چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود خبر داد؛ *نمایشگاه ناشران لنگرودی در این شهرستان برپا خواهد شد*

‍ ‍

به گزارش اختصاصی همای خبر، سهراب مقدسی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برنامه ریزی برای اجرای نمایشگاه ناشران لنگرودی در آبان ماه و در این شهرستان با مناسبت فرهنگی که اعلام خواهد شد برپا می شود.

وی در ادامه به تشریح برنامه های اجرا شده پرداخت و افزود: تاکنون نه برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از ابتدا سال با همکاری هنرمندان در این شهرستان به اجرا در آمده است.

۱_ برنامه مشترک با اداره اوقاف تحت عنوان (سوگواره شعر شفیع) که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت شاعران لنگرودی و سراسر استان و با حضور فرماندار، معاونین و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد

۲_ جلسات شورای اداری و گزارش‌دهی اداره شهرستان در فضای مجازی

۳_در ایام هفته دفاع مقدس ضبط هفت برنامه نمایشی در زیباکنار به سرپرستی آقای بهادری و پخش آن از شبکه باران

۴_ نقد فیلم سینمایی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ماه با اکران یک الی دو فیلم

۵_ تمرینات کارهای هنری، توسط هنرمندان نمایش یک الی دو نفره در طول هفته

۶_ همکاری با آموزشگاه ققنوس در حوزه نمایش که ارتباط خوبی با این آموزشگاه وجود دارد

۷_ تولید کلیپی از مرحوم استاد شکیبایی لنگرودی توسط آقای محمد پور که بنا است یک نشستی هم با خانواده مرحوم شکیبایی داشته باشیم تا کار تولید و ضبط شده رو بتوانیم به نحوه مطلوبی رونمایی کنیم.

٨_ اجرای پرده خوانی توسط هنرمندان در میدان اصلی شهر در دهه آخر ماه صفر

٩_ صدور مجوز برای دو گروه تعزیه خوان به سرپرستی آقایان صمصام و مفتاح در طول دهه آخر ماه صفر و اجرا آن در مناطق چالکیاسر صحن بقعه متبرکه آقا سید رضا و بقعه متبرکه آقا سید حسین.

مقدسی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما که آیا تاکنون نشستی با نماینده شهرستان با اصحاب فرهنگ و هنر داشته است یا خیر عنوان کرد: در حال حاضر نشستی در حوزه فرهنگ خواسته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد فرهنگی و هنری نداشتیم، البته دوستانی از طرف دکتر محمد نژاد نماینده محترم شهرستان و دفتر ایشان در ارتباط هستیم و دنبال گیری می کنند.

وی در ادامه به مطالبات حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: یکسری مطالبات شهرستان است که متعلق به عموم شهروندان می باشد مخصوصا هنرمندان لنگرودی که برای انجام کارهای فرهنگی نیاز است. طبیعتا هم یکسری اعتبارات در واقع بتوانیم برنامه تدوین بکنیم و با توجه به نگاه نماینده محترم به حوزه فرهنگ دارند و علاقمندی که در ایشان وجود دارد خوب طبیعتا دست ما را خواهند گرفت تا بتوانیم در این حوزه برنامه های بصورت تقویمی و به نام لنگرود در استان جا افتاده و تاکید اداره کل هم بر همان است داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در شهرستان لنگرود پتانسیل های خوبی در حوزه ادبی، انجمن ادبی وجود دارد که باید جدی به آنها ورود کرد اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های جدی بحث مفاخر شهرستان است که الحمدالله لنگرود با توجه به ظرفیت بالا مفاخر در سطح کشور، استان و حتی ملی و بین المللی داریم نیاز است بیشتر به این شخصیت ها بپردازیم، جهت الگو سازی، جهت شناساندن این افراد به جامعه، خوب خیلی مهمه. ما این کار را از سال قبل با استاد جعفری لنگرودی شروع کردیم که استقبال خوبی صورت گرفت و امسال هم بنا داریم از دکتر خالقی بعنوان یک شخصیت خیر، فرهیخته و علمی از ایشون هم تجلیل بشه و مقدمات کار داره انجام میشه منتهی نیاز است از ظرفیت نماینده محترم شهرستان استفاده کنیم.

وی از برنامه‌های دیگری در بخش هنری برای سال ۹۹ پیش بینی شده که در خبرهای بعد به سمع و نظر مردم شریف شهرستان خواهد رسید.

مقدسی درپایان گفت: امیدوارم اصحاب فرهنگ هنر و رسانه با حضورخودشان در صحنه و همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود، سال ۹۹ را سالی متفاوت برای شهرستان مان رقم بزنیم.

✍? سید صادق عابدینی، خبرنگار شهرستان لنگرود

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط مقدم تولید برق مطمئن و پایدار هستند

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط …