چاپ مطلب چاپ مطلب

دو گیلانی در آیین تقدیر از خادمان نشر کشور تجلیل شدند

همای گیلان:بودجه فرهنگی بایستی بر مبنای نخبگان هر استان اختصاص یابد

بودجه-فرهنگی-بایستی-بر-مبنای-نخبگان-هر-استان-اختصاص-یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: بودجه های فرهنگی هر استان بایستی بر مبنای وجود نخبگان آن سنجیده و تخصیص یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، پیش از ظهر امروز پنجشنبه ۲۹ آبان در مراسم تجلیل از فعالان نشر، کتاب و کتابخوانی استان افزود: اختصاص بودجه فرهنگی بر مبنای مساحت و مکان صحیح نیست و بهره گیری از امکانات باید مطابق تعداد نخبگان انجام شود.

وی، با اشاره به شاخص ها و آمارهای مراکز فرهنگی استان افزود: آمار فعالان حوزه فرهنگ، نشان از آنانی است که با ایثار تلاش می کنند در این حوزه فعالیت نمایند.

فاضلی اظهار کرد: اقتصاد فرهنگ موضوع اساسی برای قشر یاد شده است و این موضوع می بایست از سوی مدیریت کلان مورد اهتمام قرار گیرد.

این مسئول فرهنگی، با بیان اینکه توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… در سایه توسعه فرهنگی میسر است، تاکید کرد: فعالان حوزه فرهنگ نباید دغدغه نان داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه یادآور شد: هفته گذشته، بیش از ۴۵ هزار عنوان کتاب در دهمین نمایشگاه کتاب گیلان عرضه شد و حدود یکصد و ۲۲ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بن کتاب به فروش رفته است.

فاضلی خاطرنشان کرد: یکصد و ۳۰ ناشر و ۲۹۹ مولف در گیلان فعالیت می‌کنند و همچنین یکصد و ۶۴ نشریه در حال نشر، یکصد و ۲۵ مرکز انتشار و نیز ۲۸۱ کانون تبلیغاتی در گیلان فعال هستند.

خیران کتابخانه ساز یکی از عوامل مهم در توسعه کتاب و کتابخوانی
سرپرست کتابخانه های عمومی گیلان نیز در ادامه این مراسم بر ارتقای جایگاه شغلی و اجتماعی کتابداران تاکید، و آنان را قشر بی ادعای جامعه توصیف کرد.

هادی بادروح افزود: همچنین خیران کتابخانه ساز یکی از عوامل مهم در توسعه کتاب و کتابخوانی در استان محسوب می شوند و بیش از همیشه می بایست قدر دانسته شوند.

وی، به اتمام نرسیدن پروژه کتابخانه مرکزی رشت را پس از ۱۱ سال در شان مردم استان ندانست و بیان کرد: ۱۱ کتابخانه در استان در حال احداث است که در صورت تکمیل این پروژه ها ، باز هم نیم درصد با شاخص استاندارد کشور فاصله خواهیم داشت.

وی از استانداری گیلان خواست، سالانه اعتباری را برای خرید کتاب و محصولات فرهنگی اختصاص دهد و این محصولات در دستگاه های اجرایی استان توزیع شود.

گیلان دارای ۷۲ کتابخانه عمومی، ۱۷ کتابخانه مشارکتی و دو کتابخانه مستقل است.

مراسم تجلیل از خادمان حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی با حضور مدیران کشوری، استانی و جمعی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در سالن وارش مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد.

About

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …