چاپ مطلب چاپ مطلب

دوخبر از شهرداری لاهیجان/نشست هنرمندان باشهردار/برگزاری ویژه برنامه عصری با شعر انقلاب

همای گیلان:نشست دوستانه هنرمندان با شهردار لاهیجان برگزار شد

IMG_9621

نشست دوستانه و صمیمی هنرمندان و پیشکسوتان هنر شهر با شهردار لاهیجان برگزار شد.

در این نشست صمیمی ابتدا جواد نجار تمیزکار، سخنگوی شورای اسلامی شهر گفت: در نخستین جلساتی که در شورای اسلامی شهر در خدمت شهردار محترم بودیم، نگاه ویژه ای به مقوله هنرداشتند. به همین دلیل نشستی در روزهای آغازین به کار شهردار محترم تشکیل شد که با نقطه نظرات یکدیگر آشنا شویم.

شهردار لاهیجان در ادامه گفت: شهر، تبلور هنر در کنار هم زیستن است و اجماعی از هنرهای مختلف در کنار یکدیگر می باشد. به لحاظ کالبدی هنر جایگاه خودش را در شهر دارد و هرچههنرمندتر باشیم از هنر هنرمندان شهر بیشتر استفاده می کنیم.

آگشته افزود: در این مدت کوتاهی که به شهر لاهیجان آمده ام و در خدمت شهروندان هستم، با پتانسیل عظیمی ازانواع هنرها و خیل عظیم هنرمندان در شهر مواجهه شدم.

وی گفت: کارگروه لاهیجان ۱۴۰۰ انشالله با حضور نخبه گان شهری راه خواهد افتاد و کمیته ای به نام کمیته هنرهای شهری در شهر لاهیجان تعریف شده که متشکل از نخبگان شهری وهنرمندان و فرهیختگان می باشد و امیدوارم با تجمیع آنها در شهر بتوانیم از بستر هنری موجود استفاده کنیم.

شهردار لاهیجان گفت: متأسفانه در قانون شهرداریها که در سال ۱۳۳۶ تهیه شده است، وظایف شهرداریها در قالب تنظیف شهر و معابر و.. تعریف شده است که اعتباری برای اجرای کارهایهنری و حمایت از هنرمندان در شهرتوسط شهرداریها تعریف نشده است. ولی در حد مقدورات، شهرداریها برای اجرای موضوعات هنری وارد عمل می شوند.

آگشته افزود: مدیریت شهری لاهیجان این قصد را دارد که هنر را در شهر و بین شهروندان بیاورد. باید پروتکل های قابل اجرا در شهر توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر تعیین و ابلاغشود تا هنرمندان در عرصه حضور یابند.

ویژه برنامه عصری با شعر انقلاب در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد

 

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر ویژه برنامه عصری با شعر انقلاب در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لاهیجان، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سی وششمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، ویژه برنامه عصری با شعر انقلاب با همکاری ادارهفرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد.

شهردار لاهیجان در حاشیه این مراسم که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، فرماندار، مدیریت آموزش و پرورش ، اعضای شورای اسلامی شهر و تنی چند از شاعران شهرلاهیجان برگزار شد گفت : در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، شهرداری لاهیجان در کنار پروژ ه های عمرانی نگاهویژه ای به مقوله فرهنگ و هنر داشته و برگزاری مراسم های مختلف فرهنگی و هنری را در سالن همایش شهرداری در ایام دهه مبارک فجر در برنامه کاری خود دارد.

رئیس کمیته زیبا سازی و تزئینات شهری ستاد دهه فجر لاهیجان افزود :

آغازگر برنامه های فرهنگی شهرداری لاهیجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، ویژه برنامه بصیرت قرآنی بود که در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد.

آگشته گفت : از دیگر برنامه های فرهنگی مشترک با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان در دهه مبارک فجر امسال، ویژه برنامه کانون عکس در عصر روز ۱۵ بهمن و نقد آثارمولفان معاصر در عصر روز ۱۹ بهمن می باشد.

وی افزود: با اداره آموزش و پرورش نیز در برگزاری مسابقه نقاشی خیابانی همکاری ویژه خواهیم داشت .

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

About سردبیر ارشد

Check Also

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است همای …