چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه: ۵۰ دهیاری در آستانه اشرفیه موظف به مدیریت پسماند خود شدند

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه گفت: حدود ۵۰ دهیاری منطقه موظف هستند با مدیریت پسماندهای خود، زباله‌های مناطق خود را به جایگاه زباله آستانه‌اشرفیه واقع در کشل آزادسرا منتقل کنند.

 همای گیلان:ابراهیم غلامی عصر امروز در جلسه پسماند این شهرستان، با اشاره به اخطاریه زیست محیطی به دهیاران متخلف این شهرستان، اظهار کرد: کارشناسان پایش اداره حفاظت محیط زیست آستانه در حین گشت و کنترل در مناطق جنگلی حاشیه رودخانه سفید رود به ریخت و پاش و ایجاد جایگاه زباله غیر مجاز در داخل بافت جنگلی منطقه نازکسرای آستانه برخورد کردند.سرویس-رایگان-برای-حضور-شهروندان-در-نمایشگاه-کتاب-گیلان

وی افزود: براساس مشاهدات و گزارش کارشناسی ، این جایگاه با وجود نزدیکی به جایگاه زباله شهرداری آستانه‌اشرفیه، توسط دهیاری منطقه ایجاد شده بود که با هماهنگی صورت گرفته و بر اساس وظیفه قانونی، حفاظت محیط زیست آستانه نسبت به صدور اخطاریه محیط‌زیستی به دهیاری نازکسرا اقدام کرد و دهیاری باید در مدت معین نسبت به پاکسازی منطقه اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه گفت: براساس توافقات اداری به عمل آماده با شهرداری آستانه‌اشرفیه حدود ۵۰ دهیاری منطقه موظف هستند با مدیریت پسماندهای خود، زباله‌های مناطق خود را به جایگاه زباله آستانه‌اشرفیه واقع در کشل آزادسرا منتقل کنند.

غلامی با بیان اینکه روزانه در حدود ۷۰ تن زباله وارد جایگاه زباله آستانه‌اشرفیه می‌شود، تصریح کرد: آموزش تفکیک از مبدا زباله و مدیریت بر پسماندها باید مورد توجه تمام دهیاران و شهرداران قرار بگیرد.

وی از کشف و ضبط سلاح  و ابزار آلات غیر مجاز در مناطق تحت مدیریت آستانه‌اشرفیه خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شروع فصل مهاجرت پرندگان به مناطق، آبگیرها و آب‌بندان‌های شهرستان آستانه‌اشرفیه و ممنوعیت شکار و صید، ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست  این شهرستان به همراه کارشناسان مربوطه، در هفته گذشته در چهار نوبت صبح و عصر در قالب گشت‌های موتوری و پیاده اقدام به کنترل مناطق تحت مدیریت شهرستان کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه گفت: در این ماموریت‌ها علاوه بر برخورد با کسانی که اقدام به احداث کومه نما کرده بودند تعداد سه قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز به همراه پنج عدد فشنگ و  پنج رشته دام هکش نما از متخلفین کشف و ضبط شد.

غلامی تصریح کرد: تعداد چهار قطعه پرنده شکارشده و شش قطعه اردک کومه نما از متخلفین بدست آمد و یک قطعه پرنده نیز پس از تیمار رها سازی شد، با جمع‌آوری اردک‌های نمای یک آبگیر به سایر افرادی که در آبگیرهای منطقه اقدام به رهاسازی اردک کرده بودند اخطار شد تا نماهای مذکور  را سریعاجمع‌آوری کنند.

وی تاکید کرد:همه ساله با شروع فصل شکار، زمین‌های کشاورزی منطقه با آبگیری و احداث کومه نما و اخذ مجوز و پروانه شکار در روزهای معین، برای شکار مرغابی سانان آماده می‌شوند، شکارچیان با نگهداری تعدادی اردک اهلی توجه اردک‌سانان وحشی را جلب و اقدام به شکار می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه افزود: این شکار غالبا با تفنگ یا یک نوع دام زنده‌گیری بنام هکش انجام می‌شود، شکار به این روش‌ها تابع قوانین خاص است، در حال حاضر بر اساس سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست در بحث شکار و صید، هرگونه شکار در مناطق تا اطلاع ثانوی ممنوع است/تسنیم

About

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …