چاپ مطلب چاپ مطلب

دکتر مطالبی مطرح کرد : ساماندهی ترافیک شهر رشت با الگوهای انسان محور آمایش شهری/ تنهـا با پل سازی و تقاطع غیرهمسطح نمیتوان معضل ترافیک را سامان داد

دکتر مطالبی مطرح کرد :

ساماندهی ترافیک شهر رشت با الگوهای انسان محور آمایش شهری/
تنهـا با پل سازی و تقاطع غیرهمسطح نمیتوان معضل ترافیک را سامان داد 

برای مدیریت صحیح و ساماندهی ترافیک، تا مادام که از الگوهای آمایشی انسان محور و توجه به حمل و نقل عمومی و سبز استفاده نشود و شهروندان  با تمهیـدات تشویقی به سمت کاهش خودروهای تک سرنشین و پرهیـز از سفرهای مازاد شهری سوق داده نشوند ، نمیتوان شهری پویا را برقرار ساخت.

به گزارش همای خبر – این کارشناس برنامه ریزی شهری توضیح داد : تنها با پل سازی و تقاطع غیرهمسطح نمیتوان ترافیک را ساماندهی نمود؛ بلکه باید اعتبارات را به سمت حمل و نقل سبز سوق داد و به راهکارهای چند جانبه و قابل اجرا در روان سازی ترافیک پرداخت. وی گفت: راهکار ایجاد قطار شهری و ارائه امکان سنجی برای ایجاد مسیرهای اتوبوس دریایی  نیز میتواند در این موضوع موثر و مفید باشد.

این کارشناس آمایش شهری تصریح کرد : مدیریت شهری باید زیرساخت ها و تجهیزات شهر را به سمت الگوهای انسان محور ، ایجاد مسیرهای واقعی و درست برای استفاده شهروندان از دوچرخه و حمل و نقل غیر موتوری هدایت کند. وی گفت: باید با بکارگیری مبانی مترقی برنامه ریزی شهری به اقتصاد شهری و محیط زیست شهری کمک کنیم و فرم پایدار زیستی را برای شهروندان فراهم و مهیـا سازیم.

مطالبی در پایان گفت : همه باید به شهرمان بیاندیشیم و برای شکوفایی و توسعه مبتنی بر فرم پایدار زیستی تلاش کنیم. ما باید برای شهروندان آرامش را برقرار سازیم و این مهم با استفاده از الگوهای انسان محور میسر است . وی گفت: ابتدا باید شهر را مبتنی براستانداردها و اصول شهرسازی برای شهروندان ساخت؛ آنگاه رضایت شهروندی را در همه سطوح و با مطلوبیت بهره مندی از آسایش و آرامش برای شهروند برقرار کرد.

انتهای پیام / همای خبر ( همای گیلان)

About نسرین عشقی

Check Also

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید گیلان یک قطب صنایع غذایی در …