چاپ مطلب چاپ مطلب

دکتر برفچالانی،سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرانزلی: دکتر پورقربان، مرد روزهای بحران هستند

همای گیلان، شهر بندرانزلی، شهر اولین هاست و دارای افتخارات زیادی در زمینه های مختلف علمی، هنری، ورزشی و … این شهر ساحلی زیبا همواره بعنوان یک شهر توریستی ـ گردشگری پرآوازه بوده بنابراین می طلبد مورد توجه و عنایت ویژه مسوولین قرار گیرد تا استعدادهای خدادادی و بالقوه آن به فعلیت برسد و به جایگاه اصلی خود دست یابد.
خوشبختانه هم شورای اسلامی شهر بندرانزلی و هم شهرداری با همدلی و وفاق خود به این مسئله مهم توجه کامل داشته و اهمیت وافری به آن قائلند و با برنامه ها و مصوبات و اجرای آنها درصدد رفع همه موانع و مشکلاتی هستند که سد راه توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این شهر زیبا و ساحلی می شود بطوریکه در ۸ ماهه گذشته که از عمر مدیریتی شهرداری این شهر در دوره پنجم شورای شهر می گذارد این مسئله کاملا مشهود است و ما شاهد تحول عظیمی از نظر آسفالت معابر،مبلمان شهری، ساماندهی وضعیت پسماند بطور اصولی و کاربردی، پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل علی رغم بدیهای معوقه، اجرای راهکارهای نوین مدیریتی شهری است که همه از تجربه و تخصص توامان شهردار متعهد و مجرب و همدلی و وفاق اعضای شورای شهر ناشی شده است.
از این رو در گفتگویی اختصاصی با دکتر حسن پورقربان شهردار بندرانزلی از روند اقدامات عمرانی این شهر توسط شهرداری در چند ماه اخیر جویا شدیم که وی در این گفتگو افزود: شهرداری بندرانزلی علی رغم مسائل نابسامان اقتصادی پیش رو کارهای عمرانی بسیار خوبی را انجام داده و یا در دست اقدام دارد که از جمله آنها می توان به طرح سالمسازی دریا و تجهیز آن اشاره کرد که در کنار سایر اقدامات شهرداری در دست اجرا می باشد.
شهردار بندرانزلی سپس پیرامون این پروژه متذکر شد و افزود: مدیریت ۹ کیلومتر از ساحل شهر بندرانزلی از سوی فرمانداری شهرستان برای اولین بار بر عهده شهرداری قرار گرفته است که ما نیز کار ساماندهی و طرح تجهیز آن را بطور همزمان و بصورت متفاوت با سنوات گذشته شروع کرده ایم بطوریکه در چندین نقطه از ساحل ورودی تعریف کردیم و در محل ورودیها پارکینگ ـ سرویس بهداشتی و استقرار پارکبان و …. در ۴ نقطه از خیابان پاسداران در شهر انزلی و سه نقطه از خیابان اطباء واقع در غازیان تعریف شده است.
پورقربان در ادامه این گفتگو یادآور شد: کاری که شهرداری و شورای اسلامی بندرانزلی در سال جاری انجام داده است که نسبت به سالهای گذشته بی نظیر بوده و در سطح استان هم برای اولین بار صورت گرفته خرید یک دستگاه ساحل روب است که روزانه می تواند ۳ونیم هکتار از ساحل را تحت پوشش خود قرار میدهد و این دستگاه علاوه بر اینکه تا عمقی از زباله ها را جمع آوری می کند بعنوان یک دستگاه گلیدر عمل کرده هم ساحل را تسطیح و خط کشی می نماید.
شهردار بندرانزلی سپس به سایر خدمات شهری ارائه شده توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات شهری شهرداری بندرانزلی قبلا در دست شرکتی بود که بصورت یک روز در میان خدمات دهی می کرد که چندان مورد رضایتمندی و خوشایند شهروندان و همچنین شهرداری نبود بنابراین به جهت مدیریت کردن در هزینه ها و به روزرسانی خدمات شهری توسط شهرداری پس از برگزاری جلسات مختلف کارشناسی در شهرداری در کمیسیون های مربوطه شورای شهر مقرر شد که اولا شهرداری نیروها را بتواند بصورت شرکتی جذب نماید و ثانیا کار جمع آوری و حمل زباله برای کل مناطق شهری انزلی و غازیان صورت گیرد.
وی خرید تعداد ۲۰ دستگاه ماشین آلات شهری توسط شهرداری را تحول دیگری در بحث ارائه خدمات شهری و ایجاد رضایتمندی در بین شهروندان عنوان کرد که بزودی انجام می گیرد که با ورود این ماشین آلات به ناوگان حمل و نقل شهرداری خدمات شهری بصورت روزانه و در ساعت معینی انجام خواهد شد.
شهردار انزلی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری روزانه ۱۲۰ تن زباله جمع آوری و حمل می کند که این آمار در روزهای تعطیلی که میزان جمعیت شهر به بیش از ۳ برابر فعلی می رسد به بالای ۲۰۰ تن هم می رسد.
پورقربان همچنین به وضعیت کارخانه کمپوست بندرانزلی اشاره کرد و گفت: لازم به یادآوری است که در کارخانه کمپوست بندرانزلی محل احداث جمع آوری شیرابه ها که جزء تعهدات کارخانه بوده و بایستی در زبان تحویل انجام می گرفت به اجرا در نیامده بنابراین با پیگیریهای مکرری که در چند ماهه اخیر توسط شهرداری صورت گرفت موفق شدیم از محل سازمان پسماند استانداری بالای ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت لوله گذاری و احداث حوضچه بمنظور جمع آوری شیرابه ها دریافت نماییم که الحمدا… کار لوله گزاری آن به اتمام رسیده و در حال حاضر کار سازه ای حوضچه نیز در حال انجام است.
وی تصریح کرد: همچنین برای توسعه بیشتر انجا با هماهنگی فرمانداری زمینی در حدود یک ونیم هکتار را از منابع طبیعی درخواست کردیم که امیدواریم به زودی به شهرداری تعلق گیرد.
شهردار انزلی خاطرنشان کرد: شایان ذکر است که یکی از خواسته های مهم شورای شهر و شهرداری در ارتباط با بحث ساماندهی زباله و دریافت همین ملک است.
پورقربان در ادامه سخنان خود با خبرنگار ما به بحث تفکیک زباله از مبدا در شهر بندرانزلی اشاره کرد و گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا توسط نیروهای شهرداری اجرا میشود وی افزود در بحث فرهنگ سازی و تفهیم طرح تفکیک زباله از مبدا آموزشهای لازم در مدارس برخی از ادارات و کارخانجات توسط نیروهای شهرداری صورت گرفته و مقدمات کار انجام شده است.
شهردار بندرانزلی سپس به بحث عمران شهری از زمان حضور خود بعنوان شهردار این شهر و دوره پنجم شورا اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری بندرانزلی در سال جاری بر اساس مصوبه شورای محترم شهر ۱۴۱ میلیارد تومان است که تا به امروز الحمدا… علی رغم شرایط نابسامان اقتصادی جامعه از نظر درآمدی نسبت به سال گذشته با افزایش ۲ برابری مواجه شدیم که امیدواریم تا پایان سال کل بودجه پیش بینی شده را بتوانیم محقق نماییم.
وی خاطرنشان کرد: البته تحقق کامل بودجه سال ۹۷ مساعدت و همکاری صمیمانه شهروندان عزیز و همکاران گرامی را می طلبد.
وی در ادامه بیان داشت: نهضت آسفالت یکی از پروژه های مهمی است که در دوره پنجم شورای شهر تعریف شده که در نوع خود بی سابقه بوده است بطوریکه در طول یک سال شهرداری می تواند ۴۵ هزارتن آسفالت نماید که خوشبختانه علی رغم وضعیت نابسامان بازار و افزایش قیمت قیر و ایام تعطیلات نوروز و سایر مشکلات تاکنون بیش از ۱۰هزارتن آسفالت در سطح شهر به اجرا درامده است اجرای مبلمان شهری یکی دیگر از حرکتهای خوبی است که شهرداری بندرانزلی در چند ماه اخیر در کنار سایر اقدامات عمرانی خود انجام داده است.
شهردار انزلی در این راستا نیز افزود: اجرای مبلمان شهری یکی از حرکتهای بسیار خوبی است که شهرداری بندرانزلی در چندماه اخیر در کنار سایر اقدامات رفاهی و خدماتی خود انجام داده بطوریکه در مسیر ساحل سطل های زباله نصب شده است همچنین مبلمان شهری در برخی از مسیرها مثل بلوار شهر برخی از پارک ها تجهیز شده و در برخی دیگر نیز در دست اقدام داریم و در بعضی از پارک ها مثل پارک آزادگان نیز این کار با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.
گفتنی است: شهردار بندرانزلی در ادامه این گفتگو و سایر اقدامات انجام شده در دست اجرا شهرداری انزلی را در چند ماه گذشته به اختصار به شرح ذیل بیان داشت:
طراحی پارک قالیور و تحویل آن به پیمانکار – صحبت کردن با پیمانکاران و سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در شهر انزلی از جمله بانک شهر و مالک کشتی میرزاکوچک خان که بحث تور تفریحی – گردشگری انزلی توسط این کشتی انجام می گیرد و هم مردم و هم منطقه آزاد بتوانند از آن استفاده نمایند تجهیز تالاب گمشده در منطقه غازیان از طریق ایجاد سوئیت های آماده یا آلاچیق های درختی (روی درخت) توسط سرمایه گذار بخش خصوصی – ایجاد مجتمع های بین راهی در سه نقطه از شهر – اتمام برخی از پروژه های نیمه تمام از جمله ساختمان آتش نشانی که سالیان سال بصورت نیمه کاره رها شده بود – احداث میدانی در ضلع غربی شهر بنام زنده یاد سیروس قایقران با نصب المان ایشان .

در پایان این گفتگو ابراهیم برفچالانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر انزلی در گفتگویی جداگانه با خبرنگار ما از رضایتمندی اعضای شورای شهر از عملکرد بسیار خوب شهردار خبر داد و گفت: آقای دکتر پورقربان زمانی که سکان مدیریت شهری شهر بندرانزلی را بر عهده گرفتند شهرداری با مجموعه ای از بدهکاری های معوقه از جمله حقوق و مزایای پرسنل مواجه بود که خوشبختانه ایشان با تدابیر لازم توانستند علاوه بر پرداخت حقوق های معوقه پرداخت حقوق ها را به روز نمایند.
وی افزود: فقط چند ماه از اضافه کاری ها باقی مانده که علت عدم پرداخت آنها نیز بخاطر احکام قضایی بوده که با آن مواجهیم.
سخنگوی شورای شهر انزلی خاطر نشان کرد و گفت: آقای دکتر پورقربان مرد روزهای بحران هستند و مجموعه اعضای شورای شهر در این مدت ۸ ماهه از عملکرد ایشان کاملا راضی بوده و نمره قابل قبولی به ایشان می دهند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …