چاپ مطلب چاپ مطلب

دهیار روستای لاشیدان مطلق: عملکرد مثبت در این روستا نتیجه تحصیلات عمرانی است / آسفالت تعدادی از معابر و لوله گذاری جهت دفع آبهای سطحی از برنامه های آینده می باشد

اختصاصی همای گیلان: بی شک برخورداری از نیروی جوانی و تجربه و دانش بهترین عنصر موفقیت برای رسیدن به اهداف متعالی و همچنین از مهمترین مولفه های مدیریتی محسوب می شود پس نگاه مدیریتی در جامعه ایی که در حال رشد و ترقی است ، باید به این سمت گرایش یابد.

کشور ایران اسلامی و علی الخصوص گیلان، دارای جوانان تحصیل کرده زیادی است که باید موتور اقتصاد کشور را به حرکت در آورند اما متاسفانه باور جامعه به سمت و سوی این سرمایه ها کمرنگ است  .

اما در واقع جامعه به مثابه ماشینی است که چراغ هدایت آن تجربه و موتور حرکتش نیروی جوانی است که در صورت کاهش یکی از این قوا به سر منزل نخواهیم رسید.

اعتقاد  و باور به داشته های خود می تواند انسان را از حضیض  به اوج برساند و عزیز نماید.

اگر بررسی دقیق نموداری از منصب هایی که جوانان عهده دار می شوند داشته باشیم خواهیم دید اولا موفقیتهای شایان توجهی حاصل شده ، ثانیا مدیری به جرگه  مدیران کشور افزوده شده است.

خبرنگار ما این بار، گذری به روستای تازه به شهر پیوسته  لاشیدان مطلق داشته و گفتگویی با دهیار جوان و ساعی این روستا داشته که با هم میخوانیم:

لطفا خودتان را معرفی کنید و پیرامون موقعیت جغرافیایی روستا لاشیدان مطلق توضیح بفرمائید؟

ج: رضا فرخ روز هستم دهیار لاشیدان مطلق ، همچنین مدیر عامل تعاونی دهیاری های  بخش مرکزی لاهیجان ، متولد سال ۱۳۶۳ ، دارای تحصیلات مهندسی عمران و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد عمران (گرایش سازه) می باشم.

لاشیدان مطلق از جمله روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی لاهیجان است که در شمال غربی دهستان لیالستان واقع شده و از جنوب به شهر زیبای لاهیجان متصل می باشد .

 باید اضافه کنم این روستا در ابتدا زیر نظر بخش رودبنه بود و در سال ۱۳۸۹ از این بخش جدا شده و به محدوده ی شهرستان لاهیجان و دهستان لیالستان افزوده شد. همچنین در سال ۹۳ با پیگیری و مکاتبات فراوان در نقشه جامع شهر لاهیجان جزء محدوده این شهر قرار گرفته و هم اکنون یکی از محله های لاهیجان محسوب می شود.

آقای فرخ روز لطفا اعضای شورای این روستا را معرفی نمائید؟

ج:مهدی سجاسی رئیس شورا ، حکیمه عبدی ، محمد تقی شمس سلیمی ، ابراهیم قاسمی و اصغر سعیدی مهرورز از اعضای شورای روستا می باشند، ضمن آنکه اینجانب در ابتدا ازاعضای شورای اسلامی این محل بودم که بعدها به عنوان دهیار معرفی شدم که در نتیجه ابراهیم قاسمی بعنوان جایگزین معرفی گردید .

آقای فرخ روز به نظر شما تحصیلات عمرانی شما چه تاثیری در روند پیشبرد خواسته های مردم دارد؟

ج: مسلما در هر کاری مدیریت و تحصیلات ، نقش اساسی دارد و قطعا دانش مرتبط می تواند به مدیریت بهتر کمک نماید . به طور مثال در بسیاری ازدهیاری ها برای پروژه های عمرانی مشاور میگیرند ، اما تحصیلات عمرانی موفقیت های  زیادی برای اینجانب در امر یاری رساندن به مردم محل به ارمغان آورد و شاید یکی از دلایل مهم عملکرد مثبت در روستای لاشیدان همین تحصیلات بود، البته داشتن ارتباط مناسب هم نقش اساسی در تمام دنیا به خصوص کشور ما ایفا می کند و با توجه به اینکه اینجانب مدیر عامل تعاونی دهیاری ها نیز می باشم و مضاف بر آن شناختی که جامعه شهری لاهیجان از خانواده ما دارند ، همه و همه موجب گردید تا بتوانم از این ارتباطات بهترین استفاده را بنمایم که به همه این فاکتور ها باید ، نظارت و پیگیری مداوم را هم اضافه نمائیم که می توانند در موفقیت عملکرد یک مدیر نقش به سزایی داشته باشند.

البته حمایت و رهنمودهای اعضای شورای اسلامی محل و همکاری خوب مردم را در بالا بردن موفقیت ها نباید نادیده گرفت ، البته الحاق این روستا به شهر در وسط راه موجب کاهش درآمدها گردید که همین عامل هم در تعدد پروژه های عمرانی نقش داشت.

از اینکه توانستید در این سن و سال در شورای اسلامی و دهیاری و تعاونی دهیاران ایفای نقش نمائید چه احساسی دارید؟

ج : بی تردید از زیباترین با ارزش ترین صفحات دفتر عمر هر انسانی لحظات طلایی و زیبای خدمت به خلق ا…. است که روح انسان جامه توانایی بر تن کرده و فرصت گرانبهای خدمتگزاری به مردم جلابخش زندگی می شود.

اینجانب چند سالی است که به عنوان سکاندار دهیاری لاشیدان مطلق توفیق خدمتگزاری به مردم خونگرم و دوست داشتنی نصیبم گردیده که دعای خیرشان برایم دلگرمی و پشتوانه ایی محکم بود.

فلسفه ی وجودی دهیاری که از نهادی  کاملا مردمی است ، خدمت رسانی به روستائیان می باشد و هر چند مردم روستای ما سخت کوش و کم توقع هستند ، اما کم توقعی آنها نباید مانع از ارائه خدمات بهینه به آنها گردد.

اگر موفقیتی در این راستا نصیب اینجانب گردیده حاصل تلاشهای بی وقفه ، تعامل و همراهی اعضای محترم شورای اسلامی روستا و مساعدت مسئولین شهرستان و همچنین همکاری اهالی  و ساکنین لاشیدان مطلق بوده است که در همین فرصت قدردان رهنمودهایشان می باشم

آقای فرخ روز لطفا پیرامون پروژه های عمرانی انجام شده در سالهای ۹۳ ،۹۴ و ۹۵ برای مخاطبین ما توضیح بفرمایید؟

ج : در سه سال اخیر تلاشهای شورا و دهیاری در قالب پروژه های عمرانی زیر به منصه ظهور رسید، آسفالت کوچه رسالت سوم ،رسالت ۱۱ ، شهید صفا کار، رسالت ۱۶ ،  آسفالت حاشیه خیابان یاسر  جنب کانال ، یاسر ۶ ، یاسر ۸ ، حاشیه مسجد  امام حسن مجتبی (ع) ،  آسفالت خیابان سجاد از کوچه سجاد دهم الی بقعه آقا سید محمد ، شن ریزی تمامی معابر روستایی در چند مرحله  ،  بازگشایی کوچه های رسالت ۱۸ و کوچه میرتقی پور به سمت  یاسر ششم، لایروبی نهر و پاکسازی حاشیه نهر کوچه سجاد دهم، تعویض و جابه جایی تیر برقهای چوبی و فرسوده در سطح رسالت، نصب ست کامل چراغهای لاکپشتی بر روی تیرهای برق فاقد روشنایی در سطح معابر روستا، تعوض و تعمیر لامپهای سوخته معابر روستایی در چند مرحله، کمک جهت ساخت حسینیه بقعه آقا سید محمد و سرویس بهداشتی مسجد امام حسن مجتبی (ع) ، درختکاری و کاشت نهال در قبرستان لاشیدان مطلق ، شرکت در دومین دوره مسابقات ورزشی محلات شهرستان لاهیجان و اجاره سالن ورزشی برای جوانان و بزرگسالان ورزشکار روستا و تعمیر و رفع مشکل ترکیدگی لوله های آب شرب روستا در چندین مرحله.

آقای فرخ روز لطفا بفرمائید دهیاری لاشیدان مطلق چه برنامه هایی را در آینده در دستور کار خود قرار داده است؟

ج: این دهیاری با کمک اعضای شورای اسلامی این روستا در نظر دارد ، در خصوص آسفالت کوچه های رسالت ۱۲ ، رسالت ۱/۴ ، میرتقی پور (انتهای کوچه)  و لوله گذاری جهت دفع آبهای سطحی کوچه رسالت ۲۰ اقدامات لازم را معمول دارد.

حرف پایانی؟

در پایان جا دارد از مردم خوب واعضای شورای  این محل ،ابوذر ندیمی ودکتر نیکفر نمایندگان سابق وحاضر،کسرایی واحمدی فرمانداران قبلی واکنون،جهانگیری وقربانی معا ونین  فرمانداری لاهیجان،حاجی پور بخشدار سابق مرکزی واعضای شورای بخش مرکزی  تقدیر وتشکر نماییم ضمن آنکه برای مهندس وارسته بخشدار جدید مرکزی آرزوی توفیق وسربلندی دارم وامیدوارم بتوانند خدمات خوبی  به مردم ارئه نماید.

با کانال تلگرام همای خبر همراه باشید

About سردبیر

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …