- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

رئیس شورای شهر خمام : شهرستان شدن آرزوی دیرینه مردم این بخش است

 

به گزارش همای گیلان رئیس شورای شهر خمام و جوانترین شورای استان گیلان با ۲۶ سال سن دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس حقوق خصوصی  گفت: شهر خمام به دلیل قرار گرفتن ما بین دو شهرستان بزرگ استان گیلان ( انزلی و رشت) دارای موقعیت استراتژیکی و فوق العاده می باشد. این شهر با ۱۷ هزار و صدو شش نفر جمعیت بر حسب سرشماری نفوس مسکن سال ۹۰ یکی از شهرهای پرجمعیت شهرستان رشت است و به دلیل مهاجرت بی رویه مردم روستا به شهر و ساخت ۲ مجتمع مسکن مهر و همچنین فاصله کم( ۷ کیلومتر )تا شهر رشت طی دو سال اخیر جمعیت آن افزایش پیدا کرده است.

سید مجتبی حسینی نسب افزود: این شهر، ازسبقه علمی ، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی غنی برخوردار است و دارای مفاخر بزرگ علمی همچون ملا هادی و فرزندش -از علمای عصر مشروطه- می باشد ضمن آنکه جا پای مردان بزرگی همچون میرزای جنگلی در خمام دیده می شود.

 وی اظهار داشت: با توجه به توصیف اندکی که از خمام گفته شد و همچنین پتانسیل های موجود در این شهرو جمعیت ۶۰ هزار نفری ،این بخش می تواند به عنوان یک شهرستان معرفی شود هرچند بسیاری از مراحل از جمله تشکیل پرونده و طرح توجیهی انجام گرفته است اما هنوز این آرزوی دیرینه و به حق مردم ولایتمدار، شهیدپرور و همیشه در صحنه مردم خمام محقق نشده است.

رئیس شورای شهر خمام در خصوص مشکلات موجود در این شهر اذعان داشت: این شهر دارای مشکلات زیادی است از جمله ورودی و خروجی شهر از چهره مناسبی برخوردار نیست همچنین از حیث مراکز تفریحی مکان مناسبی برای جوانان وجودنداشته ویا بسیار اندک می باشد.

حسینی نسب اضافه کرد: زمین فوتبال این شهر هم یک زمین ورزشی خاکی و دارای چمن تخریب شده است که بازسازی آن مورد تقاضای بی شمار جوانان خمام است. وی دیگر مشکل شهر خمام را ترافیک درون شهری عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش جمعیت ،خیابان اصلی شهر جوابگوی عبور و مرور ماشین ها نمی باشد.