چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان: مشکل مرمت و تجهیز استخر لاهیجان حل شده است اما مشکل مدیریتی دارد

اختصاصی همای گیلان: همانطوریکه می دانید۱۳ماه از زمان تعطیلی استخرمهرلاهیجان گذشته است که البته دلیل ان را مرمت و تجهیز عنوان نموده اند. طی این مدت سایت همای گیلان بارها به روند کندی این پروژه اشاره نمود در این راستا هفته گذشته مقاله ای توسط مدیرمسئول این سایت٬ تحت عنوان ” ۱۳ماه از زمان تعمیر استخر لاهیجان گذشت وقتی تعمیر این قدر زمان ببرد، حتما احداث عمر نوح می طلبد”نگاشته شد.

صادقی رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان در حاشیه نشست هیات های ورزشی به خبرنگار همای گیلان گفت: مرمت و تجهیز استخر به پایان رسیده است اما مشکل مدیریتی آن حل نشده است.
وی عنوان کرد: استخر لاهیجان با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان (بابت تعویض دیگ ها و تعمیرات اساسی) آماده ی بهره برداری است.
این استخر در سال ۹۵ به دلیل تعمیرات تعطیل شده بود.
صادقی در ادامه به پوسیدگی سقف استخر اشاره نمود و گفت: زمانیکه تعمیرات انجام می شد متوجه پوسیدگی سقف استخر به دلیل گاز کلر شدیم . درصد ریسک ریزش سقف استخر بالا بود به همین دلیل مقاوم سازی سقف استخر را آغاز کردیم و هم اکنون استخر آماده ی آبگیری است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که چرا در هفته جاری آبگیری استخر انجام نگرفت گفت: در بحث مدیریتی استخر مشکلاتی وجود دارد و این مشکل به این صورت است که در مزایده ی سال ۹۵ یک آقای مستاجر، برنده ودرهمان زمان استخر تعطیل می شود این درحالیست که طبق قانون این آقا باید یک سال استخر را به عنوان مزایده دراختیار داشته باشد. اماتلاش ما براین است که استخر دراختیار هیئت شنا قرار گیرد.
رئیس ورزش و جوانان لاهیجان در خصوص گزارش فنی و مهندسی اداره ورزش و جوانان گفت: گزارش حاکی از این است که زمانیکه استخر در دست مستاجر بوده از تاسیسات به خوبی نگهداری نکرده و استخر دچار خسارت گردیده و ما بر این موضوع استناد کرده ایم تا مزایده قبلی کنسل شود و قانون نیز این اجازه را به ما میدهد که البته حکمیت اداره کل ورزش و جوانان و کمیسیون ماده ۸۸ پاسخ این موضوع را می دهد و ما نیز منتظر یم که آیا این استخر تحویل هیئت شنا قرار می گیرد یا در اختیار مستاجر و ۱ سال به مزایده می رود.
ابوالفضل صادقی باز شدن استخر در آینده ای نزدیک را نوید داد و افزود :در مورد بهره برداری به بحث همگانی و تفریحی و بحث قهرمانی می توان اشاره کرد و در زمینه قهرمانی باید گفت که هیئت شنا و نجات غریق با آموزش و استعدادیابی در سطح مدارس این بخش را تقویت کرده و در لاهیجان نیز قهرمانانی در سطح استان و حتی کشور نیز داریم.
در بحث همگانی که خود به چند بخش تقسیم می گردد باید گفت که یک بحث آن شادابی و نشاط در جامعه وپرکردن اوقات فراغت جوانان است و بحث دیگر آن بهداشتی و درمانی است و کسانی که ناراحتی های مفصلی و استخوانی دارند می توانند از استخر برای آب درمانی استفاده کنند.
وی در پایان سخنانش به ظرفیت و ساختار استخر اشاره نمود و عنوان کرد: استخر لاهیجان از نظر ساختار استاندارد می باشد و از نظر ابعداد که ۳۳*۱۶٫۵ می باشدبرای برگزاری مسابقات مناسب است و ما برای قهرمان پروری به این استخر نیاز داریم .

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …