چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده ۹۹ استانداری گیلان اعلام کرد:  اسلامی : متخلفان ساخت ساز در روستاها به ازای هر صدمتر مربع یک میلیارد ششصد میلیون تومان جریمه می شوند…؟!

اسلامی رشت، کثرت ورود پرونده ی تخلف ساخت و ساز بویژه در مناطق روستایی استان را بزرگترین مشکل این حوزه در استانداری عنوان کرد و افزود: کمیسیون ماده ۹۹ تنها دبیرخانه استانی است که به عنوان مرجع در کل استان وظیفه ی رسیدگی به تخلفات حوزه ی ساخت و ساز را دارد.

همای خبر به نقل از پیک قلم/وی در همین زمینه به تشریح برخوردهای سلبی با متخلفان در بستر اعمال قوانین بالادستی پرداخت و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود هزار و ۱۲۶ پرونده ی تخلف در این زمینه تشکیل شد که حدود ۴۶ میلیارد تومان جریمه ی نقدی را بدنبال داشت و ۴۶۸ واحد تخلف ساز نیز تخریب شدند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده ۹۹ استانداری گیلان حجم جریمه ی ساخت و سازهای غیر مجاز در قالب تخلفات ساختمانی را در مناطق روستایی استان برای سال ۱۴۰۱، ۷۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در همین رابطه ۵۰۰ مورد تخریب نیز صادر شده است.

رضا اسلامی در ادامه با بیان اینکه مرجع رسیدگی به امور ساخت و ساز و صدور مجوز در مناطق روستایی دهیاری ها و در بخش ها هم بخشداری ها هستند، از همه ی دهیاران و بخشداران خواست با رعایت پروتکل ها و چارچوبهای قانونی، ضمن پیشگیری از متضرر شدن مردم، اجازه ندهند زمین های کشاورزی که سرمایه کشاورزان است تحت تاثیر ساخت و سازهای غیرمجاز قرار نگیرند.

وی با تشریح علل و مبنای تخلف حوزه ی ساخت و سازهای روستایی ، اضافه کرد: یکی از دلایل ساخت ساز خلاف در روستاهاف اختصاص مبلغ تخلف به دهیاری ها برای اجرای کارهای عمرانی ست و بر این اساس دهیاری ها مدعی هستند که با این مبلغ کار اجرایی می کنند اما مگر می شود با کار خلاف به عملیات عمرانی پرداخت…؟!

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …