چاپ مطلب چاپ مطلب

دکتر نوبخت: منافع ملی درون‌مایه هر کشوری را شکل می‌دهد

  این جلسه صبح امروز(جمعه) با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان، محمدباقرنوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس، مدیران کل ادارات استان و برخی از اعضاء شورای اسلامی شهر رشت در استانداری گیلان برگزار شد. لازم به ذکر است که دکتر رضا جمشیدی, رئیس شورای شهر رشت، دبیر اجرایی این همایش را برعهده داشت.

38723876173458457927

 

دکتر محمدباقر نوبخت در نخستین جلسه ستاد همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان، ادب و حق‌شناسی و قدرشناسی را از فضیلت‌های انسانی دانست و اظهار کرد: تجلیل و تکریم در رفاقت‌های ملی برای رقابت‌های بین‌المللی است.

وی ایران را در سند چشم‌انداز بیست ساله کشوری توسعه‌یافته در منطقه عنوان کرد و افزود: از توسعه‌یافتگی ایران در افق ۱۴۰۴ متعصبانه دفاع می‌کنم.

خط‌کشی‌های سیاسی در شناسایی مفاخر کنار گذاشته شود

سخنگوی دولت توسعه یافتگی کشور در منطقه را در شأن ملت ایران دانست و تصریح کرد: فرهنگ، تمدن، پیشینه و جغرافیای ایران بسیار کهن‌تر و اصیل‌تر از کشورهای دیگر است.

وی افزود: ظرفیت‌های کشور این فرصت را به ما می‌دهد که در رقابت‌های منطقه‌ای در جایگاه نخست قرار گیریم.

نوبخت با اشاره به اینکه عده‌ای به صراحت از قانون برنامه چهارم توسعه مخالفت کردند، خاطرنشان کرد: این افراد تا جایی پیش رفتند که برنامه چهارم را سندی که تعفن غرب از آن به مشام می‌رسد یاد کردند.

وی به امضای مقام معظم رهبری در زیر هر سفر از سند چشم‌انداز اشاره کرد و متذکر شد: مقام معظم رهبری در زیر هر صفحه مرقوم فرمودند ایران با تعامل سازنده باید در جایگاه نخست در منطقه باشد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اگر چنین سندی مطرح شده باید با تعامل سازنده انجام شود.

وی رقابت‌ها در عرصه بین‌المللی را بر اساس رفاقت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: رقابت‌های منطقه‌ای نیازمند رفاقت‌های درونی است و این ظرفیت تنها یک گرایش سیاسی اصلاح‌طلبی نیست.

نوبخت بخشی از ظرفیت‌ها را در اصلاح‌طلبی و بخش دیگری را در اصولگرایی عنوان کرد و یادآور شد: برخی نیز ممکن است در این تشکل‌ها گنجانده نباشد.

وی خاطرنشان کرد: در رقابت‌های منطقه‌ای جایی برای خط‌کشی‌های سیاسی وجود ندارد.

می‌دانیم درعرصه بین‌المللی یاری نداریم که با ما رفاقت کند

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه می‌دانیم در عرصه بین‌المللی یاری نداریم که با ما رفاقت کند، در جمع خبرنگاران افزود: در اقتصاد مقاومتی به ظرفیت‌های درونی فکر و از تمام منابع انسانی برای تحقق این سیاست بهره‌مند می‌شویم. ما باید بدانیم که برای یک هدف ملی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه خودباختگی فرهنگی موجب عقب‌ماندگی ملت‌ها می‌شود، تصریح کرد: تلاش بر این است در مرزهای سیاسی رفاقت‌ها شکل گیرد تا در فراملی از آن برای پیشرفت در رقابت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی دولت همگرایی منطقه‌ای کشورها برای رقابت‌های جهانی را مهم دانست و گفت: منافع ملی درون‌مایه هر کشوری را شکل می‌دهد.

وی با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی به ظرفیت‌های درونی فکر می‌کنیم.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه می‌دانیم در عرصه بین‌المللی هیچ یاری نداریم که با ما رفاقت کند، خاطرنشان کرد: ‌امروز باید به ظرفیت‌های داخلی توجه داشته باشیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: در نخستین بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی بهره‌مندی از تمام منابع انسانی مورد توجه است.

سخنگوی دولت یادآور شد: در نکته‌سنجی توجه به ظرفیت‌های درونی جلسه هم‌اندیشی تشکیل شده است اما کافی نیست.

وی توسعه‌یافتگی ایران در چشم‌انداز ۲۰ ساله را بسیار مهم دانست و متذکر شد: متعصبانه از این موضوع دفاع می‌کنیم.

نوبخت رویکردهای دولت روحانی را امیدبخش خواند و خاطرنشان کرد: اگر کسی در جایگاه منتقد وارد شود باید از وی استقبال کرد.

سخنگوی دولت در شناسایی افراد نخبه تصریح کرد: برای گزینش چهره سیاسی نباید عینک سیاسی زد و نیروهای برجسته باید شناسایی شوند و مورد استفاده قرار گیرند./خزر آنلاین

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …