چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس دانشگاه ازاد لاهیجان از طراحی دستگاهی برای تعیین درجه کیفی چای در آزمایشگاه دانشگاه ازادلاهیجان خبرداد

اختصاصی همای گیلان:نشست خبری با دکتر بی دریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان صبح امروز با حضورجمعی ازخبرنگاران برگزار شد.


سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: همه گیری ویروس کرونا وبرمیزان کاهش حضوری دانشجو اثرگذاشت ولذا بر اقتصاد این شهر نیز تاثیر گذار بوده است .

#هفت شرکت دانش بنیان تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان مشغول به کار هستند#

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش تعداد دانشجویان در تلاش هستیم که وابستگی دانشگاه شهریه را با تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان به حداقل برسانیم بر این اساس در حال حاضر هفت شرکت دانش بنیان تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان مشغول به کار هستند.
بیدریغ اذعان داشت: پایه های علمی دانشگاه آزاد واحد لاهیجان از ابتدا بسیار قوی بوده و اکثر اساتید از اساتید برجسته تهران بودند وبراساس پایه چند بعدی همچون علوم پایه، فنی مهندسی ،علوم انسانی و کشاورزی می باشد که در برخی از دانشگاه‌ها شاهدتک بعدی بودن آن هستیم.
#_با توجه به اهمیت دانشگاه در این چهل سال هیچگونه کمک از دولت دریافت نکردیم #

وی در ادامه با توجه به این نکته اشاره کرد :که در گذشته تعداد واحدهای دانشگاهی بسیار کم بود به طوری که در استان گیلان دانشگاه آزاد واحد لاهیجان ،رشت و آستارا وجود داشت ولی امروزه شاهد وجود واحدهای دانشگاهی در اکثر شهرهای کشور هستیم که خود باعث ایجاد ضرر هایی به دانشگاه شد که می‌توان به کاهش تعداد دانشجو و همچنین شیب نزولی آن از سال ۹۰ اشاره کرد که در پی آن باعث کاهش شهریه و همچنین افزایش هزینه‌ها می‌شود و واحدهای دانشگاهی را با مشکل روبرو میکند.

وی تصریح کرد: دانشگاه ازاد لاهیجان رتبه اول در بین واحدهای استان داردکه در سال جاری دو نفر از دانشمندان برتر کشور از اساتید و دانشجویان این دانشگاه بودند.

# نسل دوم و سوم دانشگاهها به نسل چهارم و پنجم دانشگاه ها تبدیل شده است#

وی در توضیح این عبارت گفت یعنی دانشگاه‌ها باید مکانی کارآفرین و مهارت زا باشد که این اتفاق در حال وقوع می‌باشد و دانشجویان دارای مهارت شده و در جامعه آن را به کار بگیرند.

وی در ادامه گفت :این دانشگاه به سفارش سازمان چای دستگاهی برای تعیین درجه چای در آزمایشگاه این دانشگاه طراحی  و ساخته شده است که در مرحله آزمایش قرار دارد.

بیدریغ یادوارشد: دانشگاه آزاد واحد لاهیجان رتبه اول را در بین واحدهای استان را داراست .
وی افزود: درآزمایشگاه های این دانشگاه پرینتر سه بعدی و پهپاد آموزشی ساخته شد و در اختیار مراکز آموزشی کشور قرار گرفته است همچنین این دانشگاه توانسته، خاویار استخراج کند که انشاالله بتوانیم در آینده به مراحل تجاری برسیم.

با کانال همای خبرهمراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است! /مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می کند

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است! /مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت …