چاپ مطلب چاپ مطلب

دومین جشنواره بین المللی ورزشی در آستانه اشرفیه برگزار می گردد

اسماعیل تیغ نور جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی هدف اصلی دومین جشنواره بین المللی ورزشی کوچان است، افزود: این رویداد ورزشی از ۱۹ مردادماه و با شعار «ورزش، نشاط، تحرک جوانان» در سطح محلات آستانه اشرفیه آغاز گردیده و اختتامیه این مسابقات ۳۱ مردادماه در پارک ساحلی آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

همای گیلان، به نقل از آستان‌خبر؛ اسماعیل تیغ نورد جلالی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی ورزشی شهر آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات شورای اسلامی این شهرستان با بیان اینکه برگزاری این مسابقات به نشاط جامعه کمک می کند، اظهار کرد: جامعه برای پیشرفت نیاز به شور و‌ نشاط دارد و بهترین راه برای انجام این کار برگزاری چنین جشنواره هایی است که باید به بهترین نحو احسن انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی هدف اصلی دومین جشنواره ورزشی کوچان است، افزود: این رویداد ورزشی از ۱۹ مردادماه و با شعار «ورزش، نشاط، تحرک جوانان» در سطح محلات آستانه اشرفیه آغاز گردیده و اختتامیه این مسابقات ۳۱ مردادماه در پارک ساحلی آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی در آستانه اشرفیه گفت: تمام کارها و هماهنگی های لازم برای برگزاری این مسابقات انجام شده و خوشبختانه با تلاش همه نهادها از جمله فرماندار آستانه اشرفیه این مسابقات در سطح بسیار بالا در رشته های مختلف و با شرکت چند تیم خارجی برگزار می شود.

تیغ نورد با تاکید بر توجه مسئولان به ورزش های همگانی افزود: در کنار برگزاری این مسابقات به ورزش همگانی توجه کرده و سعی داریم پیاده روی همگانی در روز مسابقه داشته باشیم.

وی با اشاره به رشته های حاظر در فستیوال ورزشی آستانه اشرفیه گفت: این فستیوال یک هفته در رشته های مختلف به مانند طناب کشی، فوتبال گل کوچک، بسکتبال، قیش بازی شروع شده و در روز جشنواره مسابقات رزمی هم در آن برگزار می شود.

رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه  با بیان اینکه استقبال از این مسابقات بسیار خوب بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه ۲۲۴ ورزشکار در غالب چهل و دو تیم داخلی و چهار تیم خارجی شامل افغانستان، ازبکستان، آذربایجان و آلمان در این مسابقات حضور دارند که تاکنون سه تیم وارد کشور شدند.

اسماعیل تیغ نورد در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی رینگی در اختتامیه این مسابقات افزود: این مسابقات شامل مشت زنی در رینگ می باشد که بصورت بین المللی و با حضور قهرمانان چهار کشور افغانستان، آلمان، آذربایجان و ازبکستان برای اولین بار در فضای باز برگزار می شود.

وی با اشاره به این موضوع که در این مسابقات از بهترین داوران بین المللی دعوت شده است افزود: مسابقات بین المللی آستانه اشرفیه در تقویم فدراسیون های جهانی wfc و wbc ثبت جهانی شده است و قرار است همه ساله برگزار خواهد شد.

تیغ نورد با اشاره به حضور میهمانان خارجی شرکت کننده در این تورنومنت همچون رئیس فدراسیون جهانی  bodo از کشور آذربایجان و رئیس کمیته داوران کشور افغانستان تصریح کرد: دبیر self جمهوری اسلامی ایران و فیروز بخت، قهرمان جهان در رشته کونگ فو و اس کی اف (سبکی از کیک بوکسینگ) برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با تاکید بر دارای رنکینگ بودن فستیوال ورزشی در آستانه اشرفیه گفت: بازتاب این مسابقات چون بصورت بین المللی برگزار می شود بسیار خوب بوده و در رشته های ورزشی رزمی در رنکینگ شان تاثیر مستقیم دارد به همین دلیل سعی داریم در بعضی رشته ها از ورزشکاران گیلانی استفاده شود تا بتوانند استعداد خود را نشان دهند.

ایشان با اذعان به اینکه در فستیوال ورزشی آستانه اشرفیه به محصولات استانه اشرفیه توجه شده است، افزود: استانه اشرفیه دارای محصولات کشاورزی بسیار خوبی از جمله بادام و‌ برنج است که در این فستیوال این محصولات به مردم و‌دیگر شرکت کنندگان معرفی می شود.

تیغ نورد با اشاره به این امر که بسیاری از این ورزش ها را می‌توان در اماکن مختلف و با صرف کمترین هزینه انجام داد خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های ورزشی به همگانی شدن ورزش در بین شهروندان به مثابه نیاز اصلی زندگی کنونی کمک می‌کند.

وی یادآور شد: متاسفانه تغییر سبک زندگی تا حدی خانواده‌ها به‌ویژه جوانان را از ورزش دور کرده است، بنابراین باید با روش‌های جایگزین و ترغیب کننده مانند جشنواره‌ها گرایش مردم را به ورزش‌ها و آداب و سنن ما برای نسل‌های آینده حفظ و به آنها انتقال دهیم.

او همچنین استعدادیابی را امری مهم دانست و تصریح کرد: استعداد بسیاری از چهره‌های ورزشی در شرایطی خاص دیده شده و زمینه حضور آنان در ورزش حرفه‌ای را فراهم کرده است، بنابراین باید در دل جشنواره‌ها، استعدادها را شناخت و در جهت تقویت آنها گام برداشت.

رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با اشاره به این موضوع که اوقات فراغت فقط مخصوص تابستان نیست و باید سعی کنیم با برنامه‌ریزی مناسب این اوقات را در طول سال عملیاتی کنیم افزود: باید تلاش کنیم تا اوقات فراغت به جای اینکه به چالش و تهدید تبدیل شود از آن به نحو احسن برای ارتقاء استعدادهای فرزندانمان استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خاطر نشان کرد: اوقات فراغت یک فرصت است و اگر آن را به درستی مدیریت نکنیم رسانه‌های خارجی و دشمنان مدیریت آن را به دست خواهند گرفت که در این صورت تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت زیرا در هر جامعه اگر مسائل فرهنگی و اجتماعی خوب دیده شود بدون شک آن جامعه به سوی رشد و توسعه قدم بر می‌دارد.

اسماعیل تیغ نورد جلالی خاطر نشان کرد: پارک ساحلی جنگلی آستانه اشرفیه از جمله مناطق گردشگری شهرستان آستانه اشرفیه است که ما به نوبه خود قصد داریم تا با برگزاری چنین مسابقات فرهنگی و ورزشی این منطقه گردشگری و منحصر به فرد را به مردم کشورمان معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان‌خبر؛ اختتامیه دومین جشنواره ورزش کوچان ۳۱ مردادماه با حضور چهره های ورزشی استانی و ملی و با اجرای اولین دوره مسابقات بین المللی ورزش های رزمی، تجلیل از افتخار آفرینان ورزشی شهرستان و پیشکسوتان و مدال آوران ملی، تجلیل از برگزیدگان جشنواره ورزش های بومی و محلی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، اجرای گروه تئاتر و موسیقی به کار خود پایان خواهد داد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است   به گزارش همای خبر و …