- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه: ۵۵ واحد صنفی متخلف در آستانه‌شرفیه جریمه شدند

همای گیلان:رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه از بازرسی یک‌هزار واحد صنفی این شهرستان خبر داد و گفت: ۵۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و بیش از ۱۰ میلیون ریال جریمه شدند.
پرهیزگار-125x86 [1]
حجت رفیع‌پرهیزکار ظهر امروز در نشست صنعت، معدن و تجارت این شهرستان با اشاره به وضعیت بازرسی از نانوایی‌ها و واحدهای صنفی آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: در دی‌ ماه امسال بیش از یک‌هزار واحد صنفی آستانه‌اشرفیه مورد بازرسی قرار گرفت.
وی این واحدها را شامل صنف نانوایان، خواربار و پوشاک عنوان کرد و افزود: در بازرسی‌های انجام‌ شده ۵۵ واحد صنفی متخلف به دلیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم صدور برگ خرید و عدم درج قیمت روی کالا جریمه شدند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستانه‌اشرفیه مبلغ جریمه واحدهای مذکور را ۱۰ میلیون و ۳۷۲ هزار ریال ذکر کرد و گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها ۲۰ درصد نانوایان آستانه‌اشرفیه شامل ۳۸ نانوایی به‌صورت آزادپز نان موردنیاز مردم را عرضه می‌کنند.
وی با تأکید بر بازرسی‌های مستمر از سوی کارشناسان مرکز بهداشت و درمان، تعزیرات و بازرسی‌های اتاق اصناف و اداره صنعت، تجارت و معدن یادآور شد: ۶ نانوایی آستانه‌اشرفیه که به‌ صورت خودسرانه تعطیل کرده بودند به اداره تعزیر‌ات معرفی شدند.
پرهیزکار افزود: تمام نانوایان موظف‌ هستند غیر از دو روز تعطیلی ماهانه خود هماهنگی لازم را با مراجع مربوطه داشته باشند و در غیر این صورت واحدهای متخلف جریمه و به اداره تعزیرات معرفی می‌شوند.
وی درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش نان گفت: با اجرای این قانون ۳ هزار و ۸۷۰ کیسه آرد شهرستان به دلیل پیوستن نانوایان آزاد پز از بازار کاسته شده است.
رئیس اداره صنعت، تجارت و معدن به برگزاری چهار جلسه آموزشی با اصناف در ماه گذشته اشاره کرد و متذکر شد: در این نشست‌ها مباحث مختلف صنوف درباره رعایت ضوابط اداره اماکن، تعیین نرخ، رعایت نکات مندرج در منشور صنفی، و رعایت حقوق شهروندی مطرح و بیان‌ شده است.
پرهیزکار از فراخوان مرحله دوم انتخابات صنف قنادان و آجیل‌فروشان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان در این صنف برای عضویت در هیئت‌مدیره و بازرسی اتحادیه صنف قنادان و آجیل‌فروشان می‌توانند از شنبه ۴ تا ۱۳ بهمن ماه جاری با داشتن مدارک لازم و نام‌نویسی به اداره صنعت، تجارت و معدن مراجعه کنند./آستانه خبر