چاپ مطلب چاپ مطلب

دیداربا پیشکسوت اهل قلم به مناسبت روز قلم

به مناسبت گرامیداشت صاحبان قلم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل مصطفی رحیم پور پیشکسوت اهل قلم سیاهکل از ایشان قدردانی کرد.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل ، روز سه شنبه ۱۴ تیرماه به مناسبت روز قلم ساعت ۱۱ صبح ابراهیم رامین فر به اتفاق مسئول کانون پرورشی کودک و نوجوان و معاون اداره کار و تعاون شهرستان سیاهکل به دیدار مصطفی رحیم پور نویسنده و شاعر گیلکی سرا و پژوهشگر موسیقی آیینی رفتند و از نزدیک با وی به گفتگو  پرداختند.

در این دیدار ابراهیم رامین فر ضمن تبرک روز قلم اظهار داشت: به مناسبت روز قلم و به احترام اصحاب این عرصه وظیفه خود دانستم از شما شاعر و نویسنده گرامی تقدیر و تشکر کنم زیرا قلم آن قدر با ارزش هست که خداوند در قرآن به آن سوگند خورد ه است .

مصطفی رحیم پور ضمن خوش آمدگویی و تشکر از همراهان گرامی به ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و ادبی خود پرداخته و چند بیت شعر از کتابهای خود برای مهمانان قرائت کرد.

مصطفی رحیم پور بیدرونی بازنشسته فرهنگی و نویسنده متولد  ۱۳۱۷ در روستای بیدرون در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود . ایشان در هفت سالگی شروع به خواندن مراثی اهل بیت عصمت وطهارت کرد و در مجالس تعزیه نیز به عنوان مستمع شرکت می کرد کم کم با گوشه و ردیف و آواهای مختلف آشنا شد ضمن آشناشدن با موسیقی به شعر گفتن هم مشغول شد و در ۱۹ سالگی رسما شروع به شعر گفتن به صورت منظومه ،قصیده ،غزل ،دوبیتی ،ترانه و..کرد.

ایشان بیش از ۲۰ ترانه و آهنگ در در اختیار خوانندگان قرار داده و خود نیز بیش از ۱۰ ترانه خوانده است تحقیقات قابل توجهی در موسیقی آیینی فولکلور و آداب ورسوم منطقه گیلان انجام داده است ۲ جلد کتاب به زبان محلی با نام گیله شول توسط حوزه هنری استان گیلان به چاپ رسید. وهمچنین ترانه های کل شریف – شومار عروس – غول حیدر و…. منتشر گردید .

در پایان رییس اداره فرهنگ و ارشاد سلامی و مسئول کانون پرورشی کودک و نوجوان ضمن تشکر و قدردانی از فعالیتهای ارزنده ادبی مصطفی رحیم پور هر کدام با اهدای لوح سپاس و هدیه از این نویسنده تقدیر بعمل آوردند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …