چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره صمت لنگرود گفت: تشکیل پرونده برای۴۴۴ واحد صنفی متخلف لنگرود/ جریمه ۱۳۰ میلیارد ریالی اصناف متخلف لنگرود

رئیس اداره صمت لنگرود گفت:

تشکیل پرونده برای۴۴۴ واحد صنفی متخلف لنگرود/ جریمه ۱۳۰ میلیارد ریالی اصناف متخلف لنگرود

رئیس اداره صمت لنگرود گفت: در بازرسی‌های ۶ ماهه نخست سال جاری از واحدهای صنفی این شهرستان، ۴۴۴ پرونده تخلف تشکیل و اصناف متخلف ۱۳۰ میلیارد و ۳۶۲ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۵۰۰ ریال جریمه و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش همای خبر؛ علی اصغر محمددوست، بیان داشت: در این مدت ۲ هزار و ۲۵۱ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند که نسبت به نیمه اول سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

 

وی ادامه داد: عمده بازرسی‌ها توسط گشت‌ مشترک (بازرسان صمت، اتاق اصناف، فرمانداری، تعزیرات، بهداشت، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، نیروی انتظامی) با اتحادیه‌های ذیربط در حوزه مواد غذایی، نانوایی، مرغ، گوشت قرمز و همچنین بنا به مقتضیات زمانی مانند اجرای طرح‌های نظارتی اقلامی مانند پوشاک، کیف، کفش، لوازم التحریر، میوه و تره‌بار، لوازم آرایشی و بهداشتی و قنادی‌ها بوده است‌.

 

محمددوست خاطرنشان کرد: از ۳۶۰ مورد بازرسی‌، ۱۹۰ مورد پرونده‌ تخلف جریمه مربوط به نانوایی‌ها است‌.

وی با اشاره به حوزه اشتغال‌زایی گفت: با توجه آمار استخراج شده از سامانه رصد اشتغال در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۲۳ شغل جدید در حوزه اصناف لنگرود ایجاد شده است.

محمددوست در خصوص معادن لنگرود اظهار داشت: همکاری با ادارات مربوطه جهت سهولت در امر صدور مجوزها در ارتباط با لایروبی رودخانه ها ، آببندانها و نهرها و صدور ۳ مجوز از طریق استان و همچنین صدور مجوز های زیر ۱۰۰۰تن مربوط به جاده سازی و پی کنی ساختمان در مناطق شهری و روستایی و غیره را می توان از جمله اقدامات اداره صمت لنگرود در حوزه معدن برشمرد.

 

رئیس اداره صمت لنگرود در خصوص صنعت افزود : افتتاح طرح توسعه شرکت اشکان تجارت آرام در رسته تولید لوازم التحریر که با حضور استاندار درهفته دولت که با احیاء واحدی راکد با سرمایه گذاری ۸۹ میلیاردتومان ایجاد اشتغال ۱۷۰ نفر به بهره برداری رسید. همچنین بهره برداری خط تولید ویفرشرکت کلوچه سازی جوادیان با اشتغال بیش از ۲۰ نفر و صدور مجوز جواز تأسیس واحدهای صنعتی به تعداد ۴۰ مورد که در حال ساخت و آماده بهره برداری می باشد بخشی از اقدامات این اداره در حوزه صنعت هستند.

 

رئیس اداره صمت لنگرود در خصوص اقدامات این اداره در حوزه اصناف تشریح کرد: در نیمه نخست سال جاری، طی برگزاری مستمر جلسات کارگروه ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، نظارت‌های مستمر اداره صمت و اتاق اصناف بر نحوه صدور پروانه کسب، اجرای گشت‌های مشترک نوبه‌ای و ارزیابی عملکرد اتحادیه‌های صنفی و همچنین بازرسی از اتحادیه‌های صنفی توسط کمیته تخصصی کارگروه مذکور و کمیسیون نظارت بر اصناف و صدور پروانه کسب که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: در بخش تسهیلات مشاغل خانگی دو نفر جهت دریافت تسهیلات پشتیبان به بانک های عامل با مبالغ‌ ۴۰۰میلیون تومان و ۲۰۰میلیون تومان معرفی شدند همچنین ۳۲نفر جهت دریافت تسهیلات مستقل معرفی که از بین آنها ۲۸ نفر هر کدام مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت نمودند.

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …