چاپ مطلب چاپ مطلب

دیدار اعضای هیات مدیره، بازرسان ،شورای انتظامی و مدیران سازمان با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت

همای گیلان: به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، رئیس و اعضای هیات مدیره، بازرسان ،شورای انتظامی و مدیران سازمان با حضرت آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

4
در این دیدار مهندس عبدالرضا قاسمیان لنگرودی ،رئیس سازمان ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر اظهار داشت: خدمت به جامعه و ایجاد رفاه اجتماعی از اهداف انقلاب اسلامی ایران بوده است و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان نیز جهت رفاه حال جامعه گام های متعددی برداشته است که رایگان بودن خدمات مهندسی به مساجد ساخته شده بخش کوچکی از تسهیلات این سازمان جهت ترویج فرهنگ اسلامی است و امیدواریم بتوانیم با ارائه الگوهای اسلامی-ایرانی گام های موثر دیگری در کسب رضایت مردم و خداوند متعال برداریم.
مهندس قاسمیان با اشاره به فعالیت های سازمان در شهر رشت و دفاترنمایندگی در شهرستان های استان افزود : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان حدود ۱۹۴۰۰ عضو در رشته های عمران ، معماری ، برق ، مکانیک ، نقشه برداری ، شهرسازی و ترافیک دارد که از این تعداد ده هزار نفر پروانه اشتغال به کار مهندسی داشته و در شهرهای استان مشغول به فعالیت هستند. همچنین این سازمان جهت تسهیل امور و ارائه بهتر خدمات ۱۵ دفتر نمایندگی در سایر شهرستان های استان دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی در ادامه به تشریح فعالیت ها و عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، مقررات ملی ساختمان و آیین نامه های موجود پرداخت.
سپس حضرت آیت الله زین العابدین قربانی ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ضمن اشاره به شان نزول سوره فجر و ارتباط آن با ایام الله دهه فجر تشریح کرد: همینطور که شما در سازمان خود ، فعالیت ها و خدمات را بر اساس نظامی ارائه می دهید، تمامی جهان نیز بر اساس نظامی اداره می شود که خارج شدن از این نظام و برهم زدن آن تبعات بسیار زیادی برای انسان ها دارد. انقلاب اسلامی ایران نیز بر اساس همین اصل شکل گرفته که برای اداره جامعه می بایست نظامی بر قرار باشد که این نظام الهی و اسلامی است و ضامن سعادت انسان هاست و تنها بر اساس نظام الهی است که می تواند عدل و داد را در کشور و جهان حکمفرما نمود.
وی افزود: هر تشکلی دارای نظامی است تا نظم و انسجام آن تشکل فراهم شود و نظام مهندسی هم به خاطر همین مساله تشکیل یافته است و این نظم مورد تاکید اسلام است چنان که عالم نیز دارای نظم و نظامی است که خدای متعال آن را به وجود آورده است.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان در خصوص انتخابات پیش رو گفت : شرکت در انتخابات وظیفه همگان است و باید از اینکه در کشوری زندگی می کنیم که به واسطه انقلاب اسلامی حق انتخاب به مردم داده شده است شاکر باشیم.
در پایان مهندس سعید بدوی ، عضو هیات مدیره و خزانه دار سازمان با اشاره به پیش نویس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و به تبع آن تغییر اختیارات سازمان ، همچنین لزوم پیش بینی بهره برداری از تجربه بیست ساله سازمان های نظام مهندسی در پیش نویس مبحث جدید، تاکید کرد: سازمان های نظام مهندسی در سال های گذشته به دلیل عملکرد خوبی که در ساخت و ساز داشته اند ، امروزه شاهد خسارت های کم مالی و جانی در زلزله و بلایای طبیعی هستیم.
وی افزود: در خصوص واسپاری خدمات فنی در حوزه صنعت ساختمان و تصدی گری های دولت وفق اصل ۴۴ قانون اساسی ، صالح ترین مجموعه سازمان نظام مهندسی ساختمان است.
در پایان کتاب یادواره ۱۵۱ شهید مهندس استان گیلان به نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان تقدیم شد.

2 3

About سردبیر ارشد

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …