چاپ مطلب چاپ مطلب

دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت: برای اولین بار رویداد محور صدرا در استان رونمایی شد


دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

برای اولین بار رویداد محور صدرا در استان رونمایی شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در افتتاحیه رویداد صدرا که در سالن سرپوشیده دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور سردار آقازاده رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان، دکتر احمدی سراوانی، دکتر چگینی نماینده رودبار و جمعی از اساتید دانشگاه و دانشجویان و صنعتگران مطرح برگزار شد ، هدف از این رویداد مهم را فراهم کردن، اشتغال ، آمادگی دانشجویان با کسب علم و همزمان کار در موسسات صنعتی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه و صنعت بر شمرد و افزود: اشتغال و تحصیل همزمان دانشجویان فرصت ارزنده ای است که دانشجو همزمان با تحصیل، با ورود به بازار کار آشنا شده و بعد از فارغ التحصیلی می تواند به یک کار آفرین برتر با مهارت آموزی تبدیل شود که دغدغه اشتغال نداشته یاشد، بلکه از افراد تحصیل کرده و مهارت آموز استفاده کند.
دکتر دوستار با بیان اینکه ۳۲ هزار دانشجودر دانشگاه مشغول هستند ۱۹ هزار در واحد رشت تحصیل می‌کنند، افزود : این طیف گسترده بعد از اتمام تحصیل نیاز به جذب در بازار کار هستند، لذا در شرایطی که هستیم باید دانشجویان را با صنعت و حرفه آشتی دهیم و اقدامات لازم را برای این قشر فراهم نمایبم،
وی با بیان اینکه رویداد صدرا برای اولین بار در استان گیلان راه اندازی شده است گفت: شرکت های مطرح، با ایجاد اشتغال و همکاری می تواند گامی نوید بخش و هدفمند و برای دانشجویان تلقی شود.
دکتر دوستار با اشاره به اینکه رویداد صدرا در گیلان از تاریخ ۲۷ لغایت ۲۹ آذر ماه به مدت سه روز با حضور ۳۰ شرکت فعال برگزار خواهد شد ، افزود: دانشجویان و دانش آموختگان جویای کار می توانند از این فرصت استفاده بهینه را فراهم سازند.

سردار آقا زاده رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در رویداد محور صدرا همکاری دانشگاه و صنعت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رویداد صدرا برای اولین بار در استان گیلان نوید بخش همکاری بین دانشجویان و حوزه صنعت می تواند در حوزه و مدیریت کار مثمر ثمر باشد.
سردار آقازاده با اشاره به اینکه جوانان زیادی مدارج علمی را طی کردند ولی بسترهای مناسبی برای ایجاد کار فراهم نشده است، گفت: باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت جدی گرفته شود تا شاهد بیکاری تحصیلکرده ها نباشیم.
وی با بیان اینکه حکمرانان باید نیازهای دانش بنیان و صنعت متناسب با جامعه را فراهم کنند، یاد آور شد: متاسفانه حکمرانان و حاکمیت از نیاز های جامعه مثل دانش بنیان ها فاصله افتاده و این فاصله مانع پیشرفت در حوزه صنعت و دانشگاه شده است.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه ما در صنعت گردشگری، محیط زیست و کشاورزی نتوانستیم موفق عمل کنیم، افزود: صنعت می توانند اقشار و طیف های اجتماعی و صنفی را توسط دانش آموختگان دانشگاه‌ها و توسعه کشور رقم بزند.
وی یکی از مشکلات دانش آموختگان را به لحاظ روابط بر ضوابط عنوان کرد و افزود: در خیلی از ارگانها روابط توانسته بستر کار را فراهم نماید .ولی متاسفانه نتوانستیم ساماندهی کنیم.
سردار آقازاده با ابراز خرسندی از طرح صدرا که به لحاظ دانش و تخصص دانشجو و مدیران صنعتی همزمان هم تحصیل می کنند و هم وارد بازار کار می شوند اذعان کرد: ارتباط و همکاری دانشگاه و صنعت می تواند محیطی فراهم کند که دانشجو محور و صنعت محور باشندو مهارت آموزی را یاد یگیرند.

 

 

دکتر گوهری راد رئیس اداره کار وصنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

طرح صدرا بزگترین رویداد در دانشگاه آزاد واحد رشت

 

دکتر گوهری در حاشیه افتتاح رویداد صدرا که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد گفت:دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه از نسل یک و دو عبور کند و از حالت آموزش خارج شود و به نسل ۳ و ۴ تحقق یابد، برای همین منظور دانشگاه تخصص محور و مسئله محور بنام رویداد صدرا که مخفف صنعت،دانشگاه،راه اشتغال است، راه اندازی کردیم.

