چاپ مطلب چاپ مطلب

دوران دفاع مقدس از اختلاس خبری نبود، فقط صداقت بود و اخلاص / علی علیپورنیاول،مدیرمسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: دفاع مقدس یادآور مجاهدت ،صداقت، گذشت ، فداکاری و انسانهای آرمانی کشور ماست.
آنانی که آن زمان زیسته اند می دانند اینها شعار نبود، عین حقیقت بود ، بخشش ماسک به هم رزم و رفتن روی مین همه و همه حقیقت داشت.
انها از همین آب و خاک بودند ، اما آنها کجا و ما کجا؟ آنها مصداق بارز « اناالحق» منصور حلاج بودند. یعنی قطره ایی از روح خدا ، غرق خدا و خود خدا.
در زمان جنگ همه غرق هم بودند ، همه عاشق وطن بودند و شهادت را پایان زندگی نمی دانستند.

dscn0176
آن زمان ، به جای اختلاس، اخلاص داشتم. از حقوق دویست، سیصد میلیونی هم خبری نبود. آنها معاون اول و دوم، مدیر عامل و مدیر کل نبوند، اقشار ضعیف و محروم جامعه بودند که روح بزرگ داشتند.
آن زمان هم تحریم بود، آنها به شعار اقتصاد مقاومتی عمل می کردند. از ( ب. ز) خبری نبود که پول را از آن طرف به حساب دولت بریزد و بقیه را برای خود.
این همه بانگ هم نداشتیم ، البته بانک خون و شهادت فراوان بود، ماهواره نبود، غیرت بود، موبایل نبود که همه مشغول بازی باشند، آنها با خون خود بازی می کردند، پست خانه های پر از وصیت نامه بود، پلاک های بی صاحب بود ، دنیای مجازی نبود ، هرچه بود حقیقت بود، حقیقت محض.
کافی شاپ . کافی نت نبود، صفهای نماز جماعت را جوانان پر کرده بودند. شاید خیلی ها ریش هم نداشتند، اما ریشه داشتند، صدای گلوله بود و آژیر قرمزبه جای این همه برج، زیر زمین داشتیم که زمان حمله هوایی پناهگاهمان بود. برای شهادت مسابقه می دادند و می جنگیدند تا کسی جرات دست درازی به ناموس ما را نداشته باشد.بچه که بودیم مادرانمان با داستانهای آرمانی خوابمان می کردند .
اما اینها که گفتم داستان نبودند پس چرا خوابمان برده است؟ آن زمان تکلیف روشن بود و فرمان امام فصل الخطاب، اما امروز تشخیص اهل و نا اهل برایمان مشکل شده است و هر یک به فکر خود هستیم و هر لحظه به جای اخبار شهادت و ایثار، اخبار اختلاس و رکورد صد میلیاردی.

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …