چاپ مطلب چاپ مطلب

دکتر غلامرضا مقدسی دبیر حزب اراده ملت در گیلان: ?« مدیریت بودجه» و رعایت «الویت در اجراها»، مهمترین فاکتورها در مدیریت شهر است

اختصاصی همای گیلان:دکتر غلامرضا مقدسی _ دبیر حزب اراده ملت در گیلان و عضو کمیسیون پسماند رشت در جمع خبرنگاران بر اهمیت رعایت اولویتها در مدیریت شهر اشاره کرد.


وی که در بخش آب و فاضلاب شهری دارای مدیریتهای موفق اجرایی است نحوه هدایت پسابهای شهری را با اقلیم شهر رشت نامناسب دانست.

مقدسی مهمترین دستور در مدیریت هر شهر را برنامه ریزی صحیح در بودجه عنوان کرد و گفت: ما در سال ۹۶ و از اواخر سال ۹۵ شاهد افزایش نرخ تورم تا سقف ۸ درصد هستیم و سوال این است که با این اوصاف چه توجیهی‌ برای اخذ وام با سود بانکی ۱۸ درصد برای اداره شهر وجود دارد ، آن هم از بانکی که خود شهردار یکی از ذینفعان آن است؟!
و آیا اخذ این وام به آن معنی نیست که شورا در دور بعد باید عمده توان خود را صرف پرداخت بدهی‌های خود کند؟!

غلامرضا مقدسی اضافه کرد : متاسفانه گاه برخی اعضای شورا طوری عملکردهای شورای چهارم را به نقد میکشند که انگار خود عضوی از این پانزده مدیر شهری نبوده اند!

مقدسی ضمن اظهار این مطلب که امام خمینی(ره) بجای کلمه رئیس واژه مسئول را جایگزین کردند که باید مورد سوال گرفته و پاسخگو باشد ،بر اهمیت سخن شهید چمران مبنی بر لزوم تقوا و تخصص در مدیران اجرایی کشور تاکید کرد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که اعتبار و سرمایه محدود است باید وام های بانکی صرف سرمایه گذاری شود و نه صرف هزینه های نگهداری شهر.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تایید موفق بودن پروژه پیاده راه سازی ایراداتی را بر آن وارد دانست که جنس فولادی صندلیها، نبود رستوران با غذاهای سنتی ، عدم توجه به زیباسازی شهری و رعایت نشدن استانداردهای عرف پیاده راههای شهرهای توریستی از آن جمله بود.
مقدسی توضیح داد: یک پیاده راه استاندارد باید برای گردشگران ، حداقل ۱۲ ساعت برنامه و جذابیت‌های گردشگری ایجاد کرده و پاسخگوی کلیه نیازهای آنان باشد و امیدواریم این امر بزودی در پیاده راههای رشت محقق گردد.
وی در پایان به انتخابات پیش روی شورای شهر اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم برای کرسی های شورای شهر مدیران پخته تر و دارای رزومه های موفق اجرایی، کارآمدتر خواهد بود و بالعکس برای سمت شهردار باید از نیرویی جوان و پرانرژی استفاده کرد./باکانال همای خبر همراه شوید

همای گیلان – نسرین عشقی

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …