چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره راه و شهرسازی آستانه‌اشرفیه: کمربندی آستانه‌اشرفیه مرگ‌بارترین حادثه‌ها را رقم می‌زند

همای گیلان:فرهاد دلدار بعدازظهر امروز در جریان جمع‌آوری دکه‌های غیرمجاز کمربندی این شهر اظهار کرد: در چند ماه اخیر حداقل ۶ شهروند آستانه‌اشرفیه در این محور کشته شدند.

t3_329219

وی افزود: عدم رعایت نکات ایمنی در محور دو طرف جاده کمربندی آستانه‌اشرفیه به خاطر تردد شهروندانی که در این محور رفت‌و آمد می‌کنند موجب شده است که شاهد تصادفات مرگ‌باری در این کمربندی باشیم.
رئیس اداره راه و شهرسازی آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه شهروندان ساکن در محور کمربندی باید از پل عابر پیاده استفاده کنند، ضرورت انسداد زیر پل عابر پیاده را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: این عامل موجب می‌شود تا از تردد در عرض کمربندی جلوگیری شود و از بروز تصادف با عابر پیاده جلوگیری به عمل آید.
وی به جمع‌آوری دکه‌های دست‌فروشان دو طرف محور این کمربندی اشاره کرد و افزود: حضور دست‌فروشان در این کمربندی انگیزه‌ای برای توقف رانندگان عبوری در حریم محور شده است و ایمنی جاده را به مخاطره انداخته بود.
دلدار ادامه داد: پس از اخطارهای کتبی و شفاهی به دست‌فروشان از امروز عملیات پاک‌سازی این محور با هماهنگی نیروی انتظامی و شورای ترافیک شهرستان آغاز شده است و انتظار می‌رود که ضریب ایمنی این محور را افزایش دهیم.
وی به کاهش سرعت در این محور اشاره کرد و یادآور شد: با نصب تابلوهای هشداردهنده و طبق هماهنگی پلیس‌راه محور رشت به چابکسر و براساس مصوبه شورای ترافیک درصدد نصب سرعت‌گیرهایی در دو طرف محور کمربندی این شهرستان هستیم.
رئیس اداره راه و شهرسازی آستانه‌اشرفیه از شورا و شهرداری این شهر خواست: براساس مصوبات شورای ترافیک این شهرستان نسبت به انسداد محل عبور عابران و نصب پل هوایی هم‌افزایی لازم را ایجاد کنند تا حادثه دلخراش تصادف و مرگ‌ومیر در آن رخ ندهد.
شهردار آستانه‌اشرفیه نیز در زمینه نصب تابلوهای کاهش سرعت گفت: براساس تصمیماتی که در شورای ترافیک این شهرستان گرفته شده است و پس از اینکه مصوبه شورای ترافیک آستانه‌اشرفیه در استان مورد موافقت قرار گرفت حداکثر سرعت در کمربندی به ۶۰ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد.
علی شفیعی افزود: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره راه و شهرسازی آستانه‌اشرفیه عملیات پاک‌سازی دست‌فروشان محور آغاز شده است و روز گذشته محور لاهیجان به رشت را کاملاً پاک‌سازی کرده‌ایم.
وی درباره نصب نرده و انسداد زیر پل عابر پیاده خاطرنشان کرد: نصب نرده و انسداد زیر پل عابر پیاده از تعهدات اداره راه و شهرسازی است و شهرداری آستانه‌اشرفیه همکاری لازم را انجام می‌دهد./فارس

About سردبیر ارشد

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …