چاپ مطلب چاپ مطلب

در جلسه شورای اسلامی شهر لاهیجان مطرح شد: ضرورت دفن اصولی پسماند شهری و احداث پارک بانوان

همای گیلان:  دومین جلسه شورای اسلامی شهردر سال جاری با حضور شهردار و کلیه اعضای شورای اسلامی شهرلاهیجان در محل شورا برگزار شد .
* سید رضی فلاح چای : ضرورت دفن اصولی پسماند شهری
سید رضی فلاح چای عضو شورای اسلامی شهرلاهیجان با بیان خطرات ناشی از دفن غیر اصولی زباله های شهری، گفت: موضوع پسماند و دفن زباله با توجه به آسیب های زیادی که به محیط زیست و در نهایت به انسان وارد می نماید از اهمیت بالایی برخوردار است . وی افزود : در یکسال اخیر، شهرداری لاهیجان اقدامات مثبتی در جهت دفن اصولی زباله ها و کنترل شیرابه انجام داده ؛ شاید این قبیل امور برای شهروندان ملموس نباشد ، اما از اقدامات زیر بنایی شهرداری بوده و قابل تقدیر است.

photo_2016-04-07_18-52-45
وی گفت : تفکیک زباله از مبدأ می تواند در دفن اصولی آنها مؤثرباشد و آموزش و تشویق خانواده ها جهت جداسازی زباله در مبدأ ،یکی از گام های اولیه در مدیریت پسماند شهری و جلوگیری از هدر رفت منابع و ثروت عمومی جامعه است و با توجه به اهمیت موضوع لازم است همه دست به دست هم دهیم تا نسبت به ساماندهی این مسئله مهم اقدامات لازم انجام پذیرد.
*ابراهیم مهربان : ضرورت احداث پارک بانوان
ابراهیم مهربان سخنگوی شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیرامون جایگاه و منزلت مادران اظهار داشت : از آنجا که بانوان نقش مهمی در کانون خانواده و در تربیت فرزندان دارند، توجه به ورزش و تفریح آنان در راستای زندگی بهتر امری ضروری است، این در حالی است که امکانات و فضاهای ورزشی اختصاصی بانوان در شهر ناچیز است یا اصلا وجود ندارد.

photo_2016-04-07_18-52-38
وی گفت : وظیفه ماست که حداقل امکانات را برای این عزیزان فراهم نماییم .
مهربان ، از شهرداری لاهیجان خواست، با انجام مطالعه کارشناسی نسبت به معرفی مکان مناسب و طراحی پارک ویژه بانوان در سطح شهر اقدام تا مادران عزیز و بانوان عفیفه لاهیجانی بتوانند با آسودگی خاطر از آن مجموعه استفاده نمایند .

About سردبیر

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …