چاپ مطلب چاپ مطلب

دیدار صمیمانه دکتر رضا مهدوی وهیات همراه با استاد تیمور گورگین بمناسبت روز بزرگداشت مولانا

همای گیلان:بخشدار در دیدار با گورگین مطرح کرد :

اهالی فرهنگ و هنر از جمله ذخایر و سرمایه‌های معنوی کشور هستند
رضا مهدوی با اشاره به اینکه باید دستگاه‌های فرهنگی از فرهنگ و ادب حمایت کنند، افزود : اهالی فرهنگ و هنر از جمله ذخایر و سرمایه‌های معنوی کشور هستند.


بخشدار خمام ظهر امروز در جریان دیدار با تیمور گورگین «ترانه سرا و شاعر ساکن خمام» به‌مناسبت روز بزرگداشت مولوی با اشاره به اینکه اگر در جامعه‌ای تحولی در مبحث فرهنگ و هنر ایجاد شود باید از افکار گذشتگان این‌حوزه بهره گرفت، عنوان کرد : مبنای شعر و فرهنگ بر احساسات مقدس است، که در روح متعالی متجلی می‌شود.
رضا مهدوی با اشاره به اینکه باید دستگاه‌های فرهنگی از فرهنگ و ادب حمایت کنند، افزود : اهالی فرهنگ و هنر از جمله ذخایر و سرمایه‌های معنوی کشور هستند.
وی با بیان اینکه زبان ادبیات و شعر در همه ادوار گذشته حافظ ارزش‌های ما بوده و در ایجاد همبستگی نقش ایفا کرده، ادامه داد : این‌زبان برخاسته از احساس و قلب مردم است و می‌تواند ارزش‌های ما را تقویت کرده و عامل همبستگی و نشاط ملی شود.
به گفته‌ی مهدوی، گورگین‌ها و پیشکسوتان فرهنگ و هنر باعث فخر و سربلندی جامعه بوده و باید از مفاهیم و ادیبات پیشکسوتان استفاده نموده و به نسل آینده منتقل شوند.
این‌مسوول، یادآور شد : قرار بود چندی پیش مراسم تجلیل از این‌شاعر گیلانی که نشان درجه ۱ هنری را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نموده در خمام برگزار شود، اما به‌دلیل شرایط کرونایی به زمان دیگری موکول شده است.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …