چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد تولید روزانه ۶۰۰ تن مرغ در گیلان/ ذخیره کالاهای اساسی تا ۳ ماه

همای خبر/گیلان رئیس جهاد کشاورزی گیلان، گیلان را یکی از استان های مهم تولید مرغ کشور دانست و افزود: روزانه بیش از ۶۰۰ تن مرغ در گیلان تولید می شود و بخشی از نیاز پایتخت را تامین می کنیم.

صالح محمدی با اشاره به وضعیت ذخیره مرغ و تخم مرغ در استان گیلان، اظهار کرد: در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه نظام یارانه ای استان گیلان نیز هماهنگ با سراسر کشور اقدامات لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه کالاهای اساسی به اندازه کافی در بازار استان گیلان وجود دارد، تصریح کرد: ذخایر کالاهای اساسی سه ماهه استان را تدارک دیدیم و همچنین با برنامه ریزی استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و کمیته اقدام مشترک متشکل از جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات حکومتی پیگیر مسائل هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، گیلان را یکی از استان های مهم تولید مرغ کشور دانست و افزود: روزانه بیش از ۶۰۰ تن مرغ در گیلان تولید می شود و بخشی از نیاز پایتخت را تامین می کنیم.

محمدی، از مردم خواست نگران مرغ نباشند و عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶ میلیون قطعه جوجه در سالن های مرغداری استان در حال پرورش هستند و تا دو ماه آینده برای کشتار آماده می شوند.

وی با بیان اینکه گیلان سه کارخانه تولید روغن دارد، گفت: موجودی روغن خوراکی این کارخانجات ۶۰ تن بوده؛ همچنین ۲۰ هزار تن موجودی روغن خام تصفیه نشده داریم که در اختیار این کارخانجات قرار می گیرد و روزانه ۷۵ تن تولید روغن خوراکی خواهیم داشت.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان، موجودی شرکت های پخش روغن خوراکی را نیز حدود ۶۵ تن دانست و اضافه کرد: به اندازه کافی روغن داریم و با توجه به اعلام قیمت جدید، فروشگاه های بزرگ می توانند با مراجعه به مدیریت های جهاد کشاورزی و صمت روغن مورد نیاز قفسه های خود را تامین کنند. در روستاها نیز فروشگاه های تعاونی روستایی توزیع کننده روغن هستند.

وی از تولید روزانه ۴۰ تن تخم مرغ در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: تدارکات لازم از سوی شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان برای تامین تخم مرغ اندیشیده شده است؛ همچنین روزانه ۲۰۰ تن شیر در استان تولید می شود و مشکلی در حوزه لبنیات نداریم.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …