبیل تلگرام و .. وهمچنین ارج نهادن بر نهاد خانواده  – ایجاد تیم های بسیج نونهالان در قالب تیم فوتبال و والیبال و مسابقات فوتبال سالنی وچمنی و .. بخشی از عملکرد فرهنگی دهستان دیوشل می باشد.

طرح ملی غربالگردی قند خون در دیوشل

فرهودی طرح غربالگردی قند خون با مساعدت دکترغلامپور ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنگرود و مجموعه همکارانش و تلاش ویژه خانه بهداشت دیوشل  در انجام این طرح کشوری و همچنین طرح واکسیناسیون علیه ویروس نیوکاسل ( ویژه طیور) با مساعدت بسیج سازندگی را از دیگر برنامه های دهیاری عنوان نمود.

ثبت نان برنجی در کشور به نام دیوشل

وی به  ثبت برند نان برنجی در کشور اشاره  کرد و گفت : با پیگیری مستمر پایگاه مقاومت بسیج برادران و خواهران ( خانم پاسبان )  با حضور سردار غلامی رییس بسیج سازندگی کشور توانستیم  برند نان سنتی برنجی ( تمیجان) از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی  را با مساعدت ویژه سپاه پاسداران شهرستان لنگرود علی الخصوص آقای پنام  به نام دهستان دیوشل در کشور به ثبت رسانیم. خوشبختانه با پیگری های  مستمر دهیاری و پایگاه این برند تبدیل به صنف شده است و که امیدواریم  با استقبال و قول مساعدت سردار در پرداخت وام و بیمه اعضا بتوانیم گامی در راستای تعاونی نان سنتی برداریم.

نبود بودجه مهمترین مشکل دیوشل

فرهودی دهیار دیوشل نبود بودجه را از مهمترین مشکلات دهیاری برشمرد و گفت : نداشتن بودجه  جهت  رفاه و آبادانی بیش از پیش روستا و رفع مشکلات بحق مردم – مرمت و تصحیح فاضلاب خیابان های اصلی و گابیون بندی حریم رودخانه جهت جلوگیری از طغیان آب در فصول بارندگی از مهمترین مشکلات دهستان دیوشل به شمار می آید.

دهیار دیوشل به کوهپایه ای بودن روستا اشاره کرد و گفت : جهت جذب توریست به روستا علاوه بر اصلاح و مرمت جاده های توریستی ، پروژه پله امامزاده و آینه کاری زیبای داخل حرم آقا سید حسن  از اقدامات دیگر بوده که از همه مردم شهرستان و گردشگران میخواهیم تا از این فضای زیبا و معنوی بازدید نمایند.

وی در پایان ضمن قدردانی از نماینده محترم شهرستان ،فرماندار ، بخشدار مرکزی  ، سپاه پاسداران  شهرستان ، از اهالی دین دار و فهیم دهستان دیوشل  که در تمام صحنه ها حامی دهیار و اعضای شورا بوده اند ، تشکر ویژه نمود.

نورداد: نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین هستیم

در این گفتگو فرهاد نورداد رئیس شورای اسلامی دیوشل طی گفتگوی کوتاهی ضمن معرفی همکارانش در شورای اسلامی احمد فرهودی ،زهرا سرهندی،  فرهاد نورداد،عباس فلاح و سجاد حسن پور و گفت : دیوشل با داشتن مردمانی ولایتمدار و دین دار و همچنین با داشتن مناطق زیبای کوهپایه ای همچون کوه عطاکوه و وجود نورانی اقاسید حسن یکی از زیباترین مناطق شهرستان لنگرود به شمار می آید.

فرهاد نورداد ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های مسئولین شهرستان  و همچنین تلاش های بی وقفه دهیار دیوشل بیان داشت : دهستان دیوشل نیازمند یاری و مساعدت بیش از پیش مسئولین شهرستان است. یقینا  بهترین ها شایسته مردم دیوشل است و ما  در راستای خدمتگذاری و تحقق درخواست های بحق مردم نیازمند توجه و حمایت روزافزون همه مسئولین هستیم.

//خبرنگار: فاطمه مشفق

photo_2016-12-03_13-03-19 photo_2016-12-03_13-03-41 photo_2016-12-03_13-03-44 photo_2016-12-03_13-03-46 photo_2016-12-03_13-03-48 photo_2016-12-03_13-03-50 photo_2016-12-03_13-03-53

 

About سردبیر

Check Also

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه ۵۰ و ۶۰

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه …