چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره فرش اداره کل صمت گیلان خبر داد: آغاز دوره‌های آموزشی ارتقاء مهارت فرش دست باف استان گیلان

رئیس اداره فرش اداره کل صمت گیلان خبر داد:
آغاز دوره‌های آموزشی ارتقاء مهارت فرش دست باف استان گیلان

رئیس اداره فرش اداره کل صمت استان گیلان گفت: دوره‌های آموزشی ارتقای مهارت فرش دست باف استان گیلان با هدف حفظ و افزایش کیفیت فرش‌های دست باف استان با همکاری مرکز ملی فرش ایران در استان آغاز گردید.
همای خبر- نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ صفیه رجبی با اعلام این خبر افزود: اولین دوره از امروز ۴ اردیبهشت با ۴۰ کارآموز در شهرستان ماسال آغاز شده و به تدریج در مرکز استان و سایر شهرستان ها برگزار خواهد گردید.
این مسئول به تشریح اهداف این دوره ها پرداخت و افزود :ارتقای مهارت قالی بافان، یکی از عوامل ترغیب این صنف، برای تولید قالی و فرش های اصیل و نیز ترویج استفاده از روش های بهینه برای بکارگیری در این هنر و صنعت می باشد.
رئیس اداره فرش اداره کل صمت گیلان خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این دوره، افزایش بهره وری در بافت انواع قالی و فرش و کاهش هزینه های تولید این محصول می باشد
وی در پایان تصریح کرد: دوره ارتقای مهارت قالی بافان استان در ابتدای سال جاری، برای ۳۵۰ نفر از فعالان حوزه قالی و فرش دستباف، در قالب ۵ دوره آموزشی، بر اساس دستورالعمل های مرکز ملی فرش ایران برگزار، و برای شرکت کنندگان گواهینامه مهارت صادر می شود.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

بهار عمرانی شهرداری سیاهکل, با عملیات بازسازی در مرکز تفریحی پاشوران

بهار عمرانی شهرداری سیاهکل, با عملیات بازسازی در مرکز تفریحی پاشوران اختصاصی همای خبر– هرچند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *