چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: حمایت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران حوزه زیتون استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

حمایت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران حوزه زیتون استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: توسعه زیتون از برنامه‌ها و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است و لذا از سرمایه گذارانی که از این فرصت سرمایه گذاری در گیلان استفاده می کنند، حمایت خواهیم کرد.

به گزارش همای خبر، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان، صالح محمدی در حاشیه مراسم احداث و بهره‌برداری از فاز اول باغ ۲۰۰ هکتاری زیتون در شهرستان رودبار، با اشاره به افتتاح ۴۰ پروژه در هفته جهاد کشاورزی استان گیلان، اظهار کرد: گیلان بیش از ۹۳۰۰ هکتار باغ زیتون دارد و این استان خاستگاه زیتون در کشور است.

وی با بیان اینکه با حمایت های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و بانک کشاورزی شاهد توسعه باغات زیتون خواهیم بود، افزود: از سرمایه گذاران در این بخش حمایت می کنیم، زیرا نسبت به تکمیل زنجیره ارزش زیتون تکلیف داریم و کارها شروع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سالروز تاسیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی، از ارائه تخفیفات بیمه ای برای محصولات کشاورزی استان از جمله چای و برنج تا پایان خردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: مخاطرات زیادی محصولات کشاورزی را تهدید می کند و لذا نیازمند پوشش بیمه ای جهت کاهش ضرر کشاورزان هستیم.

محمدی گیلان را یکی از قدیمی‌ترین خاستگاه های زیتون در کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد توسعه زیتون از استان گیلان به سایر مناطق کشور هستیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان بیش از ۹۳۰۰ هکتار باغ زیتون دارد، گفت: بخش عمده این باغات بارور هستند و برداشت محصول از شهریورماه آغاز می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بهره برداری از این باغ احداثی زیتون را در راستای توسعه باغات زیتون استان دانست و تاکید کرد: ۲۴ هزار اصله نهال زیتون برای کشت آماده است

 

 

About مدیر خبر1

Check Also

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را تبریک گفت

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *