چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: کسری اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی در حوزه سلامت نگران‌کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه باید در کسری اعتبارات در حوزه سلامت تجدید نظر شود، گفت: کسری اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی در حوزه سلامت نگران‌کننده است.

139211122223166752028463

پروفسور انوش برزیگر  اظهار کرد: تحقق شعار انسان سالم محور توسعه پایدار مستلزم تأمین و ایجاد زیرساخت‌ها و تربیت نیروی انسانی توانمند و با انگیزه است.

وی افزود: این نیروها به منظور ارائه خدمات بهینه نظام سلامت و آحاد مردم بوده و تحقق این امر مستلزم تأمین به موقع و مناسب اعتبارات از سوی مبادی ذیربط است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و مسئولان عالی نظام تأکید دارند پیشرفت کشور در سایه توجه به حوزه سلامت است، تاکید کرد: نگاهی گذرا به اعتبارات حوزه سلامت حاکی است که با وجود تلاش‌ها و زحمات همه دلسوزان کشور به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانینی به منظور ترمیم و تأمین کسری اعتبارات، این حوزه همچنان با کسری اعتبارات هفت هزار میلیارد تومانی مواجه است.

پروفسور بریگر خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر تأثیر منفی در کیفیت ارائه خدمات به آحاد مردم، زمینه‌ساز کاهش انگیزه و موجبات افزایش نارضایتی در کارکنان را فراهم ساخته است.

وی با اشاره به اینکه به منظور کاهش این کسری بودجه پیشنهاد اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به سلامت از سوی دولت محترم ارائه شده است، تصریح کرد: با رأی نمایندگان، این اعتبار به دستگاه دیگری اختصاص داده شد که این امر می‌تواند مشکلات حوزه سلامت را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: ضمن سپاس از زحمات تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استدعا داریم نمایندگان خانه ملت در تصمیم خود تجدیدنظر فرموده تا بتوانیم شاهد بهبود و ارتقاء وضعیت سلامت کشور و استان‌ها باشیم/تسنیم

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …