چاپ مطلب چاپ مطلب

دولت اعتدال، وعده های انتخاباتی و چشم اندازها در گیلان ضعف حوزه سیاسی امنیتی استانداری گیلان در بکار گیری مدیران اجرایی توانمند

همای گیلان:ضعف حوزه سیاسی امنیتی استانداری گیلان در بکار گیری مدیران اجرایی توانمند
phpThumb

رییس جمهور یازدهم کابینه خود را با مشاوره اتاق فکر و کارگروههای ویژه ای که برای این کار تشکیل داد ، تعیین کرد. قطعا هرکسی در ترکیب دولت قرار گرفت باید به آرمانها و مبانی ای که دکتر روحانی در انتخابات مطرح کردند، پایبند باشد.مواضع رییس جمهور منتخب نوعی پیمان نامه است، بین مردم و خودش؛ در واقع مردم به آرمانها و مواضع وی رای داده و رییس جمهور منتخب هم به آن باید پایبند باشد، از جمله این آرمانهای مطرح شده بازتر شدن فضای سیاسی،تغییرات منطقی و همه جانبه مدیریتی چه در سطح کلان و چه در سطح مناطق و استانها، برقراری ارتباط صحیح بر اساس مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی در فضای بین المللی، تلاش در جهت کاهش تحریم ها و تقویت دستگاه دیپلماسی و ساماندهی اقتصاد کشور است. این تفاوت هایی بود که دکتر روحانی در ترکیب کابینه خود پایبند این اصول و مواضع است. احزاب و گروههای سیاسی ، توانایی اداره وزارتخانه ها و پذیرش مسئوولیت با توجه به تجربیات مدیریتی سابق و موفق خود را دارند و قادرند، توانایی های مدیریتی خود را در اختیار دولت منتخب بگذارند. عرف مرسوم در همه دولت ها هم همین طور بوده که رییس جمهور منتخب پیشنهادهای همه گروهها و احزاب را دریافت و از آنها استفاده کند و این به معنای تحت فشار قرار دادن رییس جمهور نیست در همه ی دوره ها روال کار بر همین منوال بوده است. استفاده از این تجربیات برای حل مشکلات وبن بست های اخیر در زمینه های سیاسی و اقتصادی و به تعبیر خود آقای دکتر روحانی این مشاوره ها کلیدی راهگشاست. ملاقات هایی که با دکتر روحانی از سوی شخصیت ها و گروهها انجام می شود نه تنها مضر نیست بلکه مفید است.

علی ایحال، معتقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران وقتی به معنای همه جانبه و واقعی تر جمهوریتش شکل می گیرد که مانند دیگر کشورهای دمکراتیک ۲ یا ۳ حزب قوی در آن شکل گیرد.دولت های نهم و دهم با اینکه محصول خود جریان اصولگرایی بودند اما گروههای اصولگرا مسئوولیت اقدامات انجام شده را نپذیرفتند و نمایندگان آنها در جریان مناظرات مسئولیت نحوه مدیریت این دولت را بر عهده نگرفتند. جریانهای اصولگرایی که تا دیروز حاضر نبودند هیچ انتقادی را راجع به دولت متبوعشان بپذیرند باید بر اساس قواعد دموکراتیک اشتباه خودشان را بپذیرند. اگر چند حزب قوی در کشور می داشتیم، احزاب مسئوولیت دولت متبوعشان را می پذیرفتند. قواعد جمهوریت و الزامات دمکراسی در تمام دنیا همین است.همچنین جریانهای معتقد به برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید نیز باید در چارچوب قانون پذیرای مسئوولیت های برنامه های اعلام شده ی جناب دکتر روحانی در ایام انتخابات باشند اگر حرکات بر اساس برنامه های تدوینی رییس جمهوری روحانی طراحی شده باشد ضرورت دارد تا از نیروهای معتقد و توانمند به سیاست های دولت در اقصی نقاط کشور و بویژه استان گیلان استفاده شود در غیر اینصورت و نبود نیروهای معتقد و توانمند در فضای دولت اعتدال چه بسا سیاست ها و برنامه های دولت کنونی ابتر خواهد ماند.

کم توجهی به برنامه های انتخاباتی دکتر روحانی در گیلان

یکی از وظایف دولت های برخواسته از آرای عمومی عمل کردن به وعده های کمپین های انتخاباتی می باشد و این وفای به عهد در این برهه زمانی واجب تر است. برای عمل کردن به وعده ها باید نیروهای توانمندتر در جایگاههای مناسب تری توسط دولت به کار گرفته شوند.

متاسفانه به نظر می رسد معاونت سیاسی استانداری گیلان کمترین علاقه ای نسبت به عمل کردن و ایجاد بستر مناسب برای اجرای وعده های انتخاباتی دولت تدبیر و امید دارد. رفتار و اعمال ایشان و سپردن مناصب حکومتی از طرف ایشان به افراد منتقد دولت خود گواه این امر می باشد. برای نمونه دادن پست مدیر کلی پدافند غیر عامل استانداری گیلان به یک نیروی اصولگرای محض و وفادار به دولت آقای احمدی نژاد بود که خوشبختانه با تدابیر دکتر نجفی استاندار پرتلاش گیلان این نقیصه در کوتاه ترین زمان برطرف شد. گماردن پست های مدیریتی به کسانی که هیچ تعهدی در قبال سیاستها و برنامه های دولت تدبیر و امید ندارند، بیشتر موجب سرافکندگی حامیان دولت در میان مردم شده است. لذا ضرورت دارد تا معاونت سیاسی امنیتی استانداری گیلان با وسواس وظرافت بیشتر و همچنین وفادار تر نسبت به بقیه در ارتباط با سیاستهای دولت اعتدال عمل نماید در غیر این صورت و در صورت ادامه روند کنونی، نتایج کارکرد های معاونت سیاسی امنیتی استاندار گیلان به صلاح دولت تدبیرو امید نیست و عدم کار کارشناسی جناب ایشان در انتخاب مدیران خود گواه امر می باشد .

جمعی از فعالین ستاد دکتر روحانی در گیلان

About سردبیر ارشد

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …