چاپ مطلب چاپ مطلب

دکترنوری در افتتاح ستادروحانی در سیاهکل : پایان کار دولت اصلاحات نرخ تورم ۱۰ درصد بود ولی پایان کاردولت دهم ۴۴درصدودر دولت روحانی به ۹درصدرسید

اختصاصی همای گیلان:حمیدرضا افروز در افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سیاهکل با اشاره به اینکه حضور فعال در انتخابات یک تمرین دموکراسی محسوب می شود افزود: همه ما باید با حضور در پای صندوق های رای در تعیین سرنوشت و آینده کشور مشارکت کنیم و حضور هر چه بیشتر مردم در انتخابات پیروزی دولت تدبیر و امید را به همراه خواهد داشت.

 


وی اضافه کرد : ما به روحانی رای میدهیم چون اصلاحات لازمه پیشرفت و قدرت بخشیدن به نظام است، چون می خواهیم سایه جنگ و تهدید را از ایران دور کنیم، چون میخواهیم تعاملات بین المللی ادامه داشته باشد و نباید به دور کشور حصار کشیده شود.
رئیس ستاد حسن روحانی در سیاهکل با اشاره به اینکه یکی از کاندیداها گفته است کاری میکنم که جهان از شنیدن نام ایران بلرزد اظهار داشت: ما می خواهیم جهان با شنیدن نام ایران به یاد عشق ، محبت ، دوستی و اخلاق بیافتد نه اینکه از نام ایران بلرزد.
هادی نوری استاد دانشگاه و فعال سیاسی در ادامه گفت: بسیار خوشحالم که در افتتاح یکی دیگراز ستادهای دکتر روحانی در استان گیلان حضور دارم و در مسیر عقلانیت و اعتدال در مدیریت کشور گام بر میداریم.
نوری بیان داشت: انتخابات فرصت مناسبی است که جوامع نیازهای خود را به گوش حکومت ها برسانند.
وی افزود: یکی از راه های مناسبی که حرف ها و نیاز های جامعه را به صورت مسالمت آمیز به مسئولین می رساند انتخابات و صندوق های رای است که مردم با انتخاب خود نشان می دهند که چه نیاز و مشکلی دارند.
نوری اظهار داشت: امروز ما برای اینکه در خصوص عملکرد دولت تدبیرو امید اظهار نظر کنیم ابتدا باید بررسی کنیم که این دولت چه چیزی را در سال ۹۲ از دولت گذشته تحویل گرفت و امروز چه چیزی را تحویل خواهد داد.
این فعال سیاسی با بیان اینکه درآمد اصلی کشور از ۲ محل فروش نفت و دریافت مالیات بدست می آید اضافه کرد: فروش نفت بخش اعظمی از درآمد کشور را شامل می شود و باید درآمد های کشور را در دو ئولت گذشته مقایسه کنیم.
وی اظهار داشت: در سال ۷۶ قیمت هر بشکه نفت ۱۸ دلار بود و در سال های بعد نیز این مبلغ بین ۱۲ تا ۱۷ دلار متغیر بود تا اینکه در سال ۸۴ قیمت نفت به ۳۴ دلار رسید که اوج قیمت فروش نفت در دولت اصلاحات بود ، ضمن اینکه کمترین میزان قیمت نفت با ۱۲ دلار در سال ۷۷ و در دولت اصلاحات رقم خورد، در دولت نهم و دهم قیمت نفت به بیش از ۱۰۰ دلار رسید و درآمد بسیار زیادی را برای کشور به همراه داشت.
نوری ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد شاخص رشد اقتصادی بود که در دوره دوم دولت اصلاحات شاخص رشد اقتصادی ۹/۳ بود، ضمن اینکه بیشترین شاخص رشد اقتصادی در تاریخ انقلاب اسلامی نیز در سال ۸۱ و در دولت اصلاحات با درآمد پائین نفتی به ۷/۸ رسید.
این استاد دانشگاه موضوع مهم دیگری که باید مقایسه شود را بحث تورم دانست و افزود: تورم در سال ۷۶ ، ۳۴ درصد بود و در پایان دولت هشتم نرخ تورم به ۱۰ درصد رسید ، در حالی که در سال ۹۲ ، دولت یازدهم کار خود را با تورم ۴۴ درصدی آغاز کرد که امروز این نرخ به ۹درصد رسیده است.
هادی نوری بیان نمود: درآمد سالانه نفتی در دولت گذشته و در سال ۹۱ ، ۱۱۳ میلیارد دلار بود که در طول تاریخ صنعت نفت ایران بی سابقه بوده که پس از آن همان کاغذ پاره هایی که بی اساس خوانده می شد موجب شد تا مجددا درآمدهای نفتی به همان قیمت در سال۸۴ بازگردد.
وی اظهار داشت از سال ۶۰ تا ابتدای سال ۹۲ ، ۱۰۱۰میلیارد دلار درآمد نفتی کشور بوده که ۵۷ درصد از آن تنها در دولت نهم و دهم بدست امد و دیدید که با این درآمد های بسیاری که بدست امد، تورم ۴۴ درصدی، افزایش۱۲۵ درصدی قیمت مسکن، افزایش ۲۷۰ درصی اجاره مسکن، کاهش قدرت خرید مردم، کاهش۱۳ درصدی ارزش پول ملی ، رشد ۱۰۰۰ درصدی قیمت سکه ، افزایش قیمت دلار از ۹۰۰ تومان به ۳۲۰۰ تومان ، افزایش قیمت نان بربری از ۸۰ تومان به ۵۰۰ تومان، افزایش قیمت بنزین از ۸۰ تومان به ۷۰۰ تومان را دولت یازدهم تحویل دادند، ضمن اینکه بدترین شاخص اقتصادی یا همان شاخص فلاکت که در دنیا تعریف شده است را ایران و ونزوئلا بدست اوردند.
نوری بیان داشت: در سال ۸۴ شاخص فلاکت ۲۲ درصد بود که در سال ۹۲ به ۶۴ درصد رسید و شاخص رشد اقتصادی نیز از رشد مثبت به منفی۷ درصد رسید.
هادی نوری گفت: کاغذ پاره هایی که بی ارزش می دانستند موجب شد تا قادر به دریافت پول فروش نفت نباشیم و اقدام به واردات دسته بیل و چوب بستنی روی بیاوریم و فروش نفت به کمتر از ۶۰۰ هزار بشکه برسد در حالی که امروز میزان فروش نفت ما به ۳ میلیون بشکه رسیده است.
وی افزود: ما برای اینکه نمی توانستیم پول نفت را از هند بگیریم ناچار شدیم فرش هندی وارد کنیم در حالی که ایران خود از تولید کننده های بزرگ فرش در جهان می باشد.
نوری اضافه کرد: در سال ۹۲ تولید خودرو در کشور ۵۱ درصد کاهش یافت و کارخانه های خودروسازی به ورشکستگی نزدیک شده بودند که میتوانست بیکاری تعداد زیادی از کارکنان این شرکت ها را به همراه داشته باشد که دولت به اجبار منابع مالی در اختیار شرکت های خودروسازی قرار داد و مانع از تعطیلی آن ها شد.
این فعال سیاسی عنوان کرد: تغییرات مکرر مدیران کشور در دولت گذشته یکی از مشکلاتی بود که در دولت یازدهم رخ نمی دهد، وزیر خارجه کشور را در سفر کاری ناگهان برکنار کردند در حالی که در این دولت وزرا نامه انتقادی به رئیس جمهور نوشتند و خبری از برکناری نبود و این نشانه آستانه صبر بالا در رئیس دولت و توجه به تذکرات و انتقادها است.
هادی نوری خاطرنشان کرد: ایران ۱ درصد از جمعیت کل جهان را در اختیار دارد اما به اطف خدا ۷ درصد از منابع معدنی دنیار در اختیار ایران قرار دارد، در حالی که در صنعت نفت رتبه سوم ، گاز رتبه دوم ، مس رتبه دوم ، روی رتبه اول، اورانیوم رتبه دهم و سرب رتبه یازدهم را داریم وضعیت کشور را دیدید به کجا رسید.
وی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که دولت یازدهم ردر همان ابتدا انجام داد گفتگو با ۶ ابر قدرت بود که توانست با راهنمایی های رهبر انقلاب هم چرخ هسته ایی کشور را فعال نگه دارد و گره های اقتصادی را آرام آرام باز کند.
نوری افزود: کشور در کنار امنیتی که دارد ، آزادی های زیادی هم دارد و میبینید گروه های سیاسی مختلف با آزادی کامل در نشست های گوناگون شرکت می کنند و آزادانه به ارائه نطظرات خود می پردازند.
نوری همچنین خاطر نشان کرد: دیپلماسی دولت باعث شد تا عربستان که دشمن بسیاری با ایران دارد نسبت به کاهش تولید نفت خود افدام کند و این نشان از قدرت دیپلماسی کشور و دولت دارد./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …