چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اتاق اصناف مرکزی استان گیلان در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل صنعت گفت:اصناف با ۱۲۵هزار واحدصنفی ۳/۲اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است

اختصاصی همای خبر/ محمد شکریه رئیس اتاق اصناف مرکزگیلان :
رئیس اتاق اصناف مرکزگیلان در مراسم تودیع ومعارفه مدیرکل صنعت،معدن وتجارت استان گیلان ضمن عرض خیرمقدم خدمت حاضرین در جلسه گفت:
معمولاً در چنین جوی صحبت کردن بسیار سخت است عزیزی دارد از مجموعه خارج می‌شود هرچند از دل‌ها خارج نمی‌شود و عزیز دیگری این سمت را عهده‌دار می‌شود تا بتواند سکان اقتصاد استان را با هماهنگی بخش خصوصی به دست بگیرد و هماهنگی لازم را بین دولت و بخش خصوصی برقرار نمایید .
محمد شکریه افزود:من آن‌چیزی که از آقای دلق‌پوش به خاطر دارم تعامل بسیار خوب و شایسته‌ای بود که این عزیز با بخش خصوصی و با اتاق‌های اصناف بازرگانی و تعاون داشت. در دوران مدیریت دکتر دلق‌پوش برای اولین‌بار در کشور شورای گفت‌وگو بخش خصوصی با حضور رؤسای اتاق‌های سه‌گانه استان شکل گرفت و شیوه‌نامه‌ای تنظیم شد که این شیوه‌نامه باعث شد که سایر استان‌ها به تأسی از استان گیلان این دبیرخانه را منعقد کنند که این دبیرخانه در اتاق‌های بازرگانی استان گیلان تشکیل و مستقر است.
وی اظهارداشت:درسال ۹۷ با افزایش نرخ ارز تکانی سنگین اقتصادی را تجربه کردیم که به اقتصاد استان و کشور وارد شد اما دکتر دلق‌پوش توانستند با هماهنگی ۳ اتاق مشکلات را کم نمایند.
رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان اضافه کرد:مشکل اساسی دیگر، ناشی از بیماری کرونا بود که هنوز هم ما درگیر آن هستیم و نیروهایی به‌جهت اینکه واحدهای صنفی ما تعطیل شد اخراج شدند.
محمد شکریه اذعان داشت: اصناف بزرگ‌ترین کارفرمایی استان و کشور است.با ۱۲۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب که ۳/۲ اشتغال را در خودش دارد که رقم قابل‌توجهی است به طریق دیگراصناف ۹/۵ میلیون اشتغال در کشور را به خود اختصاص داده‌است.در حقیقت یک سوم جمعیت کشور از اصناف و خانواده‌ها و کارگران آن هستند که استان گیلان هم مستثنی از این مهم نیست
وی ادامه داد:در تنظیم بازار مشکلات متعددی داشتیم باتوجه به واگذاری که به جهاد کشاورزی داشتیم نیازمند این بود که یک مدیریتی باشد که بتوانند این مشکلات را برطرف کند که دلق پوش به‌خوبی توانستند به‌عنوان دبیر ستاد تنظیم بازار استان گیلان این مهم را مدیریت کنند‌.
رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان تصریح کرد:
در زمان مدیریت دلق پوش ما توانستیم در سازمان صنعت معدن و تجارت رتبه کسب کنیم .
وی افزود: اعتمادی که بین دولت و بخش خصوصی به وجود امد به‌جهت مدیریت و برنامه‌ای که این عزیز داشتند حاصل شد.
محمد شکریه خاطر نشان کرد:خواسته‌ای که از دکتر پورحیدری دارم این است که این روند همچنان ادامه پیدا کند ‌.
وی با اشاره به برنامه های پیش رو در سال اینده گفت:تداوم واگذاری ستاد تنظیم بازار به جهادکشاورزی،
تکمیل واحدهای صنفی در سامانه جامع تجارت و همچنین سامانه جامع نهادها ازجمله برنامه های پیش رو می باشد که امیدوارم در کنار یکدیگر این مهم را ادامه بدهیم.
وی افزود:یکی از موضوعات مهم با توجه به شرایط اقتصادی افزایش بهره‌وری است ما اگر ۲/۵ درصد بهره‌وری خود را در واحدهای صنفی _صنعتی و معدنی اجرا کنیم قریب بر ده درصدقیمت پایین می‌آید . در چند روز گذشته نگرانی بخش خصوصی ، افزایش قیمت‌ها است.از طرفی باید قدرت خرید مردم را بالا ببریم . در بخش دولتی ما با دوازده درصد رشد مواجه هستیم ولی در بخش کارگری یا خصوصی با ۵۷ درصد نرخ بهره روبرو هستیم .
یعنی برای یک کارگر که از ابتدا شروع به کار کند ۶ میلیون۴۰۰ در نظر گرفته‌شده بادر نظر گرفتن تامین اجتماعی و سنوات تا مرز ده میلیون تومان را باید برای واحد اقتصادی در نظر گرفت این رقم رقمی است که با توجه به شرایط اقتصادی بسیار سخت است اگر بتوان واحدها را با همین تعداد کارگر حفظ کرد هنر بزرگی کرده‌ایم که بتوانیم اشتغال را حفظ کنیم،چون اگر بیکار شوند به سراغ بیمه بیکاری رفته و بیمه را باید دولت بپردازد واین فشاری است که دوباره به دولت و مردم می‌آید پس نظام بانکی ، قوانین بازدارنده و دستورالعمل‌ها باید در کنار هم باشند و قوانین را مجلس و دولت حذف کنند و قوانین جدید را برای افزایش بهره‌وری تعیین کنند .
شکریه گفت:یکی از کارهای دیگری که ما روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم ایجاد شهرک‌های صنفی است ما یک استان گردشگری هستیم و می‌طلبد که این مهم را مدیریت کنیم .
بخش آموزش یکی از ارکان‌های مهم عملکرد ما در سال جدید است ما توانستیم مجوز آموزش ، را از اداره فنی و حرفه‌ای بگیریم .

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها ترویج داده شود

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها …