چاپ مطلب چاپ مطلب

دوازدهمین بازارچه میوه و تره بار در رشت افتتاح شد

همای گیلان: محمدعلی ثابت‌قدم عصر امروز در مراسم افتتاح دوازدهمین بازارچه میوه و تره‌بار رشت با بیان اینکه هدف از ایجاد اینگونه بازارچه، حمایت از اشتغال پایدار و دسترسی آسان مردم به اقلام مصرفی است اظهار داشت: این بازارچه در مساحت بالغ بر ۵  هزار متر مربع ساخته شده است.

13950130173515957539044

وی با اشاره به اینکه ایجاد اینگونه فضاها برای شهرداری دارای منفعتی نبوده است افزود: این فضا با ۲۳۰ غرفه و با اعتباری بیش از ۴۰۵ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی و با هدف ایجاد اشتغال و رفاه مردم ایجاد شد.

شهردار رشت شهرداری را حامی صنوف و کسبه دانست و خاطرنشان کرد: پایدارسازی اجتماعی در حوزه‌های اقتصادی و کاهش دغدغه‌های اشتغال غیر رسمی مهم‌ترین اهداف برگزاری اینگونه فضاهاست و شهرداری با ایجاد این‌گونه محیط‌ها برای حمایت از کسبه تلاش می‌کند.

ثابت‌قدم مزیت این‌گونه فضاها را دوری از دست‌فروشی و به رسمیت شناختن فروشندگان در سطح شهر اعلام کرد و افزود: با تعامل و همکاری ساکنین اطراف بازارچه با شهرداری به‌طور قطع اداره هر چه بهتر این بازارچه به درستی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی از چهره مناطق شهر از مهم‌ترین سیاست‌های شهرداری است تصریح کرد: با تشکیل هیئت‌های امنا در نگهداری این گونه بازارچه‌ها با تعامل و همکاری به‌صورت مطلوب‌تری از این فضاها بهره‌مند می‌شویم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به پارکینگ و ورودی و خروجی و فضای مدیریتی این بازارچه به‌زودی شرایط مطلوب‌تری به خود می‌گیرد افزود: با تعامل و همکاری کسبه و تدابیر اتخاذ شده فضاهای ویژه‌تری در برای بازارچه‌های سطح رشت ایجاد می‌شود.

ثابت‌قدم تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی و سلامت در ارزاق عمومی عرضه شده در این بازارچه از سوی کسبه موجب تحکیم و افزایش درآمد در اشتغال و رونق  در این گونه فضاها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت دارای ۵۵ محله و ۱۵ ناحیه است خاطرنشان کرد: در ۱۲ ناحیه از ۱۵ ناحیه شهر رشت بازارچه میوه و تره‌بار وجود دارد که به‌زودی سیزدهمین بازارچه میوه و تره بار هم در رشت  افتتاح می‌شود.//تسنیم

About سردبیر

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …