چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود: در سال گذشته ۴ مورد وقف در شهرستان لنگرود صورت پذیرفت

اختصاصی همای گیلان: همزمان با پیش رو داشتن هفته وقف (۲۹ آذر تا ۵ دی ماه) نشست خبری خبرنگاران شهرستان لنگرود  با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود برگزار گردید.

3

در این مراسم رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود  با بیان این مطلب که” اولین واقف اسلام پیامبر اکرم (ص) می باشد ” گفت :در سال گذشته ۴ مورد وقف در شهرستان لنگرود صورت پذیرفته است که۳ موردآن وقف خانه پدر شهید فیضی، آقای سیدین، خانم اکبری و یک قطعه زمین از آقای درودیان می باشد.

بازدار رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود بیان داشت : موقوفات در تمام کشورها با عناوین  مختلف وجود دارد. در آمریکا ۳۲۰۰موسسه عام المنفعه و ۲۰۰۰۰ بنیاد موقوفه وجود دارد که کمک به ایتام و نیازمندان جز برنامه اصلی این نهاد ها می باشد. درکشور بلژیک اموال از سوی مردم در اختیار دولت قرار می گیرد تا در مسیر پاک سازی محیط زیست و استفاده صحیح از آن، خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین برنامه ریزی برای چشم اندازآینده کشور استفاده گردد.

وی اظهار داشت : در شهرستان لنگرود در زمینه های تحقیق و پژوهش، ترویج شعائر اسلامی، کمک هزینه ازدواج برای نوعروسان ،کمک به ایتام و زنده نگه داشتن سیره شهدا موقوفات کم است و از جمله نیازهای اساسی شهرستان به شمار می آید که نیاز است تا واقفان خیر، در این مسیر نیز گام بردارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود با یادآوری اینکه ۲۹ آذر تا ۵ دی ماه هرسال به  نام هفته وقف نامگذاری شده است به برخی از برنامه های این هفته شهرستان اشاره کرد و گفت : برگزاری مسابقات  والیبال با نام جام احسان،ماندگار با حضور ۲۹ تیم برای اولین بار در شهرستان، نشست های تخصصی با گروههای مختلف، برگزاری آیین تعزیه به مدت ۱۰ روز در دهه آخر ماه صفر در آقا سیدحسین از جمله برنامه هفته وقف  در شهرستان لنگرودمی باشد.

بازدار رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود ویزیت رایگان برای اولین بار در روستای کیاگهان و درمانگاه امام حسن مجتبی در ۳ دی ماه، نواختن زنگ وقف با همکاری آموزش و پرورش کومله، راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم در میدان معلم  را از دیگر برنامه های هفته وقف برشمرد.

وی همچنین بیان داشت :  افتتاح ۵ پروژه عمرانی امامزاده احمدطالش محله، امامزاده سیدناصر سالکویه، امامزاده خلیل راه پشته، امامزاده سیدجلال شلمان و همچنین اتمام گچ کاری  امامزاده ۱۲ ملاط نیز در هفته وقف با اعتبار ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است عنوان نمایم پس از پایان نشست خبری، دیداری نیز از امامزادگان احمد تالش محله و سیدجلال شلمان با حضور خبرنگاران و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود به عمل آمد.

2 1

About سردبیر ارشد

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …