چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه: ۵۵ واحد صنفی متخلف در آستانه‌شرفیه جریمه شدند

همای گیلان:رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه از بازرسی یک‌هزار واحد صنفی این شهرستان خبر داد و گفت: ۵۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و بیش از ۱۰ میلیون ریال جریمه شدند.
پرهیزگار-125x86
حجت رفیع‌پرهیزکار ظهر امروز در نشست صنعت، معدن و تجارت این شهرستان با اشاره به وضعیت بازرسی از نانوایی‌ها و واحدهای صنفی آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: در دی‌ ماه امسال بیش از یک‌هزار واحد صنفی آستانه‌اشرفیه مورد بازرسی قرار گرفت.
وی این واحدها را شامل صنف نانوایان، خواربار و پوشاک عنوان کرد و افزود: در بازرسی‌های انجام‌ شده ۵۵ واحد صنفی متخلف به دلیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم صدور برگ خرید و عدم درج قیمت روی کالا جریمه شدند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه مبلغ جریمه واحدهای مذکور را ۱۰ میلیون و ۳۷۲ هزار ریال ذکر کرد و گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها ۲۰ درصد نانوایان آستانه‌اشرفیه شامل ۳۸ نانوایی به‌صورت آزادپز نان موردنیاز مردم را عرضه می‌کنند.
وی با تأکید بر بازرسی‌های مستمر از سوی کارشناسان مرکز بهداشت و درمان، تعزیرات و بازرسی‌های اتاق اصناف و اداره صنعت، تجارت و معدن یادآور شد: ۶ نانوایی آستانه‌اشرفیه که به‌ صورت خودسرانه تعطیل کرده بودند به اداره تعزیر‌ات معرفی شدند.
پرهیزکار افزود: تمام نانوایان موظف‌ هستند غیر از دو روز تعطیلی ماهانه خود هماهنگی لازم را با مراجع مربوطه داشته باشند و در غیر این صورت واحدهای متخلف جریمه و به اداره تعزیرات معرفی می‌شوند.
وی درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش نان گفت: با اجرای این قانون ۳ هزار و ۸۷۰ کیسه آرد شهرستان به دلیل پیوستن نانوایان آزاد پز از بازار کاسته شده است.
رئیس اداره صنعت، تجارت و معدن به برگزاری چهار جلسه آموزشی با اصناف در ماه گذشته اشاره کرد و متذکر شد: در این نشست‌ها مباحث مختلف صنوف درباره رعایت ضوابط اداره اماکن، تعیین نرخ، رعایت نکات مندرج در منشور صنفی، و رعایت حقوق شهروندی مطرح و بیان‌ شده است.
پرهیزکار از فراخوان مرحله دوم انتخابات صنف قنادان و آجیل‌فروشان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان در این صنف برای عضویت در هیئت‌مدیره و بازرسی اتحادیه صنف قنادان و آجیل‌فروشان می‌توانند از شنبه ۴ تا ۱۳ بهمن ماه جاری با داشتن مدارک لازم و نام‌نویسی به اداره صنعت، تجارت و معدن مراجعه کنند./آستانه خبر

About سردبیر ارشد

Check Also

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون درگیلان

سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیاردی برای احداث پالایشگاه صنعتی خون درگیلان صرفه‌جویی ۶۲ میلیون دلاری با …