 

رئیس اداره کار و صنعت دانشگاه آزاد واحد رشت گفت:

در این مجموعه شرکت ها، موسسات کارخانجات و صنایع حضور پیدا می کنند و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که شامل ۱۵ هزار دانشجو در واحد رشت، ۲۵ هزار دانشجو که شامل ۱۵ واحد در مرکز است مراجعه می کنند و برگزاری رویداد صدرا با شرکت موسسات از بین دانشجویان ما نیروهای مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرحی در دانشگاه راه اندازی کردیم ، گفت: در این طرح پویش درس دو واحدی را تعریف کردیم مازاد بر سقف واحدهای دانشجویان و رایگان و بدون اثر در کارنامه دانشجو از دانشجویان در مقطع کاردانی تا مقطع دکتری می توانند این واحد را اخذ کنندو دانشجوی مهارت آموز محسوب شوند و از نظر قانون بیمه تامین اجتماعی و قانون کار کارخانجات و شرکت‌ها به عنوان مهارت آموز از دانشجویان نخبه دانشگاه استفاده کنند و دانشجویان ما هم‌کسب مهارت می کنند و هم بعد از فارغ التحصیلی در آنجا جذب کار می شوند.

دکتر گوهری ارتباط بین دانشگاه و صنعت را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگر صنایعی مایل باشد می تواند برخی از شهریه دانشجو را در غالب پرداخت به حساب دانشگاه بریزند و در این صورت از بدهی دانشجو کم می شودو اگر هم‌مازادی داشته باشد به خود دانشجو مسترد می گردد .

وی اشتغال زایی و مهارت دانشجو را یکی از رویداد محور مهم برشمرد و تصریح کرد: قبل از این رویداد، شرکت سپید ماکیان، شرکت نوید مرغ با دانشگاه قرارداد همکاری منعقد کردند و ۳۰ نفر از دانشجویان ما در شرکت سپید ماکیان، ۱۵ دانشجو در رشته‌های دامپروری شرکت نوید مرغ بورسیه شدند که این اتفاق مهم برای اولین بار بین دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای صنعتی اتفاق افتاد که علی رقم پرداخت هزینه تحصیل دانشجو، در زمان تحصیل و سه روز کاری که در شرکت مشغول کار هستند در ازای سه روز ۱۵ روز بیمه تامین اجتماعی برای آنها پرداخت می شود و معادل یک کارشناس متخصص حقوق آنها پرداخت می شود که این گامی بزرگ و نوید بخش در حوزه دانشگاه و صنعت برای اولین بار رقم خورد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه خانواده ها به ما اعتماد می کنند و ما بر خلاف دانشگاه های سراسری دانشجو به دانشگاه می دهند خانواده ها دانشگاه ما را انتخاب و به ما اعتماد می کنند و هزینه می دهندو برای اینکه ما به اعتماد آنها پاسخ دهیم به فکر کار دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی هستیم و در غالب طرح صدرا و پویش این فرصت را فراهم کردیم تا دانشجویان‌ما مهارت آموز شوندو مهارت کسب کنند و یا برای خودشان کار آفرینی کنند.

دکتر گوهری با بیان اینکه وارد نسل چهارم مسئله محور شویم بیان کرد: دوره های کوتاه مدت در غالب مدرک های فنی و حرفه ای، بلند مدت در غالب مدرک دانشگاهی بر اساس نیازهای صنایع و شرکت ها تشکیل می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه سامانه صدرا در دانشگاه راه اندازی شده است و دانشجویان ‌می توانند به سایت مراجعه و فرم را پر کنند افزود: هیچ محدودیتی در انتخاب رشته نداریم و تمامی رشته های علوم‌انسانی، اعم از حسابداری، روانشناسی، حقوق، مدیریت تمام رشته های کشاورزی، فنی مهندسی صنایع غذایی ساختمانی حتی فروشگاه‌های بزرگ زنجیره ای در این طرح می توانند شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای ما در سطح استان این رویداد را برگزار خواهند کرد، افزود: در سال‌های آتی در شهریور ماه بطور بسیار وسیع با شرکت های بیشتری رویداد صدرا را برگزار خواهیم کرد و به دلیل کمبود فضا از ۳۰ شرکت استفاده کردیم.
خبرنگار عطیه نصرتی

About مدیر خبر1

Check Also

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد ؛ زنجیره های تامین و تولید گیلان از مهم ترین زنجیره های تولیدی کشور

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی …