چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره ماشین‌آلات راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد: فرسودگی ماشین‌آلات چالش جدی راهداران گیلان

همای گیلان: رئیس اداره ماشین‌آلات راه و شهرسازی گیلان گفت: فرسودگی و پر هزینه بودن نگه‌داری ماشین‌آلات، چالش جدی راهداران گیلان است.

خبرگزاری فارس: فرسودگی ماشین‌آلات چالش جدی راهداران گیلان

 ۴۸۱ نفر از راهداران گیلان در قالب ۴۲ گروه راهداری با ۲۶۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه‌سنگین در ۱۷ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار مستقر هستند.

فریبرز چراجی با اشاره به اینکه تمام ماشین‌آلات راهداری زمستانی با آغاز فصل سرما زودتر از موعد مقرر تجهیز شده و به محورهای کوهستانی و دیگر نقاط استان اعزام شدند، اظهار کرد: آمادگی کامل ماشین‌آلات راهداری حائز اهمیت است.

وی ذخیره‌سازی نمک و ماسه، تامین سوخت، تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات راهداری در اجرای بهتر عملیات زمستانی را مهم عنوان کرد و افزود: عمر متوسط دستگاه‌های راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان بالای ۲۳ سال است.

رئیس اداره ماشین‌آلات راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه فرسودگی و پر هزینه بودن نگه‌داری ماشین‌آلات، این اداره را با چالش جدی مواجه کرده است، تصریح کرد: راه و شهرسازی گیلان با توجه به توان مالی موجود تمام تلاش خود را صرف مرمت و تجهیز ناوگان کرده است به طوری که یک دستگاه ماشین سنگین حین عملیات برف‌روبی به دلیل عمر بالا دچار مشکل شد و با کمک راهداران تعمیر و برای برف‌روبی دوباره به مسیر اعزام شده است.

چراجی به پیش‌بینی وضعیت جوی و احتمال توقف بارش برف تا عصر امروز اشاره کرد و گفت: صبح فردا احتمال یخ‌زدگی محورهای مواصلاتی در گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای یخ‌زدایی محورهای ارتباطی گیلان انجام شده است، بیان کرد: تمام دستگاه‌های نمک‌پاش و شن‌پاش با موجودی کافی در راهدارخانه‌ها و محورهای مواصلاتی استان مستقر شدند و از امشب نمک‌پاشی را آغاز می‌کنند.

این مسئول، به وجود ۹۷ کیلومتر گردنه برف‌گیر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: ۱۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در استان وجود دارد.

//فارس

 

About سردبیر

Check Also

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای نظامی،انتظامی است باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهره برد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان: اقتدار و آرامش کشور،مدیون فداکاری‌ها نیروهای …