چاپ مطلب چاپ مطلب

دکتر پورقربان در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی مطرح کرد: پروژه ی پارک شهید اختر کاویان به عنوان پروژه ی برتر استان گیلان در حوزه خدمات شهری شناخته شده است

اختصاصی همای گیلان:دکتر پورقربان ، شهردار بندرانزلی در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی که بعداز ظهر اروز سه شنبه نهم بهمن درمحل شورای شهر برگزارشدگفت:ازتصویب سازمان آرامستان شهرداری بندرانزلی در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور خبر داد وگفت:این مسئله افتخاری است برای ما که توانستیم این کار زیر ساختی را پیگیری کنیم.


وی افزود:این امر ازطریق ریاست سازمان شهرداریها و دهیاریها کشور به آقای استاندار اعلام شده و امروز این اساسنامه را تقدیم به شوارای اسلامی شهر خواهم کرد.

تصویب سازمان آرامستان شهرداری بندرانزلی در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور

وی خاطرنشان کرد:باید اعلام کنم که دومین شهر در استان گیلان هستیم که این سازمان را خواهیم داشت.
شهرداربندرانزلی با تبریک این اتفاق مهم به همه ی شهروندان بندرانزلی از حمایت اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی تشکر کرد و افزود:بنده مفاداین اساسنامه را گام به گام با توجه به شرایط آرامستان دنبال خواهیم کرد.

پورقربان درادامه به یکی دیگر از پروژه های مهم شهرداری بندر انزلی اشاره کرد وگفت:پروژه ی پارک شهید اختر کاویان به طول یک کیلومتر به عنوان پروژه ی برتر استان گیلان در حوزه خدمات شهری شناخته شده است و به تصویب هیئت کارشناسی تهران نیز رسیده است و طی نامه ای از طریق دفتر امور شهری استانداری به ما اعلام شده است و در نمایشگاهی که از تاریخ یکم تا سوم اسفند ماه قرار است در بندرعباس برگزار شود این پروژه در قالب ماکت به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه پارک اختر کاویان یکی از پروژه های ماندگار شهرستان بندرانزلی خواهد بود گفت: دراینجا از همه همکاران در بخش عمرانی و مالی شهرداری تشکر و قدردانی می کنم.

شهردار بندرانزلی همچنین به بودجه سال ۹۸ شهرداری اشاره نمود وگفت:بودجه سال ۹۸ شهرداری بندرانزلی آماده و تقدیم شورا شده است.
وی بابیان اینکه این بودجه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش خواهد داشت گفت:۶۰ درصد این بودجه بصورت عمرانی و ۴۰ درصد بعنوان هزینه های جاری لحاظ شده است.

بودجه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ صدوبیست درصد رشد داشته است

پورقربان یادآورشد: بودجه سال ۹۷ نسبت به ۹۶ صد و بیست درصد رشد داشته است و به لطف خداوندمتعال اگر سرمایه گذاری از طریق آورده سیستم هوشمند شهری که قرار است لحاظ شود که اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند، تا پایان بهمن ماه حدود ۱۲۰ میلیارد بودجه پوشش داده خواهد شد.

حدود ۸۵ درصد بودجه تا پایان بهمن ماه محقق خواهد میشود

وی تصریح کرد: با این شرایط اقتصادی حدود ۸۵ درصد بودجه تا پایان بهمن ماه محقق خواهد میشود.

شهردار بندرانزلی ابراز امیدواری کرد وگفت:امیدواریم با زیرساختهایی که از جنبه درآمدی برنامه ریزی نموده ایم بویژه در بحثهای نوسازی و صنفی در سال آینده شاهد رشد چشم گیری در جهت اخذ عوارض های یاد شده باشیم.

پورقربان سپس به مقایسه اجمالی بودجه سال ۹۸با بودجه سالهای گذشته پرداخت وگفت:فرق این بودجه با بودجه های سال های گذشته دراین است که هزینه و درآمد سازمانهای آتش نشانی و حمل و نقل در بودجه سال ۹۸ آورده شده است و از محل بازآفرینی شهرداری سهمی درآن لحاظ کرده ایم.

سرانه درآمدی نسبت به شهرهای دیگر تقریبا دو برابر است

وی همچنین اذعان داشت:افتخار داریم سرانه درآمدی که در بودجه لحاظ شده نسبت به سایر شهرهای استان مخصوصا مرکز استان تقریبا به یک میلیون و ۳۳۸ هزار تومان رسیده و نسبت به شهرهای دیگر تقریبا دو برابر است.

اولویت ما  پرداخت حق و حقوق پرسنل زحمت کش شهرداری است

شهردار بندرانزلی در پاره دیگری از سخنان خود به اولویت قراردادن حق وحقوق پرسنل اشاره نمود وافزود:علی رغم اینکه در بحثهای عمرانی و خدماتی سعی می کنیم با تمام توان خود کارکنیم اما اولویت ما در پرداخت حق و حقوق پرسنل زحمت کش شهرداری است و درطول خدمتگزاری خود در این شهر سعی نموده ام حتی قبل از پایان ماه حقوق پرسنل را پرداخت نماییم و خوشحالم امروز که در خدمت شما هستم اعلام نمایم بخشی از عیدی پرسنل واریز شده است که البته این میسر نبود مگر با حمایت های شورای محترم شهر و این روند را سعی می کنیم پی گیری نماییم.

وی درپایان سخنان خود گفت: به پاس زحمات شهرداری و شورای شهر در برگزاری سمینار تخصصی شهرداران، از سوی مهندس مقدم معاونت محترم امور عمرانی استانداری، لوح تقدیری به تک تک اعضای شهرا اهدا خواهیم کرد./باکانال همای خبر همراه شوید

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …