چاپ مطلب چاپ مطلب

دوره های آموزشی حق العمل کاری گمرک و راهکارهای عملیاتی تجارت با روسیه توسط مرکزآموزش بازرگانی استان گیلان برگزار گردید

همای گیلان:دکتر روهام قلیچی ، رئیس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت ؛ دوره آموزشی یک روزه ” ترخیص کالا و حق العمل کاری گمرک “با همکاری اداره آموزش سازمان صنعت ، معدن و تجارت با حضور فعالان عرصه صادرات  و واردات بخش تولید استان به صورت کاملاً تخصصی برای اولین بار در استان تشکیل و برگزار گردید.

mail.google.com

وی تصریح کرد ؛ این دوره تخصصی در راستای توانمند سازی و آموزش نیروی ماهر در امور ترخیص کالا و تسهیل در انجام امور گمرکی واحدهای تولیدی ، صنعتی و تجاری برگزار شده است و استمرار دوره های تخصصی و کاربردی با توجه به نیاز سنجی که از بنگاه های اقتصادی استان صورت می پذیرد مد نظر و مورد تاکید مرکز آموزش بازرگانی می باشد .

دکتر قلیچی کم اطلاعی از قوانین معمولی گمرکی را زمینه ساز عدم ورود مستقیم بسیاری از تولید کنندگان و صنعتگران برای مرتفع نمودن نیازهای پروسه تولید آنها دانست و گفت : حتی آشنایی اولیه با اصول و شرایط ورود و خروج کالا و نحوه تنظیم  فرم های گمرکی می تواند بسیار کارگشا و تسهیل کننده جهت ورود مواد اولیه و برخی ماشین آلات صنعتی می شود .

رئیس مرکز آموزش بازرگانی ( نمایندگی استان گیلان ) خاطر نشان کرد ؛ بکارگیری اساتید مجرب و کارآمد در برگزاری  دوره های تخصصی می تواند دوره ها را به صورت عملیاتی و کارگاهی تبدیل نماید و این دوره تخصصی نیز با حضور آقای دکتر محمدرضا پارسا ، رئیس آموزش های منطقه ای ، بین المللی گمرک ایران که به استان دعوت شده بود ، در محل مرکز آموزش بازرگانی تشکیل گردید و در نهایت دوره با طرح مسائل شرکت کنندگان به صورت پرسش و پاسخ ، جهت رفع ابهام با ارائه راهکار پایان پذیرفت .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: همزمان با دوره حق العمل کاری گمرک، دوره ی آموزشی تخصصی دیگر تحت عنوان« راهکارهای عملیاتی تجارت با روسیه»  و « دوره تخصصی آئین نگارش و گزارش نویسی» در بندر انزلی تشکیل گردید.

روهام قلیچی، برگزاری دوره ها و همایش های تجاری  و صادراتی را زمینه ای جهت رشد اقتصادی و فرهنگ سازی رویکرد صادراتی اثر بخش دانست و محورهای مطرح شده  در دوره راهکارهای تجاری با روسیه را؛ نقش و جایگاه ایران در منطقه ، پتانسیل ها و ظرفیت های تجاری با روسیه،  روشها و شیوه های کاربردی تجارت بین ایران و روسیه، ویژگی بازار مصرف و رفتار مصرف کنندگان  و انواع حمایت های دیپلماتیک از تجار ایرانی، عنوان کرد.

رئیس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان ابراز امیدواری کرد؛ با برنامه ریزی و حمایتهایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جهت توانمندسازی واحدهای صنعتی و همچنین بازرگانان استان دارد، در آینده نزدیک شاهد شکل گیری کنسرسیوم های صادراتی ویژه صنایع مختلف جهت اعتلای سطح روابط خارجی و توسعه تجاری استان خواهیم بود.

شماره تماس های مرکز آموزش بازرگانی ( نمایندگی استان گیلان ) ۴۷- ۳۳۲۶۱۰۴۶

سایت مرکز : www.gilan-btc.ir

About سردبیر ارشد

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان …