چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در رشت: ۷۲ هزار معلول در مدارس استثنایی کشور تحصیل می‌کنند

همای گیلان:مجید قدمی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی امروز(۶ اسفند) در مراسم افتتاح مدرسه حرفه‌ایی دخترانه حورا در شهرک ابریشم رشت با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های معلولان از ورود معلول خود به اجتماع جلوگیری می‌کنند اظهار کرد: شناسایی معلولان و تحت آموزش قرار دادن آنها از اولویت‌های این سازمان است.

download-19

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی، عهده دار تربیت فرزندانی است که دارای یک یا چند معلولیت هستند اذعان کرد: خانواده‌های دارای فرزند معلول نیازمند آموزش و فرهنگ سازی هستند تا بتوانند فرزندان خود را برای آموزش وارد جامعه کنند.

قدمی از تحصیل ۷۲ هزار معلول در مدارس استثنایی کشور خبر داد و افزود: چند برابر این جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار  دانش آموز استثنایی در کشور وجود دارد که هنور شناسایی نشده و فاقد برخورداری از امکانات آموزشی هستند.

وی خواستار همکاری خانواده‌های دارای فرزند معلول با آموزش و پرورش استثنایی شد و گفت: دانش آموزان معلول به ویژه دانش آموزان مناطق روستایی با مشکلات بسیاری همچون رفت و آمد مواجه هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: سال آینده اعتبارات خوبی برای سرویس رفت و آمد معلولان در نظر گرفته شده که بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.

گفتنی است، مدرسه حرفه‌ایی دخترانه حورا(آموزش و پرورش استثنایی) با ۷۵۰ متر مربع مساحت در دو طبقه در شهرک ابریشم در میدان جانبازان رشت احداث شده است./شبستان

About سردبیر ارشد

Check Also

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار به رد اعتبارنامه می رسد؟

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار …