چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان خبر داد توزیع ۶۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان

همای گیلان:رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان از توزیع ۶۲ هزار تن کود شیمیایی در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: توزیع 62 هزار تن کود شیمیایی در گیلان

 علیرضا شعبان‌نژاد عصر امروز در نشست مدیران جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: مدیران این سازمان عهد بسته‌اند هیچ دروغی به کشاورزان نگویند و تمام تصمیم‌ها و اقدام‌ها را بر مبنای قانون انجام دهند و با تمام توان از کشاورزان دفاع کنند.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی گیلان تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کار گرفته است، افزود: امسال ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید تجهیزات کشاورزی به کشاورزان گیلانی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان درباره تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی این استان، تصریح کرد: از ۱۸۰ هزار هکتار اراضی گیلان ۶۸ هزار و ۱۰۰ هکتار تجهیز و نوسازی شده و ۵۵ هزار هکتار دیگر باید تجهیز شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات با بهره مناسب به متقاضیان پرداخت شد، افزود: امسال این مقدار به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه تمام اراضی شالیزاری گیلان زیرکشت برنج رفته است، تصریح کرد: مشکل آب کشاورزی برطرف شده و حتی یک وجب از اراضی شالیزاری گیلان به دلیل کمبود آب «نکاشت» نمانده است.

وی نخستین خوشه‌زنی برنج گیلان را در ۱۸ خردادماه عنوان کرد و یادآور شد: برای نخستین بار با همراهی مردم شخم زمستانه بدون استفاده از آب صورت گرفت.

این مسئول با تصریح بر اینکه امسال نوبت‌بندی آب راحت‌تر و منطقی‌تر صورت گرفت، خاطرنشان کرد: مردم این مسئله را به خوبی پذیرفتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در پایان از توزیع ۶۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان خبر داد و یادآور شد: توزیع کود بدون مشکل در این استان انجام شد./فارس

About

Check Also

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان جلسه دبیرخانه …