چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان خبر داد برگزاری المپیاد ورزش روستایی در لاهیجان

همای گیلان:رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان از برگزاری المپیاد ورزش روستایی در این شهرستان خبر داد.
download

سید عبدالرضا میر اعلمی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزش روستایی در این شهرستان اظهار کرد: این المپیاد در ۱۰ رشته طراحی شده و ۲۲ بهمن امسال در لاهیجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه لاهیجان دارای پیشینه ورزشی عالی در گذشته است، تصریح کرد: اکنون حدود ۸ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در لاهیجان فعالیت دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان، سرانه ورزشی این شهرستان را کافی ندانست و افزود: سرانه ورزشی لاهیجان حدود ۶۴ سانتی‌متر است و امیدواریم با تلاشی که در حال انجام است این سرانه افزایش یابد.

وی از افتتاح چند پروژه ورزشی لاهیجان در آینده خبر داد و متذکر شد: پروژه‌هایی برای ورزش لاهیجان برنامه‌ریزی شده که با افتتاح آنها سرانه ورزش لاهیجان افزایش چشم‌گیری می‌یابد.

میر اعلمی با اشاره به اینکه ورزش لاهیجان از اواخر دهه ۷۰ و یا اوایل ۸۰ به دلایل مختلف دچار افول شد، تشریح کرد: یکی از چهره‌های ملی این شهرستان یعنی «ابراهیم مهربان» در سال ۸۲ و ۸۳ سکان ورزش لاهیجان را به دست گرفت و توانست تغییر و تحولات بسیاری را در زمینه ورزشی و عمرانی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در سال ۸۷ دیگر دوستان نتوانستند از ظرفیت ابراهیم مهربان استفاده کنند و دوباره ورزش لاهیجان دچار افول شد.

این مسئول، ورزش لاهیجان را دچار مشکلات زیادی دانست و یادآور شد: برای موفقیت در هر کاری باید ابتدا برنامه‌ریزی، ابزار و امکانات داشته باشیم.

این مسئول، فعال‌سازی بخش استعدادیابی را از اقدام‌های ورزشی لاهیجان عنوان کرد و گفت: بخش استعدادیابی در ورزش آموزش و پرورش فعال شده است.

میراعلمی، برگزاری مسابقات ورزش محلات در لاهیجان را برای نخستین بار در سال گذشته عنوان کرد و افزود: با برگزاری این مسابقات یک شور و هیجان خوبی در بین مردم و محلات قدیمی لاهیجان به وجود آمد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش روستایی نیز اقدام‌هایی صورت گرفته و در تابستان امسال ۱۳۰ روستای لاهیجان مجهز به وسایل و تجهیزات ورزشی شدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان، سرمایه‌گذاری برای ورزش نونهالان، نوجوانان و جوانان را یکی از راه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ورزش عنوان کرد.

این مسئول در پایان متذکر شد: جوانان می‌توانند از بهترین ساعات خود برای ورزش استفاده کرده و مسیر قهرمانی را طی کنند./فارس

About سردبیر ارشد

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …