چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید خدادادی بندر انزلی: به مناسبت روز دانشجو، از ۳۹ دانشجوی برتر علمی ،هنری و ورزشی تجلیل شد


به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو همایشی به همین مناسبت در سالن اجتماعات دانشکده با حضور دانشجویان برگزار شد.
اختصاصی همای گیلان، دکتر بیژن شعبانی طی گفتگوی اختصاصی گفت: ۱۶ آذر یکی از ایامی است که در اذهان عمومی جامعه به خصوص دانشجویان روز ماندگاری تلقی شده و از آن روز به عنوان روز دانشجو یاد می شود.

وی افزود: در این روز سه دانشجو ی نخبه به شهادت رسیدند و ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا با محمد رضا شاه پهلوی که قرار بود چند روز دیگر در تهران انجام شود و از سر گیری روابط ایران با بریتانیا، اعتراض کرده و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل شدند .

وی افزود: ایران در سال ۱۳۳۲ آبشخور حوادث مختلفی از جمله سقوط دولت مصدق با استفاده از کودتای آمریکا و انگلیس در ۲۸ مرداد سال ۳۲ بود و این اتفاق سیاسی در این سال منجر شد که دانشجویان با داشتن احساسات و هیجان وارد مسائل سیاسی کشور شوند و کانون این تجمعات دانشگاه تهران بود.

وی افزود: دشمنان همچنان در پی نقشه های شومشان به دنبال اهداف منفعت طلبانه در این کشور برنامه ریزی کرده و در تلاشند .

وی افزود امروز دانشجویان وظیفه سنگینی دارند و با هوشیاری می توانند تمام نقشه های شیطان صفت آمریکا و دشمنان نظام را نقش بر آب کنند.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید خدادادی بندر انزلی در ادامه با اشاره به گرامیداشت این روز، گفت: به همین مناسبت از دانشجویان برتر علمی، ورزشی، هنری به تعداد ۳۹ نفر ، با یادآوری جریانهای فکری عدالتخواهی که باید در دانشگاهها وجود داشته باشد، تجلیل شد.

وی گفت امروز بیشتر از هر زمان دیگری دشمنان با تبلیغات مسموم در رسانه ها باعث ایجادتفرقه و نفاق بین جوانان و دانشجویان می شوند، و می خواهند تاریخ تکرار شود و دانشجویان نباید بگذارند تاریخ دوباره تکرار شود و بسیار مراقب و هوشیار باشند.
رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید خدادادی بندر انزلی در ادامه با اشاره به تعداد دانشجویان افزود: در حال حاضر ۱۶۰۰دانشجو در ۸ رشته کاردانی و ۳رشته کارشناسی فعالیت دارند و رشته هایی چون فنی و حرفه ای دریانوردی، تربیت بدنی، ساخت و تولید، مکانیک خودرو، به تحصیل مشغول می باشند.


خبرنگار عطیه نصرتی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …