چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس بیمه خدمات درمانی رضوانشهر: صددرصد مردم این شهرستان دارای دفترچه بیمه درمانی هستند

همای گیلان، رئیس اداره بیمه خدمات درمانی رضوانشهر گفت: با احتساب تعداد بیمه شدگان سایر سازمانهای بیمه گر، صد درصد مردم شریف این شهرستان، دارای دفترچه بیمه درمانی می باشند.

رستم بادپر، با اشاره به عملکرد چهل ساله بیمه سلامت شهرستان رضوانشهر، افزود: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بیمه همگانی وجود نداشت و کمتر از ۲۰ درصد از کل مردم این مناطق، تحت پوشش سازمانهای بیمه گر بودند و مابقی فاقد هر گونه پوشش بیمه بودند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار نفر از جمعیت رضوانشهر و پره سر، به عبارتی ۶۴ درصد این شهرستان، تحت پوشش بیمه سلامت قراردارند و در قالب صندوق روستائیان و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت می باشند که کل حق بیمه آبان توسط دولت پرداخت می شود.

وی افزود: سایر سازمان های بیمه گر نیز نیز بقیه افراد این شهرستان را تحت پوشش خود دارند.

وی با بیان این مطلب که صددرصد مطالبات سال ۹۶ موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت پرداخت شده است گفت: مطالبات سال ۹۷ مراکز دولتی و دانشگاهی تا شهریور ماه تسویه حساب و قسمتی از ماههای مهر و آبان هم بصورت علی الحساب پرداخت شده است.

بادپر همچنین در خصوص مطالبات پزشکان و مراکز آزمایشگاهی نیز بیان کرد: مطالبات بخش پزشکان و داروخانه ها تا شهریور ماه و بخش خصوصی ( آزمایشگاه ،رادیولوژی ، فیزیوتراپی و … ) هم تا مرداد پرداخت شده و مابقی هم بزودی پرداخت خواهد شد.

ایشان همچنین در زمینه خدمات الکترونیکی کردن خدمات بیمه درمانی نیز گفت: لکترونیکی کردن خدمات بیمه سلامت جهت صرفه جویی در هزینه ها و تسهیل در ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان عزیز از برنامه های پیشرو سازمان بیمه سلامت می باشد.

بادپر در ادامه گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و این اداره در سطح شهرستان رضوانشهر آمادگی دارد تمام فاقدین پوشش بیمه را بطور رایگان تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد.

در سوم آبان ماه سال ۱۳۷۳ بیمه همگانی تصویب گردید و در سال ۱۳۷۴ شروع بکار نمود.

در سال ۱۳۷۶ برای حدود ۲۲ میلیون نفر از جمعیت روستائیان و شهرهای زیر بیست هزار نفر با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح کشور بطور رایگان کارت بستری صادر شد و به تبع آن در شهرستان رضوانشهر هم کارت بستری صادر شد.

در سال ۱۳۸۴ همه کارت های بستری به دفترچه تبدیل شدند و بیمه شدگان روستایی توانستند علاوه بر مزایای بستری از خدمات سرپایی هم استفاده نمایند، در همان سال (سال ۱۳۸۴) پزشکان خانواده با هدف اینکه خدمات سلامت را باید به محل کار و زندگی مردم ببریم در روستاههای دور و نزدیک شروع بکار کردند و بیمه شدگان با رعایت سیستم ارجاع و بصورت راهنمایی شده جهت دریافت خدمت به مراکز درمانی مراجعه و از خدمات درمانی بهره مند شدند.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ طرح تحول سلامت اجرا شد، اجرای طرح تحول سلامت باعث کاهش پرداختی مستقیم از جیب مردم شده است، بطور مثال پرداختی بیماران در مراکز دولتی و دانشگاهی به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد آئین گرامیداشت و سوگواری شهادت آیت ا…رئیسی …