چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس انجمن صنفی مسافربری لنگرود و املش: حمل ونقل نقش تأثیر گذاری درروند رشد اقتصادی کشور دارد/تمام تلاش ما این است که حقوق منشوری مسافر رعایت شود

اختصاصی همای گیلان، در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری جهت آگاه‌سازی جامعه نسبت به نقش و جایگاه حمل و نقل در اقتصاد کشور از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۲۶آذر بنام روز ملی حمل ونقل نامگذاری شد.

بمناسبت ۲۶اذر روز ملی حمل ونقل ،منوچهر مهدی پور،رئیس انجمن صنفی مسافربری شهرستانهای لنگرود املش در نشستی خبری با اصحاب رسانه از دغدغه های حمل ونقل برون شهری گفت.

این نشست خبری که درمحل پایانه مسافربری لنگرودی (تعاونی ۱۱) برگزار شد وی ضمن ارج نهادن به زحمات شبانه روزی رانندگان و همه دست اندرکاران پایانه های مسافربری گفت: امروزه حمل و نقل یکی از اجزاء مهم اقتصاد ملی هر کشوری بشمارمیرود بخصوص به دلیل داشتن نقش زیربنایی،اساسی و تأثیر گذاری درروند رشد اقتصادی کشور ما دارد.

رئیس انجمن صنفی مسافربری شهرستان های لنگرود و املش درادامه به تاریخچه شکل گیری انجمن صنفی موسسات و شرکت‌های مسافربری شهرستان در سال سال ۸۱ ۱۳اشاره کرد وگفت: این انجمن همواره خدمات زیادی به بازوان حمل و نقل شهرستان ارائه کرده است.
مهدی پور درادامه سخنان خود یادآورشد: درحال حاضر ۱۱ شرکت اتوبوسرانی در شهرستان‌‌‌‌‌‌های لنگرود و املش خدمات دهی مینماید که از این تعداد هشت شرکت در لنگرود، یک شرکت در شلمان و دو شرکت نیز در املش فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: ۴۱ دستگاه اتوبوس بومی در سطح شهرستان‌های لنگرود و املش وجود دارد که در سال گذشته بالغ بر ۱۲۰ هزار و ۷۴ سفر و ۲۴۰ هزار نفر به صورت رسمی از ۱۱ پایانه شهرستان‌های لنگرود و املش جابجا شده اند.

رئیس انجمن صنفی مسافربری شهرستان‌های لنگرود و املش ادامه داد:نرخ سفر ۱۵ درصدی سفر در بخش اتوبوس و سواری در شش ماهه سال جاری نسبت به ۶ماهه نخست سال گذشته ۱۵درصد کاهش یافته است. وی مهمترین عامل این کاهش چشمگیر راوضعیت بد اقتصادی مردم دانست وگفت: از زمان هدفمند کردن یارانه ها تاکنون هیچ بسته حمایتی برای ناوگان عمومی اختصاص نیافته است وی افزود: در صورت تحقق این امر تسهیلات ارزان به بخش حمل و نقل داده شود.
و ی خاطر نشان کرد:بیشترین حجم مسافراز پایانه های لنگرود واملش به تهران بوده و روزانه بالغ بر ۸۰ درصد سرویس‌ها به سمت تهران حرکت مبکنند.

مهدی پور گفت: در بخش حمل و نقل تمام تلاش ما این است که رو به جلو حرکت کنیم و حقوق منشوری مسافر رعایت شود.ازاین رو سعی کرده ایم که فروش بلیط هارا اینترنتی کنیم بطوریکه درحال حاضر ۳۰درصد از فروش بلیط ها اینترنت انجام میگیرد.

رئیس انجمن صنفی مسافربری شهرستان های لنگرود و املش از سامانه سپهتن ( سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان ) سخن گفت وافزود: این سامانه درحال حاضر به صورت پایلوت در همدان و گیلان در حال انجام شدن است .این دستگاه با اتصال به خودرو ، اطلاعات مورد نیاز را به سرور های پلیس ارسال کرده و از ارتکاب به تخلف و تکرار آن جلوگیری می‌کند.

مهدی پور در پایان این نشست ضمن تاکید بر اینکه همیشه حق با مسافر است، گفت: ۶۰ درصد اتوبوس‌های پایانه‌های لنگرود و املش به صورت vip است و تمام تلاش ما جلب رضایت مسافران است.


گزارش :زهرارگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

به منظور بررسی وضعیت اماکن ورزشی شهرستان صورت گرفت : بازدید فرماندار لاهیجان از ورزشگاههای تختی و مهر

به منظور بررسی وضعیت اماکن ورزشی شهرستان صورت گرفت : بازدید فرماندار لاهیجان از ورزشگاههای …