چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره صمت لنگرود: تنوع محصول ، سامانه های جامع فعال و اتاق اصناف قوی، سبب ثبات قیمت و پرکاری بازارهای لنگرود است/ برای جبران کمبود گوشت منجمد و مرغ در بازارهای لنگرود از مدیران اجرایی خواستار مساعدت هستیـم

رئیس اداره صمت لنگرود:

تنوع محصول ، سامانه های جامع فعال و اتاق اصناف قوی، سبب ثبات قیمت و پرکاری بازارهای لنگرود است/
برای جبران کمبود گوشت منجمد و مرغ در بازارهای لنگرود از مدیران اجرایی خواستار مساعدت هستیـم

علی اصغر محمددوست، رئیس اداره صنعت معدن تجارت لنگرود گفت: سامانه های جامع اقتصادی فعال( سامانه جامع تجارت، سامانه انبارها، سامانه ۱۲۴، سامانه سوخت) اتاق اصناف پرکار ، تنوع محصولات و قیمت های کنترل شده را سبب ثبات کار و غنی بودن بازارهای لنگرود و بازاریان منصف دانست و گفت : سامانه ۱۲۴ برای رسیدگی به شکایات در اسرع وقت در لنگرود فعال است و قیمت انواع کالا نیز در این سامانه بروز رسانی شده است.

اختصاصی همای خبـر– علی اصغر محمد دوست با ذکر اینکه این اداره هم اکنون ۲۰ اتحادیه را تحت پوشش دارد گفت: ویژگیهای خاص شهرستان لنگرود اعم از توریستی بودن، برخورداری از سواحل دریایی و مناطق کوهپایه و خط مرزی و بازار پویا و منصف همواره مورد توجه مسافران و توریست‌های داخلی و خارجی شده که این امر باعث گردیده که حساسیت و نقش اداره صمت و اتاق اصناف را در نظارت و تعامل با کسبه و بازاریان و بحث نظارت دوچندان نموده است .

محمددوست در بیان سوابق شغلی خود گفت: بنده با ۲۸ سال سابقه شغلی در تهران و شهرهایی از شرق گیلان ابتدا کار خود را از بازرسی و نظارت آغاز کردم و در آن سالها ساماندهی اصناف به شکل فعلی وجود نداشت .
وی گفت: در ادامه بنده با حکم مدیر کل وقت صمت گیلان به ریاست اداره صمت سیاهکل منصوب گردیده و طی مدتی خدمت در آن شهرستان با دستور مدیر کل فعلی به انجام خدمت به مردم ولایتمدار شهرستان لنگرود منصوب و در حال حاضر مشغول خدمت می باشم

وی با ذکر اینکه دکتر پورحیدری مانند پدری دلسوز برای توسعه صنعتی استان مشغول به کار و فعالیت میدانی است گفت: ایشان را الگوی کار قرار داده ایم و تلاش داریم در انجام کار و بازدیدهای میدانی فعال و مؤثر باشیـم.

محمددوست در خصوص مشکلات کاری گفت: متاسفانه اداره صمت لنگرود برای تردد ها و بازدیدها با کمبود خودرو مواجه است و ناچار شدیم برای بخشی از رفت و آمدها از خودروهای اتاق اصناف و ادارات تنظیم بازار لنگرود یاری بگیریم .

وی گفت در رابطه با تامین خودرو و اینکه یکی از ملزومات بازرسیها و ارایه پاسخ و رسیدگی به شکایات نیاز مبرم به خودرو داشته از مسئولان خاصه مدیر کل محترم صمت خواستار مساعدت و تامین خودروی دولتی هستیـم.

علی‌اصغر محمددوست با ذکر اینکه اتاق اصناف شهرستان لنگرود با قدرت مشغول به کار است گفت: تا پایان سال جاری ۸ انتخابات اتحادیه برای تعیین اعضا در پیش داریم ؛
وی گفت: در بخش مشاوران املاک نیز پس از سه مرحله آموزش و برگزاری آزمون گواهی های فنی مربوط در حال صادر شدن است و در بخش نمایشگاه ماشین نیز با همکاری اداره ثبت اسناد در حال برگزاری کلاسهای آموزشی هستیم.

رییس اداره صمت لنگرود در بخش صنایع نیز توضیح داد: لنگرود دارای ۴ اتحادیه صنعتی است و جمعأ ۱۸۰ شرکت صنعتی با یکهزار و ۹۰ نفر پرسنل در حال کار هستند و لازم است از فرمانداری لنگرود برای حمایت و راه‌اندازی مجدد دو واحد صنعتی راکد قدردانی نمایم.
وی گفت‌: متاسفانه هم اکنون ۱۶ واحد صنعتی راکد در بخش صنعتی لنگرود داریم.

این مسئول بخش صنعت گیلان توضیح داد: در لنگرود جلسات تنظیم بازار هر دو هفته یکبار تشکیل میشود و در بخش اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی نیز اداره صمت لنگرود به ۳۲ متقاضی مستقل، در مجموع اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان اختصاص و پرداخت داشته و مبالغ دو متقاضی پشتیبان نیز ظرف یکی دو روز آینده پرداخت میشود.

وی ساماندهی در کنترل قیمت کپسولهای گاز، نظارت بر فعالیت جایگاههای سوخت و اقداماتی در رابطه با تامین منابع شن را از عملکردهای اخیر این اداره نام برد و از همراهی و مساعدت اداره کل صمت گیلان، فرماندار محترم و نماینده محترم و معاونت محترم عمرانی فرمانداری لنگرود و مدیریت پخش فرآورده های نفتی لاهیجان و لنگرود، و شورای محترم شهرلنگرود، همکاران زحمت کش اداره صمت لنگرود و نیروهای زحمتکش بسیج اصناف و اعضای محترم اتاق اصناف لنگرود و اعضای محترم کمسیون نظارت و تنظیم بازار و اعضا و اتحادیه های فعال تقدیر و تشکر نمود .

انتهای پیام/ همای خبر ‌

About نسرین عشقی

Check Also

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید گیلان یک قطب صنایع غذایی در …