چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس جلسه مشترک کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با کمیسیون‌های عمران و برنامه بودجه شورای اسلامی دستور داد:  زمان را از دست ندهید/ برای انجام پروژه های عمرانی شهر در شش ماه اول سال اقدام شود مدیران مناطق و معاونت ها پروسه ابلاغ پیمانکاران شهرداری را تا پایان فروردین ماه اجرایی کنند

رئیس جلسه مشترک کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با کمیسیون‌های عمران و برنامه بودجه شورای اسلامی دستور داد:
 زمان را از دست ندهید/
برای انجام پروژه های عمرانی شهر در شش ماه اول سال اقدام شود
مدیران مناطق و معاونت ها پروسه ابلاغ پیمانکاران شهرداری را تا پایان فروردین ماه اجرایی کنند/
میخواهیم سال ۱۴۰۲ برای رشت تبدیل به سال کار و سازندگی شود

به گزارش همای خبر – مسعود عباس‌نژاد در جلسه چهل و هفتم کمیسیون حمل و نقل، مشترک با عمران و بودجه و در جمع مدیران مناطق شهری و مسئولان حوزه های مرتبط شهری رشت گفت: متاسفانه در شش ماهه اول سال گذشته در اجراهای عمرانی عملکردی نداشتیم و روزهای بلند و آفتابی سال به هدر رفت و صرف فرآیندهای مکاتبات اداری و فراخوان ها شد.
وی گفت: سال گذشته زمان ابلاغ پروژه ها و عملیات اجرایی آنقدر به تعویق افتاد که حتی از ماه ششم سال فراتر رفت و اجراهای عمرانی به ماه نهم سال کشید و در نهایت در پایان سال اجراها کم بازده و توام با نارضایتی پیمانکار و شهروند بود.

عباس نژاد تاکید داشت میخواهیم سال ۱۴۰۲ برای شهر رشت تبدیل به سال کار و سازندگی شود و برای این مهم لازم است مدیران مناطق و معاونتها و سازمانی ذیربط در یک تلاش جمعی وارد دایره کار و اجرا شوند و البته اعضای شورا نیز با حمایتهای موثر در کنار آنان خواهند بود.

در این جلسه عنوان شد: با توجه به اینکه زمان معنادار برای پروژه های عمرانی در شهری مانند رشت شش ماه اول سال است و نباید از دست برود و با توجه به فرصت پیش و پیش بینی تحقق بودجه های مفید برای شهرداری در سال ۱۴۰۲ انتظار داریم مدیران مناطق و سازمانهای عمرانی ابلاغات خود را تا پایان فروردین به پیمانکاران اعلام و فرآیند اجرا حتما در ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ شروع شود.

سید شمس شفیعی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن بیان این نکته که توقع داریم با انبساط بودجه‌ای که پیش بینی میشود در روند امور شهری شاهد سرعت و کیفیت بالایی باشیم گفت: مدیران نیروی خود را در کوتاه کردن زمان مکاتبات و تهیه مستندات و مجوزها به حداقل رسانده و هر اجرا را در زمان بندی مشخص و از پیش اعلام شده آغاز کرده و به موقع به بهره برداری برسانند.
سید شمس شفیعی تاکید داشت: تعیین زمان بندی برای هر اجرا یک اصل است که مدیران بواسطه تعهد به آن میتوانند از عهده امور کوچک و بزرگ با ذهنی باز و به شکلی شفاف دست یابند و معضلات موجود را شناخته و نسبت به رفع آنها اقدام کنند؛ لذا تاکید شورا بر این امر است که با اولویت بندی امور اجرایی و عمرانی، فراخوان ها و ابلاغ های به موقع اعلام و اجراها در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ به جایگاه قابل قبولی برسد.

در این جلسه کریمی کرنق در خصوص لزوم احداث چند چشمه سرویس بهداشتی عمومی در پنج منطقه شهری رشت سخنانی مطرح کرد و گفت: رشت یک شهر میهمان پذیر و پرتردد است و احداث سرویسهای بهداشتی در ورودیهای شهر و بافت مرکزی شهر یک اصل مهم و لذا این احداث ها لازم است در اجراهای عمرانی شهر شش ماهه اول سال قرار گیرد.

مسعود عباس نژاد در این جلسه به مناطق پنجگانه شهری دستور داد: هر منطقه شهر تا شهریور ماه یک مجموعه سرویس بهداشتی عمومی را به بهره‌برداری برساند و در بحث آسفالت معابر نیز با بازدید های حضوری و با رجوع به سامانه اعلام شده برای آسفالت معابر، اولویت‌بندیها مشخص و نسبت به اجرای آن اقدام گردد.
عباس نژاد اعلام کرد: در بخش تجهیزات و ماشین آلات مربوط به آسفالت نیز معتقدیم، هر پنج منطقه شهرداری باید مجهز به سخت افزارهای لازم باشد و در تلاش برای رفع کمبود تجهیزات خواهیم بود.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …