چاپ مطلب چاپ مطلب

«دیدگاه»ها در باره«مولد سازی»✍️دکتر علی رحیم پور دکتری اقتصاد

اختصاصی همای خبر/خوش‌چهره اقتصاددان:
می خواهند همان کاری که دولت نهم با اصل ۴۴ کرد، با مابقی اموال دولت بکنند/این هیات؛در مورد نفت هم می توانند تصمیم بگیرند•

♦️محمد خوشچهره نماینده سابق مجلس: در دولت نهم علی رغم آن درآمد افسانه ای ۷۰۰ میلیارد دلاری تحت عناوینی مانند عدالت،فقرزدایی و … به سراغ اصل ۴۴رفتند تا از اموال برجسته دولت و انفال استفاده کنند.
♦اصلا نام مولد سازی یک لفاظی است. مولد سازی یعنی اینکه شما از این اموال به عنوان یک منبع مالی استفاده کنید؟
♦این اقدام ناپخته،آثاری شبیه اجرای اصل ۴۴ که منابع زیادی در اختیار دولت نهم قرار داد و خصوصی سازی را،منشا فساد کرد،در پی خواهد داشت.می خواهند اموال متراکم شده دولتی را به خاطر کسری بودجه بفروشند.
♦زمانی آقای احمدی نژاد گفت به هرکس هزار متر زمین بدهیم تا خانه ویلایی بسازد.ما گفتیم مگر زمین متعلق به شما یا دولت است که می خواهید آن را ببخشید؟ اینها میراث ملی و متعلق به تمام نسل ها است.(mellimazzhabi)

🔹✍🏻احمد توکلی با فاجعه آمیز خواندن مصوبه مولد سازی دارایی های دولت در نامه ای خطاب به سران سه قوه نوشت:
✔️این سؤال مطرح می شود که مگر ضمن این مصوبه قرار است چه اتفاقی رقم  بخورد که لازم دیده شد از چشم مردم پنهان بماند؟/درحالیکه مقام معظم رهبری در آبان ماه آن را تأیید کردند اما نزدیک به ۲ ماه همچنان محرمانه ماند
✔️شما سه نفر پای چنین متنی را امضاء کرده اید  که حدود سی اصل اصول از قانون اساسی را در مصوبه ای کوتاه مکررا نقض می کند•
✔️در حقیقت اقتصاددانی که به قواعد بودجه ریزی نیز مسلط باشد و متن مصوبه شما را بخواند و از سلامت نیت و سوابق شما آگاه نباشد، گمان می برد که تنظیم کنندگان و تصویب کنندگان آن قصد به بن بست رساندن دولت را در سر دارند!
✔️این مصوبه بسیار شباهت به رفتار معتادی دارد که نیازمند تهیه هزینه موادش است.او اوایل اعتیاد درآمدش را صرف خرید مواد می‌کند،اما پس از آنکه درآمدش  کفاف نمی کند،مشغول فروش اموال و اثاث خانه‌اش می‌شود.
(الف/امتداد)
🔶🗣حمید امین اسماعیلی،
اقتصاددان و رئیس کمیته اقتصادی حزب اتحاد ملت در گفت و گویی با امتداد،ضمن اشاره به این مصوبه و ابعاد آن،تصریح کرد:
✔️ از حدود دو دهه قبل،یکی از راه‌های تامین درآمدهای دولت‌ها-با توجه به اینکه بودجه دولت‌ها،در منابع همواره دچار ناترازی واقعی بوده- فروش اموال و داراییهای دولت بوده است.این اموال، شامل اموال منقول و غیرمنقول بوده که در این سال‌ها،بارها بخش‌هایی از مایملک دولت‌ها به همین سان به فروش رسیده است.
✔️در مجموع به نظر می‌رسد که این مصوبه،یک تصمیم و اقدام بی‌سابقه در راستای تضعیف و اسقاط وظیفه نهاد قانونگذاری در کشور بوده و با چنین اقدامی،جایگاه مجلس در کشور بیش از پیش و به شدت تضعیف خواهد شد. می‌دانیم جایگاه مجلس قانونگذاری کشور از سال‌های پیش درحال تضعیف و محو شدن است.
✔️بخشی از اختیارات مجلس را شورایعالی انقلاب فرهنگی،بر عهده گرفته،بخشی به شورایعالی فضای مجازی رسیده،بخشی به مجمع تشخیص و اخیرا نیز بخشی از وظایف و اختیارات آن باز به شورایعالی سران سه قوه رسیده است.سوال این که در چنین وضعیتی،اساسا مجلس شورای اسلامی چه شان  و مرتبتی داشته و به چه کار می‌آید؟
✔️در این بین، این بیم هم وجود دارد که مصوبه مولدسازی که امروز درباره اموال منقول  و نیز پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی دولت کلید خورده در ماه‌ها و سال‌های آتی به سایر حوزه‌ها نیز تسری پیدا و به تاراج دیگر سرمایه‌ها و اموال ارزشمند مردم و دولت گسترش بیابد.
✔️من در عجبم از اعضای فعلی مجلس و شورای نگهبان که در قبال این خلاف اشکار، تضعیف جایگاه پارلمان و قوه قانوگذاری رسمی کشور و نیز سایر تبعات ویرانگر این مصوبه سکوت کرده و عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.
(امتداد)
❇️روزنامه جمهوری اسلامی: مصوبه سران قوا در مورد فروش اموال دولت،خلاف قانون اساسی است•
جمهوری
اسلامی نوشت:مصوبه مولد سازی،علاوه بر اینکه از نظر محتوائی به منزله کنار زدن قانون اساسی است، خود اینکه سران قوا اقدام به وضع قانون کنند و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی را ملغی‌الأثر اعلام نمایند،دور زدن قانون اساسی است.(فرارو)
💜تحلیل💜
😳شنیدم  گوسپندی   را
بزرگی😁
😳رهانید از دهان و چنگ
گرگی😁
😳شبانگه کارد بر  حلقش
بمالید😁
😳روان  گوسپند  از  وی
بنالید😁
😳گر  از   چنگال   گرگم
در  ربودی😁
😳بدیدم   عاقبت  گرگم
تو  بودی😁[گلستان سعدی] ▶️سرشک▶️

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …