چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس اوقاف وامور خیریه آستانه اشرفیه :ثبت ۲۷۳ موقوفه در این شهرستان

اختصاصی همای گیلان:رئیس اوقاف وامورخیریه شهرستان آستانه اشرفیه در نشست خبری وقف و رسانه خاطر نشان کرد: پالایش درونی و کاهش فقر و محرومیت دو اثر درونی و بیرونی واقف است که اثر بیرونی آن مصداق اقتصاد مقاومتی است.
mail.google.com
حجت‌الاسلام عباس خوبروبا اشاره به اینکه ۶ آیه در قرآن کریم درباره انفاق اموال آمده است خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۲۷۳ موقوفه  ثبت‌شده است که از این تعداد ۱۶۲ موقوفه انتفاعی و ۱۱۱ موقوفه منفعتی است.
وی بابیان اینکه ۵۳ بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد اظهار کرد: تعداد ۸ بقعه احداثی سید علی کیا، پیرمزار نیاکو، سید طاهر لاکوژده، سید زکریا نبی دهکا، سید حسین تجن گوکه، سیده بی‌بی هیبت دهسر، بی‌بی زینب تاسنده، سید روح اله گوراب جوار و سید حمید فوشازده تاکنون بالغ‌بر ۴ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی به اختصاص ۵ میلیارد و چهارصد و ۱۰ میلیون ریال برای سه بقعه متبرکه شهر آستانه‌اشرفیه خبر داد و خاطرنشان کرد: از یک هزار ۱۵۰ رقبه موجود در این شهرستان برای ۱۲۰ رقبه عرصه و عیان وقف‌شده اقدام و سنددار کردن ۲۶۳ رقبه دیگر نیز در دست اقدام است.
خوبرو با اشاره به اجرای نیات واقفین تصریح کرد: از محل اجرای نیات واقفین مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال برای ایتام و بی‌سرپرستان، فقرا، هزینه دارو و درمان و مجالس عزاداری سیدالشهدا و مبلغ ۸۰ میلیون ریال با خرید یک دستگاه سانتیوفیوژ بکودار در بخش مهر سلامتی هزینه شده است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه با تأکید به تحت پوشش قرار دادن ۱۷۵ بیمه تأمین اجتماعی نفر از خدام مساجد آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: در سال جاری ۶ نفر از واقفین ۱۰۳ هزار و ۱۸۰ مترمربع زمین بالغ‌بر ارزش‌افزوده ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان وقف کرده‌اند.
خوبرو بابیان فرمایش رهبر معظم انقلاب که باید بقاع را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کرد گفت: اجرای برنامه‌های آرامش بهاری در ۲۹ بقعه، برنامه سوگواری یاس نبوی در ۴۰ بقعه، طرح نشاط معنوی در ۱۴ بقعه، ضیافت الهی در ۴۰ بقعه، جشن ولایت علوی و اکمل دین در ۲۰ بقعه، برنامه بصیرت عاشورایی در ۳۰ بقعه و همایش امامزادگان در بقعه آقا سید جلال‌الدین اشرف ازجمله برنامه فرهنگی اداره اوقاف این شهرستان نام برد.
وی با اشاره به این‌که ۱۶۲ مسجد در سامانه این اداره ثبت‌شده است ادامه داد: در سال جاری تاکنون مبلغ ۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برای تعمیرات و نگه‌داری مساجد شهرستان آستانه‌اشرفیه کمک شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه در پایان به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم در ۱۴ بقعه متبرکه اشاره کرد و افزود: در بخش حفظ موضوعی قرآن بالغ‌بر ۲۷۰ نفر در این شهرستان شرکت کرده بودند که ازلحاظ کمیت بیشترین آمار شرکت‌کننده در استان گیلان بوده است.

About سردبیر ارشد

Check Also

بهار عمرانی شهرداری سیاهکل, با عملیات بازسازی در مرکز تفریحی پاشوران

بهار عمرانی شهرداری سیاهکل, با عملیات بازسازی در مرکز تفریحی پاشوران اختصاصی همای خبر– هرچند …