چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس آبفای شهرستان آستانه‌اشرفیه مطرح کرد: اجرای رینگ خط انتقال مستقیم آب در آستانه‌اشرفیه

همای گیلان:مهندس سیدضیا علوی در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران آستانه‌اشرفیه گفت: اجرای این عملیات به‌منظور اتصال مستقیم شبکه‌های شهرهای آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر به مخزن سی هزار متر مربی تازه‌آباد جانکاه (مخ

جهیزیه املش

زن مشترک شهرهای شرق گیلان) انجام‌گرفته است.

وی افزود: با اجرای این رینگ در صورت خارج شدن ایستگاه‌های پمپاژ آستانه و کیاشهر از مدار بهره‌برداری امکان بهره‌برداری مستقیم از آب تصفیه‌خانه سنگر برای این شهرستان فراهم هست.

مهندس علوی به استقرار چهار دستگاه دیزل برق اضطراب و ثابت اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌ها برای ایستگاه‌های پمپاژ آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر، و دو حلقه چاه در دهستان کیسم انجام‌گرفته است.

وی به خرید دو دستگاه دیزل ژانرا توری برق اضطراری پرتابل اشاره نمود و افزود: بهسازی چاه‌ها و تعویض سه دستگاه الکترو پمپ به‌منظور بکار بودن کلیه چاه‌های رزرو و امکان بهره‌گیری از منابع تولید بومی و حداکثر ظرفیت تولید آب در موقع بحران از اقدامات این اداره در مدیریت بحران بوده است.

رئیس اداره آبی‌ای شهرستان آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: برای جلوگیری از انباشت آب‌های سطحی پنج هزار متر فاضلاب سنتی با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد ریال از محل منابع داخلی در آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر لایروبی شده است.

وی به اصلاح ۲۰۰ متر شبکه فاضلاب برای کنترل و آزادسازی خروجی فاضل آب‌های سنتی اشاره نمود و اظهار کرد: لایروبی ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب سنتی مختلط در شهرهای آستانه و بندر کیاشهر از اقدامات این اداره برای برون‌رفت از آب‌گرفتگی و انباشت آب در شهرهای یادشده هست.

علوی در ادامه به احداث مخزن ۹ هزار متر مکعبی ذخیره در این شهرستان اشاره نمود و گفت: این پروژه در راستای طرح ملی آب‌رسانی شهرهای شرق گیلان انجام‌گرفته است.

تکمیل طرح تله‌متری و کنترل فشار و کلر به‌صورت آنلاین از راه دور، اجرای طرح کانال انحرافی و مهار سیلاب‌های در امشل سالستان از دیگر اقدامات مدیریت بحران اداره آبی‌ای آستانه‌اشرفیه بوده است./آستانه خبر

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …