چاپ مطلب چاپ مطلب

دکتر شفیعی: برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

دکتر شفیعی:

برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع کنیم

کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی متوجه شدند که نباید با دم شیر بازی کنند

همای خبر – نقل از روابط عمومی شورای رشت، سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت در مراسم تجلیل از پاکیاران شهر رشت ضمن اشاره به پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی به قدرت پهپادی ایران پرداخت و گفت: ایران جزو ۵ قدرت پهپادی برتر دنیاست و این عظمت به انسان حس غرور می دهد.
وی افزود: در بخش تولید موشک های قاره پیما و بالستیک نیز ایران جزو ۱۰ کشور قدرتمند دنیاست و کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی متوجه شدند که نباید با دم شیر بازی کنند.
سید شمس شفیعی در ادامه تصریح کرد: با حضور نیروهای نظامی و انتظامی در ساحل امن قرار گرفته ایم و این بستر برای ما فراهم می شود که امروز بتوانیم در دیدار با کودکان سرزمینمان بحث آموزش تفکیک زباله از مبدا را پیگیری کنیم.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا همچنین بیان داشت: در شهر رشت ۶۰۰ میلیارد تومان در بحث مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا و انتقال آن به مقصد هزینه می کنیم و اگر این آموزش صورت بگیرد ۴۰ درصد صرفه جویی در هزینه ها خواهیم داشت.
وی با اشاره به تجربیات موفقی نظیر همیار پلیس، افزود: مشابه این کار در آلمان نیز از آموزش و پرورش و کودکان آغاز شد و برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از آموزش و پرورش شروع کنیم تا موفق شویم. امروز حدود ۲۰ هزار دانش آموز از این آموزش بهره مند شده اند و در آینده نیز برنامه هایی داریم.
سید شمس شفیعی در پایان عنوان کرد: کودکان قهرمانان مبارزه با آلودگی محیط زیست هستند و با کمک شما می توانیم به این اهداف دست یابیم.

About نسرین عشقی

Check Also

در دیدار مدیرکل صمت گیلان با خانواده شهید تقی‌پور مطرح شد: انقلاب ما، برای حفظ ارزش ها و فضایل اخلاقی بود

در دیدار مدیرکل صمت گیلان با خانواده شهید تقی‌پور مطرح شد: انقلاب ما، برای حفظ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *