چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر آستانه اشرفیه در مراسم تجلیل از خبرنگاران: خبرنگاران باید ما مسئولین را نقد کنند تا ما در مسیر درست حرکت نمائیم

اختصاصی همای گیلان:شهرداری و اسلامی شهر آستانه  اشرفیه از خبرنگاران تجلیل کرد.

DSCN0221

دراین مراسم که با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و خبرنگاران فعال شهرستان برگزار شد رئیس شورای شهر آستانه گقت: رسالت بزرگی بر دوش خبرنگاران است کار خبرنگاران  سخت اما تاثیر گذار است.

محمد گلباغی افزود: خداوند در قرآن به ماه ، زمین، خورشید ، شرق و قلم فسم یادکرده است اما به نظرم قسم به قلم با همه فرق می کند یک قلم باعث تحول و ایجاد نظامی همچون نظام مقدس جمهوری اسلامی می گردد و موجب می شود مردم یک سرزمین از نعمت های زیادی بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: خبرنگار آن است که هر چه می خواهد نگوید و هر چه میخواهد ننویسد بلکه آن چه اثرگذار است رابه رشته تحریر در آورد.

رئیس شورای شهر آستانه تصریح کرد: اگر می خواهیم در مسیر درست حرکت کنیم باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم . کار خبرنگاری شبیه کار ما شوراها است زیرا هر دو نظارت بر کار را ر عهده داریم.

محمد گلباغی خاطر نشان کرد: از خبرنگاران انتظار داریم که کار ما را رصد و نقد کنند زیرا این کار به ما کمک خواهد کرد تا در مسیر درست حرکت نماییم.

وی یادآور شد: شهرداری و شورای شهر آستانه طی یک سال در زمینه آسفالت معابر و کوچه  ها عملکرد خوبی از خود بر جا گذاشته است.

شهردار آستانه اشرفیه:هنوز خبرنگاران فرهیخته جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده اند

آنگاه شهردار آستانه اشرفیه در این جلسه گفت: نوشته های خبرنگاران طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی توانند بگویند و فریادشان بی صدا است .

شفیعی افزود: خبرنگاری شغل نیست بلکه هنر و عشق است عشقی که خبرنگار باید به جان و دل عاشق آن باشد تا در این زمینه موفق باشد.

وی افزود: خبرنگاران فرهیختگانی هستند که متاسفانه جایگاه واقعی خودشان را در جامعه پیدا نکرده اند و این وظیفه ماست که این جایگاه را متبلور کنیم.

شهردار آستانه خاطر نشان کرد: خبرنگاران نبض بیدار جامعه هستند درود بر قلم پاک آنها.

در ادامه رضا امیدوار عضو شورای شهر آستانه اشرفیه گفت: خبرنگاری کار مشکلی است و تنها عشق است که آدم را ترغیب به این کار می کند وی افزود: این جلسه را به فال نیک میگیریم امیدواریم این جلسه دریچه ای باشد جهت ورود شما خبرنگاران.

مجید همتی عضودیگرشورای شهر آستانه اشرفیه گفت: اگر طی این مدت شکافی بین ما و خبرنگاران بود و کمتر در رسانه ها بودیم این نشان از کم رنگی نقش خبرنگاران است ذات خبرنگاری جسارت است.

وی در خصوص اینکه جهانگیری یک روابط عمومی قوی  است چرا ایشان رامی خواهید از دست بدهید اظهار داشت: کار نمایندگان تقنین است و باید در زمینه قانون گذاری حرکت نمایند اما متاسفانه ایشان بیشتر وقت خود را در انتصابات صرف می کند.

و با اینکه  اعتقاد ویژه ای به عملکرد شاهین جهانگیری دارم اما متاسفانه ایشان لاهیجان خواهند رفت.

عضو شورای شهر آستانه اشرفیه خاطر نشان کرد: نگاه خبرنگاران بیشتر به دولت است تا مردم. لذا خبرنگاران باید بیشتر نگاه خود را در این زمینه معطوف نمایند.

دوست جلالی عضو دیگر شورای شهر هم اطلاع رسانی را امر بسیار مهمی قلمداد کرد و از خبرنگاران خواست تا بیشتر شهرستان آستانه اشرفیه را بر روی آنتن خبری ببرند.

وی افزود : خبرنگاران از جنس ما مردم هستند و کار نظارتی همچون شورا را انجام میدهند.

پس از تقدیر و تشکر رحمدل و نجفی دو عضو شورای شهر از خبرنگاران ،تیغ نورد نائب رئیس شوای شهر آستانه گفت: در شورای شهر بر روی همه باز است و تقویم جلسات علنی شورای شهر اعلام شده است لذا برای همه مردم علی الخصوص خبرنگاران آزاد است.

وی افزود: ما انتظار داریم قدمها و قلم های خبرنگاران استوار باشد و نقد منصفانه ای از ما داشته باشند.

نائب رئیس  شورای شهر آستانه اشرفیه خاطر نشان کرد: وظایف شما خبرنگاران از اصل یکصدم قانون اساسی بیشتر است ما نظارت بر عملکرد شهردار و امور شهری داریم در حالی که شما نظارت برکل شهرستان و استان و کشور دارید.

DSCN0224DSCN0223DSCN0230DSCN0227DSCN0231

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …